رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
بررسی یک مطالبه؛

برخی خبرها و گزارشات دریافتی حکایت از کمبود دارو در خودروهای اورژانس داشت که علت و همچنین بررسی رفع مشکل از مسئولان مربوطه پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ طبق گزارشات دریافتی از شهروندان در خودروهای اورژانس ۱۱۵ کمبود دارو و سرم وجود دارد و این مشکل امدادرسانی فوری به افراد دارای شرایط بحرانی را با خطر مواجه می سازد.


کمبود دارو و سرم در خودروهای اورژانسی ۱۱۵ در حالی گزارش شده است که مردم با اعتماد و اطمینان جهت رفع نگرانی ها و عبور از شرایط غیر عادی راه چاره را در ارتباط با اورژانس ۱۱۵ می دانند که در این شرایط نبود دارو و سرم نه تنها کمکی به رفع نگرانی ها آنها نمی کند بلکه خود عاملی مشکل ساز و سبب ایجاد نا امیدی و خطر برای فرد یا خانواده دچار بیماری اورژانسی می شود.



معاونت غذا و داروی علوم پزشکی در گفتگو با صبح زاگرس گفت: داروهای اورژانسی، بیهوشی، داروهای عمومی و همچنین سرم و انواع واکسن ها موجود است و برای تامین آن برای خودروهای اورژانس مشکلی وجود ندارد و در مواردی که گزارشی از کمبود دارو در این خودروها گزارش شود ضمن بررسی صحت و سقم این موضوع تلاش برای تامین آن وجود دارد ممکن است  پایگاه اورژانس یا منطقه ای  دارو تمام کرده باشد و مراجعه برای دریافت دارو یا سرم  به مرکز اورژانس و اعلام نیاز به آن مرکز نداشته است و این موضوع سبب برخی کمبودها باشد که تا امروز این موضوع مشاهده نشده است.



رحمت الله افشار با بیان اینکه همه داروها و سرم برای خودروهای اورژانس موجود است و هیچ مشکلی برای تامین وجود ندارد، گفت: هر وقت مراجعه ای برای داروهای اورژانس صورت گرفته است دارو تامین شده است و بروز این موضوع و بیان آن برای اولین بار است زیرا نیاز دارویی و مصرف آنچنانی در این خودروها وجود ندارد.


وی تاکید کرد: صحت و سقم کمبود دارو در خودروهای اورژانس باید در ابتدا مورد بررسی گیرد و در صورت وجود کمبود باید از طریق درخواست از طریق مرکز اورژانس نیازها اعلام شود تا تامین داروهای مورد نیاز در صورت هرگونه مشکلی دنبال شود.

 

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در گفتگو با صبح زاگرس گفت: اورژانس خط مقدم درمان است و به دلیل اهمیت آن همیشه دار, و سرم باید موجود باشد اما تا امروز  کمبود دارو و سرمی وجود نداشته و گزارش نشده است.


جهانبخش وحدتنژاد با بیان اینکه در مدت زمان اخیر برای توجه به موضوع امدادرسانی به زائران اربعین تعدادی آمبولانس با تجهیزات به مرز مهران ارسال شد گفت: باوجود تجهیزات و اعزام آمبولانس اما برگشت داده شد یعنی علاوه بر نیاز استان آماده تامین نیاز برای موارد دیگر همچنین وجود دارد.


وی افزود: تکنسین شیفت، مسئول شهرستان، مسئول تجهیزات پزشکی، معاونت فنی و معاونت درمان از جمله رده های پاسخگویی از جزء به کل برای نیازهای دارویی هستند؛ سهمیه دارویی هر شهرستان به اضافه ۲۰ درصد مازاد به آنها اعطا می شود و اگر احیانا بخشی بیش از مازاد دارو مصرف داشته باشد بلافاصله تامین می‌شود و مشکلی برای این موضوع وجود ندارد.

وحدت نژاد گفت: در هر آمبولانس کیف دارویی ۲۰ میلیونی وجود دارد تا به نیازهای بیمار و فرد رسیدگی کند.



این مسئول با بیان اینکه آمادگی داریم در هر لحظه از انبار دارویی اورژانس بازدید صورت گیرد که کمبودی برای تامین آنها وجود ندارد گفت: در ماه های اخیر کمبودی گزارشی نشده است و اگر کم کاری یا کمبودی وجود داشته باشد از تکنسین تا مسئول شهرستان باید پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار