رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام‌جمعه گچساران مطرح کرد:

امام‌جمعه گچساران گفت: اولین مواجهه دولت و مجلس را در روزهای آینده خواهیم داشت و رئیس‌جمهور باید کابینه پیشنهادی را برای وزارت خانه‌ها به مجلس معرفی کند لذا مجلس هم باید محک بزند و بهترین‌ها را انتخاب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که خداوند متعال در هرروز جمعه برای مردم دین‌دار یک حج و عمره را در نظر گرفته‌اند که همانا رفتن به نماز جمعه ثواب حج را دارد و عمره هم انتظار مؤمنین برای اقامه نماز عصر است.

وی افزود: امروز 5 مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در سال 58 است، یاد می‌کنیم از امام خمینی (ره) که سنگر وحدت و عزت نماز جمعه را به ملت بزرگ ایران اسلامی ارزانی داشتند و یاد شهدای عزیز محراب و یاد ائمه جمعه فقید استان و شهرستان را هم گرامی می‌داریم.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: بزرگداشت نماز جمعه فقط مخصوص امام‌جمعه و ستاد نماز جمعه نیست بلکه گرامیداشت یکی از بزرگ‌ترین عنایات پروردگار عالم به‌نظام اسلامی و مردم است، لذا از همه عزیزان و مسئولانی که در برپایی باشکوه نماز جمعه همکاری می‌کنند، به‌نوبه خودم تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: همه ما در قبال برگزاری نماز جمعه وظیفه‌داریم و مسئولین محترم باید تلاش کنند که هرچه سریع‌تر بتوانیم مصلای نماز جمعه شهرستان را آماده کنیم. نماز جمعه مصداق همدلی و وحدت در کشور است و بالاترین تکیه‌گاه و پشتوانه برای نظام اسلامی است.

خطیب جمعه گچساران گفت: نماز جمعه نماد اقتدار و عزت و نماد همبستگی آحاد جامعه اسلامی است و باید قدردان خداوند متعال باشیم. امروز هم سالروز عملیات مرصاد است و به روان پاک شهدا نیز سلام و درود می‌فرستیم.

وی افزود: بعد از پذیرش قطعنامه 598 منافقین کوردل با حمایت غرب حملاتی را به مرزهای غربی کشورمان شروع کردند اما غیرت جوانانمان بازهم دشمن را ناکام گذاشت که البته هنوز هم فتنه‌های منافقین وجود دارند و روزی خواهید رسید که ملت قهرمان ایران اسلامی ذلت و خواری منافقین را خواهند دید.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: ملت قهرمان ما جنایات و ترورهای ناجوانمردانه منافقین را هرگز فراموش نخواهد کرد. نکته دیگر در آستانه تنفیذ حکم رئیس‌جمهور توسط رهبر معظم انقلاب هستیم که مجدداً تبریک عرض می‌کنم و آرزوی توفیق برای دولت چهاردهم رادارم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: اولین مواجهه دولت و مجلس را در روزهای آینده خواهیم داشت و رئیس‌جمهور باید کابینه پیشنهادی را برای وزارت خانه‌ها به مجلس معرفی کند و مجلس هم باید محک بزند و بهترین‌ها را انتخاب کند و این اولین مواجه برای مجلس و دولت در برآورده نمودن انتظارات رهبر انقلاب در دیدار اخیر است.

خطیب جمعه گچساران گفت: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس شورای اسلامی برای کابینه و وزارت خانه‌ها 12 شاخصه مهم را بیان کردند که امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب به این موارد توجه کنند و افرادی که معرفی می‌کنند دارای این شاخصه‌ها باشد و مجلس هم با دقت نظر نسبت به معرفی افراد با این شاخصه‌ها عمل کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب 12 معیار برای انتخاب کابینه دولت چهاردهم بیان کردند ازجمله امین،صادق، متدین، باایمان، متشرع، کارآمد، معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی از بُن دندان،امیدوار به آینده، دارای نگاه مثبت به افق، نداشتن سابقه سوء، اشتهار به پاک دستی و صداقت و دارای نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی و سیاسی باشد که این شاخصه‌ها می‌تواند فضای خوبی را برای خدمت به مردم فراهم کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار