رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
صبح زاگرس بررسی کرد؛

بخشدار مرکزی شهرستان چرام گفت: بر اثر بارش‌های اخیر آب چشمه‌ها و چاه‌های روستاهایی که آب شرب آن‌ها از طریق چشمه‌های تنگ پیرزال تأمین می‌شود گل‌آلود شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» بعد از بارش‌های اخیر در شهرستان چرام آب رودخانه، چشمه و چاه‌های شهرستان به‌شدت گل‌آلود شده و در برخی روستاها امکان استفاده از آن چاه یا چشمه برای آب شرب وجود ندارد.

بخشدار مرکزی شهرستان در خصوص این مشکل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس گفت: روستاهایی که آب آن‌ها از طریق چشمه‌های تنگ پیرزال تأمین می‌شود براثر بارش‌های اخیر آب چشمه‌ها و چاه‌های این منطقه گل‌آلود شده است.

صمد امینی افزود: کارشناسان اداره آب می‌گویند که به دلیل خشک‌سالی‌های گذشته مقدار زیادی از آب‌های موجود در سفره‌های زیرزمینی مصرف‌شده که این کار موجب خالی شدن سفره‌های زیرزمینی شده و با شدت بارش اخیر سطح آب در زیرزمین بالاآمده و در این حفره‌ها جریان پیداکرده و باعث گل‌آلود شدن آب چشمه‌ها و چاه‌ها شده است.

وی بابیان اینکه مشکل گل‌آلود بودن آب چندین روز طول می‌کشد، اظهار داشت: روستاهایی که این مشکل را دارند باید آب را در تانکر ذخیره‌سازی برای چندین ساعت بگذارند تا املاح موجود ته‌نشین شود و پس از آن آب را برای احتیاط جوشانده و مصرف کنند.

امینی بابیان اینکه این موضوع چون از طریق آب‌های زیرزمینی نشأت می‌گیرد چندین روز طول می‌کشد تا مشکل برطرف شود، گفت: با دهیاری‌ها در تماس هستیم تا در صورت نیاز از طریق تانکر سیار آب این روستاها تأمین شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان چرام در این خصوص گفت: گل‌آلود شدن به دلیل حفره‌های زیرزمینی انجام‌شده و هیچ ارتباطی به شبکه آب‌رسانی ندارد.

علی پور بابیان اینکه مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند، افزود: در سال‌های گذشته در برخی نقاط شاهد این مورد نیز بودیم که پس از چندین روز آب چشمه‌ها و چاه‌ها به روال سابق برگشت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار