رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
بازدید نماینده ولی فقیه از کارخانه آرد یاسوج؛

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کارخانه آرد اعتبار درنظر بگیرید و مسئولان پیگیر باشند که اعتبار مصوب این کارخانه بیاید. این چه شکل مدیریتی است، این همه بیکار داریم و این همه سرمایه هم در کنار ما است.

در سفر دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد یکی از مصوبات مهم استان احیای کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز بود، کارخانه‌ای با ارزش ریالی هزار میلیارد تومانی که حرف و حدیث‌های زیادی برای فروش آن‌زده می‌شد، اما با توجه به تشدید بیکاری و خواسته‌های مردمی، شهید رئیسی دستور احیای آن را صادر کرد و موجی از خوشحالی و شادی برای مردم ایجاد شد.

حالا، بیش از یک سال از زمان صدور این مصوبه گذشته و هنوز خبری از کار و احیای کارخانه نیست. در مصوبات سفر ریاست جمهوری ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار (میزان ۱۲۰ میلیارد تومان سهم سازمان اقتصادی کوثر، ۵۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت نفت) برای این کارخانه مصوب شد، اما هنوز عزم جزمی برای احیای آن وجود ندارد.

حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج، بازدید کرد. آیت الله سید نصیر حسینی در این بازدید گفت: باید تأثیر سفر ریاست جمهوری را می‌دیدیم، ولی به وعده‌ها هنوز عمل نشده است.

آیت الله سید نصیر حسینی گفت: خیلی عجیب است که هر بار عده‌ای می‌خواهند این کارخانه را زیان ده محسوب کنند و آن را بفروشند، بار‌ها نشست داشتیم، برخورد کردیم، سفارش و توصیه کردیم، دستور پیگیری دادیم.
 
وی بیان کرد: ما تجربه شیرینی از فروش کارخانه‌های دولتی نداریم، اگر قرار بود اتفاق خوبی بیفتد، در آن تجربه اتفاق می‌افتاد. در جریان کارخانه قند اشتغال از بین رفت و تولید از بین رفت و کارخانه منهدم و متلاشی شد، با زحمت‌های زیادی کارخانه دوباره احیا شد. با این کارخانه هم می‌خواستند همین کار را بکنند و جلوی آن را گرفتیم.

وی گفت: برای این کارخانه اعتبار درنظر بگیرید و مسئولان پیگیر باشند که اعتبار مصوب این کارخانه بیاید. این خلاف مدیریت صحیح است، این چه شکل مدیریتی است، این همه بیکار داریم و این همه سرمایه هم در کنار ما است. اولویت اشتغال است، خانواده‌هایی که امروز با مشکل کار مواجه هستند و نگران زندگی زن و فرزندشان هستند، اینهمه تحت فشار هستیم. این پول که ارث پدر ما و شما نیست، پول را بدهید تا کارخانه احیا شود، این فرزندان بیایند و کار کنند. هزار میلیارد که نیست، ۱۲۰ میلیارد تومان است.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: کارخانه‌ای که ارزش هزار میلیاردی دارد و با احیای آن بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و برای استان سودآوری دارد، اگر کاری برای آن انجام نشود از بی‌عرضگی مسئولان است.

مدیرعامل کارخانه آرد یاسوج گفت: مصوبه سفر رئیس جمهور برای این کارخانه ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار است، که میزان ۱۲۰ میلیارد تومان سهم سازمان اقتصادی کوثر، ۵۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه و ۶۰ میلیارد تومان سهم وزارت نفت است.

حسینیان بیان کرد: چندین بار از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری کردیم ولی همکاری نکردند، اگر ۲۳۰ میلیارد تومان در اختیار کارخانه قرار می‌گیرد و احیا می‌شد، ۵ خط ویژه راه‌اندازی می‌شد و ماهانه ۵۰ میلیارد تومان سودآوری برای استان داشت.

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار