رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت

اینترنت رسماً گران شد این در حالی است که کاربران اینترنت همراه در کهگیلویه و بویراحمد از کیفیت اینترنت ناراضی بوده و پایین بودن سرعت، آن‌ها را کلافه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسماً از افزایش حدود ۳۰ درصدی تعرفه اینترنت اپراتور‌های ارتباطی خبر داد. درحالی‌که سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد مجوزی ۳۰ درصدی برای گرانی اینترنت داده است بسته‌های جدید همراه باقیمت هر گیگابایت ۶ هزار تومان عرضه‌شده است و این درحالی‌که است که کاربران اینترنت همراه در کهگیلویه و بویراحمد در برخی مناطق از کیفت اینترنت ناراضی و پایین بودن سرعت یا اخلال‌های پرشمار، آن‌ها را کلافه کرده است.

 

مهم‌ترین شروطی که به اپراتورها اعلام‌شده است، افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ و افزایش ۳۰درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده است اما به‌راستی این تعهدات در استان کهگیلویه و بویراحمد که به اذعان برخی کاربران حتی در مرکز استان با اختلال اینترنت همراه مواجه هستند تحقق می‌یابد؟

 

یکی از شهروندان یاسوجی صبح امروز جمعه هشتم دی‌ماه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این روزها در عصر دیجیتال و برای انجام هر کاری نیازمند استفاده از اینترنت هستیم از مسئولان خواست برای بهبود دسترسی به این خدمت چاره‌اندیشی کنند.

 

وی در ادامه افزود: روزی نیست که هر‌کدام از ما کارمان را با اینترنت پراختلال که قطع‌ووصلی گاه‌و‌بیگاه هم به زخم روی زخم تبدیل‌شده، شروع نکنیم حالا در این شرایط قرار است ۳۰ درصد به قیمت همین بسته‌های اینترنت اضافه شود مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی می‌بایست فکری برای کیفیت اینترنت همراه کنند.

 

این شهروند در ادامه بابیان اینکه اینترنت فقط اینترنت adsl نیست و مسئولان از فردا تبلیغات نکنند که ما در استان x درصد ضریب نفوذ اینترنت داریم و با این صحبت‌ها زیر بار اختلالات و عدم کیفیت مناسب اینترنت همراه شانه خالی نکنند گفت: در برخی مناطق و روستاهای اطراف شهر یاسوج و سایر شهرستان‌های دیگر مسئولان وعده فیبر نوری را داده و دزدی‌های کابل تلفن ثابت باعث شده تا محدودیت خدماتی وجود داشته باشد و برای نمونه می‌توان به روستاهای مهریان. بلهزار و شهر مادوان چسبیده به شهر یاسوج در این رابطه اشاره کرد که باعث شده تا جمعیت زیادی از شهروندان از خدمات اینترنت ثابت محروم باشند و همچون سایر هم استانی‌ها با اختلالات اینترنت همراهی دست‌وپنجه نرم کنند.

 

وی در پایان گفت: اینترنت پرسرعت از نیازهای اصلی این استان بوده که امید است شرکت مخابرات به این نیاز گران مردم پاسخ دهد.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار