رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
ورود به مسئله ای مهم در یاسوج

افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو در شهر یاسوج و فیک فروشی، مصرف کنندگان را به ستوه آورده و ساماندهی این بازار ضروری است.

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با افزایش قیمت خودرو، بازار قطعات یدکی در کشور و یاسوج رونق پیدا کرده و لوازم یدکی در رنج و قیمت های مختلفی دیده می شود که بخشی از این قطعات تقلبی بوده و این وضعیت باعث نگرانی های زیادی بین مصرف کنندگان و تعمیرکاران شده است.
اگر چه پیشتر متولیان بازاردر استان کهگیلویه و بویراحمد با پایش صنف لوازم یدکی به این نتیجه رسیدند که قطعات فیک با نام و برند به مردم فروخته می شود این موضوع در دستور کار قرار گرفت تا با متخلفین این بازار که با جان مردم سروکار دارند برخورد شود اما متاسفانه این نسخه موقتی بوده و این روزها شاهد افزایش گلایه تعمیرکاران و خودروسواران نسبت به قطعات گران و تقلبی هستیم .
در حالی که قطعات فیک روزانه خسارت بیشتری به رانندگان خودرو وارد می کند، برخی گلایه های شهروندان حکایت ازافزایش قیمت در لوازم تقلبی دارد.
یکی از فروشندگان قطعات خودرو با بیان اینکه افزایش قیمت در برخی از قطعات مردم را از خرید منصرف می کند و این موضوع باعث می شود تا به خرید لوازم استوک و تقلبی روی بیاورند اذعان کرد: نظارت بر بازار ما را می توان فصلی عنوان کرد و گاهی اگر بخشنامه و دستور العملی صادر شده باشد ناظران وارد بازار می شوند که این موضوع باز هم نمی تواند باعث کنترل قیمت ها شود.
او با اشاره به اینکه کیفیت پایین این قطعات باعث می شود، بعد از مدت کوتاهی مجددا قطعه تعویض شده با اشکال و نارسایی در کارکرد مواجه شود افزود: متأسفانه بیشترین شکایت هایی که از خریداران می شنویم در حوزه لوازم یدکی، گرانی و بی کیفیت است.
اوضاع آشفته بازار قطعات یدکی در شهر یاسوج و استان نیازمند ساماندهی است که در این میان صمت، امور صنفی، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان استاندارد از نقش مهمی برخوردارند و باید به صورت مداوم بازار را در این رابطه پایش و از اجهاف در حق مصرف کنندگان جلوگیری شود چرا که هم سرمایه و هم جان شهروندان در خطر است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار