رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-14 08:08 شماره خبر : 2344 https://sobhezagros.ir/short/4621O 0
اندر احوالات انتخابات مجلس؛

برخی رسوم و روش‌های عجیب و قابل‌تأمل همچنان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نامزدهای انتخابات خانه به خانه می‌روندو قرآن نیز با خود می‌برند و مردم را قسم می‌دهند که به آن‌ها رأی دهند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد وارد روزهای پرشور و هیجان خود شده است و نامزدهای انتخاباتی از هر روشی از جمله برگزاری همایش، مراسمات تشییع‌جنازه و ... برای جلب نظر مردم استفاده می‌کنند تا بتوانند سبد رأی خود را بیش‌ازپیش پر کنند.

 

تبلیغات انتخاباتی امسال برای اولین بار از طریق راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی ویژه هر حوزه انتخابیه نیز برگزار می‌شود و این فرصت طلایی برای نامزدهای انتخابات وجود دارد تا بتوانند از این طریق برنامه‌های خود را ارائه دهند.

 

بااین‌وجود برخی رسوم و روش‌های عجیب و قابل‌تأمل همچنان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و برخی نامزدهای انتخابات مجلس یا در دوره‌های گذشته در انتخابات شورای شهر، نامزدهای انتخابات خانه به خانه می‌رفتند و قرآن نیز با خود می‌بردند و مردم را قسم می‌دادند که به آن‌ها رأی دهند.

 

این روش منسوخ که نامزدهای انتخابات از طریق جریحه‌دار کردن اعتقادات مردم به دنبال جمع‌کردن رأی هستند امری بسیار ناپسند بوده که البته مردم نیز نسبت به گذشته در این خصوص آگاه‌تر و هوشیارتر شده‌اند.

 

نمایندگی ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام‌جمعه یاسوج نیز اخیراً به این مسئله واکنش نشان داد و در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: شنیده‌ام برخی داوطلبان نمایندگی مجلس برای رأی با قرآن به خانه‌های مردم می‌روند. بگذارید مردم طبق عقیده خود آزادانه انتخاب کنند و رأی دهند؛ مردم به داوطلبان دارای برنامه رأی دهند و شایستگی را ملاک خود قرار دهند.

 

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بهتر است هر یک از نامزدهای انتخابات مجلس که خانه به خانه می‌روند و مردم را به قرآن قسم می‌دهند خودشان نیز به همان قرآن قسم بخورند وعده‌هایی که داده‌اند را عملی می‌کنند.

 

شهروندان نیز می توانند تصاویر این اقدام نامزدهای انتخابات را برای این رسانه ارسال کنند تا جهت تنویر افکار عمومی منتشر شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار