رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باور داشت امن‌ترین نقطه جهان است گفت: عملیات وعده صادق ۲ افسانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کرد.

رحمان تقوائی‌پو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در تبیین ابعاد ترور رهبر جبهه مقاومت و در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق دو علیه مواضع رژیم صهیونیستی گفت: دشمن در برنامه‌های خود حذف فیزیکی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جبهه مقابل خود را در برنامه دارد. در ترورهای رژیم صهیونسیتی در محور مقاومت چند هدف وجود داشت، اولین هدف تهی‌سازی محور مقاومت از فرماندهان، رهبران، تئورسین‌ها یا نخبگان سیاسی بود.

 کارشناس مسائل سیاسی  ادامه داد: در هدف دوم این رژیم، جدایی بین رأس و بدنهٔ محور مقاومت است و وقتی این جدایی شکل گرفت، سرعت و قدرت تصمیم‌گیری در محور مقاومت مختل می‌شود.

وی افزود: در هدف سوم رژیم صهیونیستی ایجاد رعب و وحشت همگانی در افکار عمومی و سرزمین‌های مقاومت بود، تا از نظر اجتماعی مردم در مقابل محور مقاومت بایستند و به نحوی مانع پیشروی‌ها و پیروزی محور مقاومت شوند؛ اما عملیات وعده صادق دو بدون شک می‌تواند سبب بازدارندگی شود و محور مقاومت با آرامش بیشتر و جایگزینی فرماندهان تازه نفس و تصمیم‌های راهبردی توسط فراد و با یک فراغت خاطر، بتوانند برای آینده تصمیم‌گیری کنند.

تقوائی‌پور گفت: اکنون گردان‌های سایبری دشمن آماده کم‌رنگ جلوه دادن عملیات وعده صادق و دستاورد بزرگ ایران در افکار عمومی مردم ایران هستند. مردم شریف ایران و همهٔ فعالین عرصه مجازی و رسانه‌ای باید با پیوست عملیات وعده صادق  در عرصه رسانه اقدام به روشنگری و جهاد تبیین اقدام کنند زیرا ابعاد این عملیات بزرگ که سبب افتخار همه آزادگان جهان و بعد مسلمانان جهان و ملت ایران است، به نحو مطلوب بازتاب داشته باشد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به تعبیر خود امن‌ترین نقطه جهان بوده و بر روی این موضوع مانور می‌دادند، اما افسانه گنبد آهنین آنها توسط ایران برای همیشه شکسته شد گفت: در این عملیات مشخص شد اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد فناوری و تکنولوژی خود را در حوزه موشکی موشکی به نمایش بگذارد، هیچ سامانه‌‌ای جوابگو نیست و این عملیات سبب همگرایی در محور مقاومت و سرزمین ما شد. امیدواریم این عملیات‌ها‌ ادامه داشته باشد و رژیم صهیونیستی فرصت نفس کشیدن و احیا خود را با هدف مقابله با اقدام ایران  نداشته باشد.


کارشناس مسائل سیاسی  تصریح کرد: عملیات وعده صادق دو از نظر سیاسی از رژیم صهیونیستی مشروعیت‌زدایی می‌کند و در فضای بین‌الملل و افکار عمومی جهان بسیار تأثیرگذار است و از نظر بعد اقتصادی منجر به فرار سرمایه‌های خارجی می‌شود، یعنی سرمایه‌گذارانی که در سرزمین‌های اشغالی چه قبل از عملیات هفت اکتبر و چه بعد از آن قرار بود سرمایه‌گذاری کنند، بعد از این عملیات سرمایه‌گذاری برای آنها به صرفه نخواهد بود.


تقوائی‌پور با اشاره به اینکه اقتصاد رژیم صهیونیستی به دلیل ایجاد فضای جنگ در سرزمین‌های اشغالی دیگر به روال عادی خود باز نمی‌گردد گفت: می‌توان گفت صنعت گردشگری اسرائیل قبل از عملیات هفت اکتبر و عملیات وعده صادق یک و عملیات وعده صادق دو  جزو بهترین صنعت گردشگری جهان بود و بر این اساس تلاش دارد همه شکست‌‌های خود را پنهان کند تا آثار منفی این عملیات در این بخش مشاهده نشود.


وی افزود: عملیات وعده صادق دو همانند عملیات وعده صادق یک از ابعاد مختلف تاثیرات بسیار جبران ناپذیری بر بدنه رژیم صهیونیستی می‌گذارد. از نظر سیاسی افکار عمومی جهان شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی بودند و خواهند بود و این حق را به جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت دادند تا در مقابل رژیم صهیونیستی، جنایت‌ها و تعدی‌های این رژیم سینه را ستبر کرده، مقابله کنند و بایستند و پاسخ دهند. 

تقوائی‌پور اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با اقدامی بزدلانه، زنان، کودکان و مردم بی‌پناه و بی‌دفاع غزه و لبنان را به شهادت می‌رساند، این رژیم از این اقدام هدف‌هایی دارد. یک هدف اساسی ایجاد رعب و وحشت همگانی بوده و می‌خواهد بازی مرد دیوانه را داشته باشد یعنی نشان دهد چیزی برای از دست دادن ندارد بنابراین به زنان و کودکان رحم نمی‌کند. رژیم صهیونیستی بعد از عملیات هفت اکتبر به بعد و نبردی که علیه مردم فلسطین داشت به دستاوردی قابل توجه نرسید بنابراین تلاش دارد از طریق این کشتار گسترده دستاوردسازی داشته باشد و این از هدف‌های بعدی این رژیم است.

کارشناس مسائل سیاسی  تصریح کرد: ما به عملیات وعده صادق دو نیاز داشتیم و این عملیات باید رخ می‌داد تا سیستم محاسباتی و تصمیم‌گیری دشمن دچار اخلال و بازنگری شود. دشمن درصدد است در این عملیات افکار عمومی ما را مورد هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: در عملیات وعده صادق دو به دشمن اثبات شد که سوخت این موشک‌ها، اراده مردم، باور جمعی و مطالبهٔ مردم است. مردم ایران از دیرباز در ادبیات، موسیقی، در تاریخ کهن و فرهنگ و بعد در دین مبین اسلام و مذهب تشیع، مقاومت، ایستادگی و باور به اتحاد را پذیرفتند و ملتی هستند که در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نمی‌آورند.


تقوائی‌پور‌ افزود: عملیات وعده صادق  دو  نشان داد مردم پشتوانهٔ نیروهای مسلح هستند و امروز ما به سپاه و ارتش قهرمان و دلاور خداقوت می‌گوییم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار