رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 12:18 شماره خبر : 4027 https://sobhezagros.ir/short/Nj5xr 0
استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد:

استاندارکهگیلویه وبویراحمدبا اشاره به اینکه برخی بی صداقتی‌ها اصلا درست نیست، گفت:سیاست اجرا با دولت است تمام مدیران باید چشمشان به دولت واقدامات دولت باشد احترام دیگران هم جای خود، قرارنیست برای دولت افراددیگری تصمیم بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» سید علی احمد زاده در مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم که در شهرستان گچساران برگزار شد گفت::هفته معلم را تبریک عرض می کنم،علم سرلوحه کار،رشد و ترقی بشریت است و خداوند در قرآن می فرمایند آیا کسانی که علم و آگاهی دارند با کسانی که علم ندارند یکی هستند؟ که پاسخ مشخص است که با هم برابر نیستند.

وی گفت:علم نزد آنهایی است که تلاش می کنند و راه های دور و دراز در پیش می گیرند تا بیاموزند و به دیگران هم بیاموزند که اینها همان معلمان هستند، کسانی که زندگی شان با یادگیری و یاددادن می گذرد.

استاندار ابراز داشت:معلمی را باید یک هنر بنامیم و هیچ نیازی به تعریف ندارد و جایگاه و ارزش معلم را می توان به راحتی درک کرد و فهمید.دانش آموزان هستند که دست پرورده معلم هستند و جامعه آینده را می سازند
 

نقش بی بدیل معلم در جامعه

احمد زاده بیان داشت:معلم یک نقش سازنده و بی بدیلی در جامعه ایفا می کند و برای جامعه بشری یک نقش سرآمد است چرا که به بشر راه ترقی را می آموزد،علم آموزی در دین اسلام بسیار تاکید شده است و حتی دردین و روایات معصومین علیهم السلام سفارش شده است که جستجوی علم بر همه واجب است و این اهمیت و جایگاه علم را می رساند.

قرار نیست برای دولت افراد دیگری تصمیم بگیرند

وی تصریح کرد:معلمی اسمی از اسما باریتعالی است چرا که خداوند اولین معلم است و پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام هم معلمین جوامع بشری هستند.لذا باید قدردان جایگاه معلمین باشیم و استدلال برای اثبات جایگاه معلم لازم نیست.

استاندار خاطر نشان کرد: معلم دارای خصوصیاتی است نحوه گفتمان،زندگی و رفتار معلم مشخص است و کلامی نافذ و تاثیر گذار دارد و معلم در همه جوامع دارای احترام است.جامعه معلمان و فرهنگیان در کشورمان گسترده و پرجمعیت است اینکه این مقدار افراد برجسته داریم خوب است اما مشکلاتی هم وجود دارد.

احمد زاده در ادامه گریزی به جامعه ایثارگری و کمک های دولت اشاره کرد و گفت: بیشترین اعتبارات دولت مربوط به نهاد آموزش،و پرورش و خانواده ایثارگران هستند و ۸۰درصد اعتبارات جاری دولت در این دو نهاد است بنابراین نارسایی هایی هم وجود دارد اما تاثیری در محبوبیت و شان و منزلت آنها ندارد و باید قدردان معلمین باشیم که با عشق و علاقه به دانش اموزان می آموزد و آنها را به صراط مستقیم می کشاند و آینده جامعه بشری بدون تردید در دست معلمان است.

وی ادامه داد: آینده این مملکت در اختیار شما معلمان است و آنچه می آموزید با عشق و علاقه است؛ صداقت ،پاکی و راستگویی را جامعه نیاز دارد و خواهشم از معلمین هم تبیین ارزش های والای جامعه است. 

معلم زندگی یک دانش آموز را می سازد

استاندار ابراز داشت:معلمان زندگی دانش آموزان را می سازند و همه باید برای پیشرفت و ترقی کشورمان تلاش کنیم.
 

قرار نیست برای دولت افراد دیگری تصمیم بگیرند

 احمد زاده افزود: دنیا ارزش ها و غیر ارزش ها را می بیند امروز حوادث غزه انسان را متاثر می کند و در حالی که بیشتر جنگ های منطقه خاورمیانه ریشه در خباثت آمریکای جهانخوار و ایادی استکباری اش را دارد.

وی گفت:امروز قیام علیه ظلم و استکبار نیز جهانی شده است این قیام جهانی برای عدالت خواهی آغاز شده است که همه باید زمینه ساز قیام جهانی با حضور صاحب الزمان (عج) باشیم و در این راه مقدس از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

استاندار تصریح کرد: دولت ها به نحوی برای ترقی و پیشرفت کشور تلاش کردند و برقی موفق تر بوده اند و همه تلاش کردند خدمت کنند و برخی امید به برون کشور داشتند اما دراین دولت توجه به ظرفیت های درونی کشور است به توانمندی جامعه علمی و مردم کشورمان است.

در وعده صادق قدرتمان را به رخ دشمن کشیدیم

احمدزاده بیان کرد:ما قدرتمان را به رخ دشمنان کشیدیم و در عملیات وعده صادق کاری انجام شد کارستان که دشمنان انگشت حیرت به دهان گرفتند و دشمنان سیلی محکمی از ایران اسلامی دریافت کردند.

وی تصریح کرد: پایه و اساس و ریشه این قدرت امروز نظام اسلامی شما معلمان و اساتید هستید و این مایه افتخار است، الان دولت سیزدهم نسبت به باقی دولت ها در عرصه های مختلف پیشرو است ما در فضا ماهواره داریم و حدود ۱۱ماهواره در این دولت پرتاب شده است در عمران و آبادی کارهای بزرگی شده است و برخی این حقایق را نمی بینند و می خواهند دل مردم را خالی کنند و این هنر نیست.

 بسیاری از مشکلات استان از صف اولی ها و مدعیان است

استاندار ابراز داشت: بسیاری از مشکلات استان از صف اولی ها و مدعیان است که درصف اول قراردارند اما قدرصف اول را نمی دانند.

احمدزاده بیان داشت: معلمان به دانش آموزان یاد دادند که باصداقت باشیم دنبال فریب مردم نباشیم و با صداقت باشید با دغل کاری و کار خلاف کاری انجام نمی شود و متاسفانه صف اولی ها مطالبی را به خورد مردم می دهند که بعضا دارای دروغ است و این بی انصافی به مردم جامعه است.
 

قرار نیست برای دولت افراد دیگری تصمیم بگیرند

وی خاطرنشان کرد: مردم ما با هم و کنار هم زندگی می کنند و نباید اینگونه باشد عده ای از صف اولی ها که باید جامعه را به سمت صداقت و راستگویی و اتحاد ببرند اما متاسفانه بین مردم اختلاف و چند دستگی ایجاد می کنند. 

 بعضاً صف اولی حقایق را وارونه جلوه می دهند

استاندار ادامه داد: بعضاً صف اولی حقایق را وارونه جلوه می دهند و حقایق را نمی گویند،این بی صداقتی ها جامعه را آزار می دهد.

احمد زاده ابراز داشت: دولت، دولتی صادق الوعده است و گچساران و باشت پیشرفت و ترقی خوبی داشته اند، غالب روستاهای این مناطق در زمانی که فرماندار بودم به پیشرفت های خوبی رسیده بودند.

وی گفت:الان درتلاش هستیم که مشکلات آبرسانی دشت لیشتر هم مرتفع شود و فاز دوم آبرسانی دشت امامزاده جعفر نیز اعتبار درنظر گرفته شده است.
 

قرارنیست برای دولت افراد دیگری تصمیم بگیرند

استاندار ادامه داد: برخی از مشکلات مربوط به سال ۹۱ و گذشته است و برخی بی صداقتی ها اصلا درست نیست، سیاست اجرا با دولت است تمام مدیران باید چشمشان به دولت و اقدامات دولت باشد احترام دیگران هم جای خود، قرارنیست برای دولت افراد دیگری تصمیم بگیرند؛ مدیران باید با نگاه به دولت جدی پای کار باشند.

 دیگران حق تعیین تکلیف برای مدیران شهرستان و استان را ندارند 

احمد زاده تصریح کرد: یک وزیر کشور در این دوسال هفت بار به این استان آمده است و مدیران با نگاه به دولت کارشان را ادامه دهند و دیگران حق تعیین تکلیف برای مدیران شهرستان و استان را ندارند و مدیران جوابگوی افراد بیرون از دولت نیستند.
 

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار