رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-07 12:31 شماره خبر : 7550 https://sobhezagros.ir/short/4OOOJ 0
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار داریم که زیرساخت های  شهر یاسوج به‌عنوان مرکز استان و پایتخت‌طبیعت ایران متناسب با این طبیعت زیبایش توسعه یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی و خبری «صبح زاگرس»مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان به مناسبت هفتم مهرماه روزی آتش‌نشان با حضور یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، شهردار یاسوج، رئیس شورای شهر،معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان شهری و شهرستانی در ساختمان شماره یک آتش‌نشانی یاسوج برگزار شد.

امنیت آحاد جامعه بر دوش آتشنشانان است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این برنامه با تبریک روز آتش‌نشان به جامعه آتش‌نشانان استان ابراز داشت:امنیت جانی آحاد جامعه و خانوارها آتش‌نشانان عزیز هستند و فکر می‌کنم یکی از مشاغل سخت و زیان‌بار هم باشد، همهٔ ما شاهد جان‌فشانی‌هایی که این عزیزان از خودشان نشان دادند بوده‌ایم که نمونه‌های متعددی را هم‌زمان در جای‌جای کشور دیدیم و همیشه این در اذهان مانده ولی به‌زعم من شاید ما نتوانستیم به دلیل محدودیت‌هایی که داشتیم متناسب با این جان‌فشانی و نقش‌آفرینی قدردانی کنیم و جایگاه این عزیزان را در سیستم اداری کشورمان ببینیم.

رحمانی ادامه داد:این مسئله را به‌عنوان یک پیشنهاد به اعضای شورای شهر و شهردار پیشنهاد می‌دهم که در چارت اداری خود داشته باشند و ما هم در خدمت شما هستیم، کمک کنیم که این جایگاه ارتقا پیدا کند، کمبودها و نارسایی‌هایی که بوده را بتونیم دنبال کنیم.

تأکید استاندار به تجهیز آتش‌نشانی یاسوج

وی به کمبودهای آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: رئیس آتش‌نشانی به نبود تجهیزات مهم آتش‌نشانی ازجمله نردبان آتش‌نشانی و تجهیزات غواصی اشاره‌کرده که همین‌جا به مسئولان ذی‌ربط تأکید می‌کنم در مدیریت بحران در سایر کمیته‌های تخصصی این بحث را در دستور کار خودشان قرار بدهند.

استاندار ابراز داشت: در سیستم اداره کشورمان بیشتر سمت مدیریت هزینه راداریم تا مدیریت درآمد و فکر می‌کنم دستگاه‌هایی که درآمد هزینه است هنوز شهرداری‌ها باعث اهتمام بیشتری را در این بخش بدارند.

رحمانی به مبحث بودجه برای توسعه ظرفیت‌های آتش‌نشانی نیز اشاره داشت و افزود: به‌عنوان شخصی که در سازمان برنامه‌وبودجه بوده‌ام با سازوکار به اراضی کشور آشنا هستم ما هر چه از آن زمان به جلوتر رفتیم سهم اعتبارات عمرانی کشور نسبت به‌کل بودجه عمومی کاهش پیداکرده به دلیل این‌که هم اغلب مدیرانمان کماکان همان نگاه درآمدی رادارند و در کنار آن دولت و بخش دولتی را به‌عنوان یک جایگاهی که بدون اشتغال برای بخش خصوصی ایجاد کند نگاه کردند و همین باعث شد که ابعاد و اندازه دولت بسیار گسترده شود و لذا ما می‌بینیم در بهترین شرایط سال‌های اخیر شاید ۱۰ الی ۱۱ درصد بودجه عمومی دولت صرف طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای می‌شود و کمک‌هایی که به دولت می‌تواند در کنار منابع شهرداری‌ها به آن‌ها داشته باشد برای این حوزه و حوزه عمرانی و حالا از این ۱۰ الی ۱۱ درصد فقط یک درصدش سهم استان‌هاست و ببینید چه عدد اندکی می‌شود و یک درصد از کل بخواهیم حساب بکنیم در سرانگشتی یک درصد از کل بودجه عمومی دولت اعتبارات تملک دارایی سرمایه استانی است.

ستاد بحران تجهیزاتش را در اختیار آتش نشانی قراردهد

وی تصریح کرد: به‌عنوان نمونه این‌همه دستگاه اجرایی که در سی‌ویک استان کشور داریم، دستگاه‌هایی که همه انتظار دارند و از این محل مسائل و مشکلاتشان حل‌وفصل شوکه تأکید مجدد دارم که در بحث تجهیزات غواصی در بحث نردبان بوم بلند و مانند این‌ها حتماً در برنامه کار قرار بگیرد؛ حال یاسوج مرکز استان بوده که حیف است، این تجهیزات را نداشته باشیم اگر امکاناتی هم داریم در انبار به‌موقع مدیریت بحران از آن‌ها هم در شرایط بحران با سازوکارهایی که تعبیه می‌شود استفاده شود که خدای‌نکرده آسیب‌هایی که پیش می‌آید یا آسیب‌ها زیاد نشود و در حداقل زمان ممکن بتوانیم آسیب‌هایی که ناشی از آتش است را جمع‌وجور کنیم.

به حوزه درآمدها حتما توجه کنید

استاندار بار دیگر به حوزه درآمد تأکید کرد و ابراز داشت: تأکید مجدد به دوستانمان است حتماً حوزه درآمد را دنبال کنیم، معاون عمرانی  در کارگروه زیربنایی و سایر کارگروه‌هایی که مباحث عمران در کشور و استان مطرح می‌شود در کارگروه مطرح کنید و برنامه‌هایی که در حوزه خلق منابع دوستان دارند را ارائه دهند، پیشنهاد‌هایی که ممکن مدنظر دوستان باشد ولی در فرآیند اجرا با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند.

رحمانی ابراز داشت:کمک کنیم به رفع این محدودیت‌ها و اگر ما بتوانیم به‌اصطلاح کیک درآمد رو بیشتر کنیم اصلاً نیازی به ما نخواهند داشت و روی پای خودشان می‌ایستند.

وی به درآمدزایی همه نهاد ها نیز تأکید داشت و ابراز کرد: همه مدیران استان بایستی در سیستم خودشان بحث درآمد را به جد در دستور کار قرار بدهند و در کنار مدیریت هزینه و مدیریت منابع هم داشته باشند.

مبلمان شهری یاسوج در خور مرکز استان نیست

استاندار خاطرنشان کرد:حالا که توفیق است و شهردار در جلسه حضور دارند تأکیدی مجدد داشته باشم در بازدیدی که از سطح شهر داشتم ما انتظار داریم که شهر یاسوج به‌عنوان مرکز استان و پایتخت طبیعت کشور متناسب با این طبیعت زیبایش، زیبا شود به قول مجموعه شهرداری که متخصص این بحث هستند، مبلمان شهری‌مان، زیرساخت‌هایمان، هم بایستی متناسب با این جایگاه باشد، مجموعه شهرداری برنامه‌ریزی کار را انجام بدهند ما هم کمک به مجموعه شهرداری را در دستور کارمان قرار خواهیم داد.
 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار