رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
واکنش ها به حذف نام یک شهید

اخیرا در اقدامی عجیب نام مدرسه راهنمایی قلعه دختر واقع در بخش دشمن‌زیاری که به نام "شهید والامقام رزمه" بوده به نام خیر مدرسه‌ساز تغییر یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، اول مهر بعد از 90 روزی تعطیلی آغاز شد و در این روزها شاهد خبرهای گوناگون از مدارس کشور و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، یکی از خبرهایی که امروز شاید بیشتر از لباس‌های فرم مدارس و شهریه‌های میلیونی بیشتر از همه جلب‌توجه کرده است حذف نام یک شهید از سر درب یکی از مدارس تازه بازسازی‌شده دریکی از مناطق محروم استان است.

موضوعی که برخی از کاربران مجازی با عنوان حذف نام شهید به بهانه‌ی بازسازی و توسعه مدرسه توسط خیر مدرسه‌ساز در قلعه دختر دشمن زیاری آن را انعکاس داده‌اند.

بر اساس این گزارش، اخیراً در اقدامی عجیب نام مدرسه راهنمایی قلعه دختر واقع در بخش دشمن‌زیاری که به نام "شهید والامقام رزمه" بوده به نام خیر مدرسه‌ساز تغییریافته است!

هرچند که ساخت، توسعه و نوسازی مدارس از وظایف اصلی و ذاتی دولت است، اما اگر خیری به‌قصد بازسازی مدرسه نام‌گذاری آن‌ها به نام خود یا فرزندانش را مشروط کند، باید در مکانی که مدرسه نامی نداشته باشد یا جدیدالاحداث باشد؛ اجرایی شود؛نه اینکه مدرسه‌ای با قِدمت ۴۰ساله و به نام دانش‌آموز شهیدی از این منطقه به بهانه بازسازی توسط خیر تغییر نام دهند.

ماجرای حذف نام شهید از یک مدرسه نوساز

موضوعی که برخی از کاربران مجازی به آن اشاره‌کرده و خواستار ورود مسئولان آموزش و پرورش برای این مسئله شده اند در همین راستا برخی از اهالی این منطقه و کاربران مجازی ضمن ناراضی بودن از این موضوع در ابتدا از مسئولین مربوطه در شهرستان و استان تقاضای رسیدگی و برگشت نام منور شهید بر سر درب مدرسه راهنمایی شهید رزمِ قلعه دختر دشمن‌زیاری را خواستار شده‌اند.

ماجرای حذف نام شهید از یک مدرسه نوساز

در همین راستا مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در مکالمه‌های کوتاه در فضای مجازی به برخی از کاربران گفته است،ما به دنبال حذف نام هیچ شهیدی نیستیم و دنبال بازی‌سازی و نوسازی مدارس فرسوده استان هستیم که دانش آموزان در فضای امن و شاداب بتوانند تدریس کنند. حسینی نیک ادامه داده است: در همین راستا از طریق آموزش‌وپرورش استان مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم. وی در رابطه به حذف نام این شهید گران‌قدر ازسر درب این مدرسه در منطقه قلعه دختر دشمن‌زیاری نیز افزوده است، شاید نام این شهید عزیز بر روی مدرسه دیگری گذاشته‌شده باشد. وی ابراز داشته است: در برخی از این مکان‌ها خانواده شهدا نیز موافقت کرده‌اند به حرمت دانش آموزان با تغییر نام موافق هستند. مدیرکل نوسازی مدارس استان تصریح کرده است: اگر آموزش‌وپرورش مدرسه‌ای به نام گران‌قدر این شهید نزده باشد، ما بر روی همین مدرسه تابلوی این شهید عزیز را نصب خواهیم کرد. حسینی نیک بابیان اینکه نام و مهر مدرسه به عهده خود آموزش‌وپرورش استان است،بیان داشته است:ما باید هم از نام شهید دفاع کنیم و هم خیرین را تشویق کنیم که در ساخت‌وساز فضاها کمک کنند.

ماجرای حذف نام شهید از یک مدرسه نوساز

وی با تأکید بر اینکه باید بدانیم که صیانت از نام شهید از مدرسه برای ما مهم‌تر است،ابراز داشته است:تا پایان هفته جاری در مورد تغییر نام این مدرسه تعین تکلیف خواهیم کرد. همچنین در همین راستان محمد دانش نسبت بازرس اداره آموزش و استان کهگیلویه وبویراحمددر به این مسئله گفته است: در صورت تغییر نام قطعاً به نام مبارک شهید منور می‌شود و در کمترین زمان تابلوی این مدرسه عوض خواهد شد.

ماجرای حذف نام شهید از یک مدرسه نوساز
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار