رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-12 12:50 شماره خبر : 1040 https://sobhezagros.ir/short/4PdQ4 0
در خطبه های نماز جمعه استان بیان شد؛

آیت‌الله سید نصیر حسینی امام‌جمعه مرکز استان با تقدیر و تشکر از وزیر امور خارجه گفت:: از وزیر امور خارجه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تشکر می کنیم و به وی خدا قوت می گوییم.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج  گفت: فردا ۱۳ ابان ماه است مصادف است با تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریکا در تهران که در سال ۱۳۵۸ تسخیر شد و این مکان جاسوسی و خیانت به ملت ایران بسته شد.

وی ادامه داد: اگر این لانه جاسوسی بسته نمی شد شاهد دسیسه های بیشتر آمریکا در کشور بودیم.

امام جمعه شهر یاسوج اذعان کرد: گرامی می داریم این روز را که روز مبارزه با استکبار جهانی است و ملت ایران حق دارد آمریکا را لعن و نفرین کند.

خیانت های آمریکا به مردم ایران

وی افزود: آمریکا جنایت های بسیاری علیه ملت ایران آنجام داد از جمعه کودتا ۲۸ مراد ۱۳۳۲ که دولت ملی مصدق توسط آمریکا سرنگون شد.

آیت الله سید نصیر حسینی خاطر نشان کرد: بعد از آن کودتا حکومت پهلوی برگشت و این دولت دست نشانده آمریکا دوباره سر کار آمد.

وی گفت: کاپیتالاسیون، کودتای نوژه، تحریک صدام برای حمله به ایران از جمله دیگر خیانت های آمریکا به ایران است.

امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: آمریکا در جنگ‌ ایران و عراق دخالت مستقیم داشت و هم حمله به کشتی های ما کرد و هم هواپیمای مسافربری ما را در آب های خلیج فارس متلاشی کرد.


آیت الله سید نسیر حسینی عنوان کرد: حمایت از فتنه ۸۸ و اغتشاشات سال گذشته و همین امر مردم حق دارد مرگ را حواله آمریکا کنند.

حمایت از فلسطین حمایت از مظلوم است

وی بیان داشت: امروز همه جهان به خیابان ها آمده اند تا از ملت مظلوم غزه حمایت کنند و امروز شاهد هستیم در لنده چه جمعیتی به خیابان آمدند و فریاد حمایت از فلسطین سر می دهند و به قول مقام معظم رهبری که دشمنان که می گویند این کار ایران است حتما کار بسیج لندن است.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: امروز شاهد این هستیم که کودکان زیادی در بمباران های اسرائیل به شهادت می رسند.

نقش شیطان و روباه پیر در کودک کشی غزه

وی گفت: هر وقت در سازمان ملل قطعنامه ای بر علیه اسرائیل می آید آمریکا و انگلستان وتو می کنند.

آیت الله سید نصیر حسینی خاطر نشان کرد: تا وقتی که رژیم صهیونیستی وجود دارد ما آرامش نداریم و انشالله این رژیم منحوس و کودک کش از صحنه روزگار محو خواهد شد.

وی عنوان کرد: روز ۱۳ آبان روزی جهانی است و ما وظیفه داریم که در این روز شرکت کنیم.

وی افزود: باید مراقب فرهنگ و عزت خود باشیم اگر فرهنگ عمومی در مسیر غلط حرکت کرد عزت و شرافیت که جامعه از بین می رود و لگد مال می شود زیرا در گذشته به دلیل نا آگاهی مردم بیگانگان بر ایران تسلط پیدا کردند.

امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: اگر آگاه و دانا باشیم و در مسیر درست حرکت کنیم و در صحنه باشیم پیروز هستیم.

تشکر از وزیرخارجه برای حمایت از مردم فلسطین
وی بیان داشت: از وزیر امور خارجه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تشکر می کتیم و به وی خدا قوت می گوییم.

 کهگیلویه

هیچ مدیر بالادستی اجازه توبیخ مدیران شهرستانی که فریادهایشان برای منافع شهرستان است را ندارند

امام جمعه کهگیلویه گفت: هیچ مدیر بالادستی اجازه توبیخ مدیران شهرستانی که فریادهایشان برای منافع شهرستان است را ندارند.
 
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته دهدشت با بیان این‌که در آستانه ۱۳ آبان قرار داریم از این روز به عنوان یک روز تاریخی در عصر اخیر ملت قهرمان‌پرور ایران اسلامی نام برد و اظهار کرد: ۱۳ آبان آبستن حوادث متعددی بود و سه مناسبت مهم در این رابطه وجود دارد.

امام جمعه کهگیلویه افزود: دو مناسبت آن آمریکایی‌ها به ما ضربه زدند و در یک مناسبت آن ملت ایران ضربه مهلکی به آمریکا زدند.

وی بیان کرد: تبعید امام راحل در سال ۴۳ و کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۵۷ ضربه‌های آمریکا به ملت ایران بود اما ضربه مهلک و جدی ایران، در سیزده آبان ۵۸ دانشجویان وارد سفارت آمریکا شدند و سفارت را تسخیر کردند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: جوان امروز باید بیدار و هوشیار و نسبت به حوادث گوناگون کشور تحلیل داشته باشد.

امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که عده‌ای می‌گویند اگر در سال ۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر نمی‌کردیم آمریکا دشمنی نمی‌کرد خطاب به این افراد گفت: این‌ها یا تاریخ نخوانده‌اند یا نسبت به تاریخ سترگ ایران بی‌خبر هستند و در پازل دشمن بازی می‌کنند، آیا در سال ۲۸ که مصدق گفت نفت کشور را می‌خواهیم و او را برکنار کردند، آیا آن موقع هم جمهوری اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی در کار بود؟ نه خیر، آن‌ها می‌دانستند منافع‌شان به خطر افتاده مصدق را کنار گذاشتند.

وی در ادامه صحبت‌های خود مبنی بر صحبت‌های رهبر معظم انقلاب که غزه میدان اسرائیل و غزه نیست بلکه میدان حق و باطل است اظهار کرد: امروز همه جبهه استکبار از این رژیم سفاک و خونخوار حمایت‌های متعدد سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و تسلیحاتی می‌کنند اما جای نگرانی نیست آن‌چه پیروز است غزه است و پیروزی نصیب مقاومت خواهد شد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: توقع داریم دولت‌های مسلمان به فلسطین کمک کنند، این‌هایی که تامین کننده نفت و انرژی برای اسرائیل هستند مراقب باشند و بدانند مردم مسلمان تاریخ می‌خوانند و مقابله خواهند کرد.

وی با بیان این‌که یک ابلهی خط و نشان می‌کشد غزه و لبنان برای ما مهم نیست بلکه جمهوری اسلامی هدف است گفت: اربابان شما در سال‌های گذشته جنگ راه انداختند هیچ غلطی نتوانستند بکنند شما عددی نیستید و در محاسبات ما نمی‌آیید، جمهوری اسلامی وارد این ترقه‌بازی‌ها نمی‌شود و به فضل پروردگار جریان مقاومت سیلی محکمی به صورت اسرائیل خواهد نواخت.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: ما ملت شهیدپرور کهگیلویه می‌گوییم دشمن بداند اگر بنا باشد به جمهوری اسلامی حمله شود در همان سطح به آن‌ها حمله خواهیم کرد، ما از نسل سلیمانی‌ها هستیم، جوانان ما از نسل حججی‌ها، فهمیده‌ها و علی لندی‌ها هستند.

وی با توجه به انتصاب فرماندار جدید کهگیلویه، از فرماندار سابق به عنوان فردی که جهادی و شبانه‌روزی کار می‌کردند نام برد و ضمن آرزوی موفقیت برای وی، به فرماندار جدید خوش‌آمد گفت و بیان کرد: تجربه خوب مدیریت شما در سه شهرستان ظرفیت خوبی است از این ظرفیت استفاده کنید و مردم و مسئولین هم کمک کنند، اگر فرزندان کهگیلویه، کهگیلویه را آباد نکنند دیگران آباد نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که همدلی رمز موفقیت است گفت: شما فرزند سپاه سرافراز اسلام هستید مردم توقع کار جهادی همان‌گونه که در سپاه بودید از شما دارند.

امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که برخی مدیران برای شهرستان لکنت زبان دارند بیان کرد: برخی مدیران شهرستان پیش مدیران کل جرات حرف زدن ندارند از چی می‌ترسید!؟ هر مدیری برای منافع شهرستان تلاش کند حمایت خواهیم کرد و هیچ مدیر بالادستی اجازه ندارد مدیر شهرستانی را که فریادهایش برای منافع شهرستان است را توبیخ کند. اما در مسائل سیاسی برخورد کنید.

وی با بیان این‌که در یکمین سالگرد فقیه فیلسوف آیت‌الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج هستیم از ایشان به عنوان کسی که سالیان سال در سنگر نماز جمعه، حوزه و دانشگاه خدمت می‌کرد نام برد و خواستار برنامه‌ریزی برای بزرگداشت مقام این عالم شد.
 
 سی سخت
 
 
روایت امام جمعه سی‌سخت از ساده‌لوحان بی‌بصیرت در هنگام تسخیر لانه جاسوسی
 
 
نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر سی سخت به امامت حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه شهر سی سخت در محل مسجد جامع امام علی ع برگزار شد.

حجت الاسلام واهبی زاده در خطبه اول با بیان اینکه خود و شما را توصیه و سفارش به تقوای الهی می‌کنم گفت: دین اسلام آمد تا راه و روش زندگی کردن را به بشر تعلیم دهد، یکی از تعلیمات دین اسلام رفتار از روی ادب، احسان، نرمی و خوش اخلاقی با والدین است، نگاه از روی محبت فرزند به پدر و مادر عبادت پروردگار متعال محسوب می شود.

امام جمعه سی سخت اظهار داشت: چنانچه فرزند نسبت به والدین خود بی احترامی کند و آنها را به خشم بیاورد در حقیقت خدا را به خشم آورده است و چنانچه رضایت آنها را به دست بیاورد خدا را از خودش راضی نموده است دستور دین اسلام به فرزندان این است که محبت و عاطفه نسبت به والدین را آشکار و علنی کنند.

حجت الاسلام واهبی زاده در خطبه دوم با دعوت مردم برای حضور پرشور در مراسم سیزده آبان گفت: قبل از انقلاب دانش آموزان را در جلوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشیدند و خیلی از آنها را به اسارت گرفتند، در سال۱۳۴۳ حضرت امام خمینی در مقابل آمریکایی‌ها مقاومت کرد و باعث به هم خوردن معادلات آنها شد و اینجا بود که آمریکا احساس خطر کرد و امام را به فرانسه تبعید کرد.

خطیب نماز جمعه سی سخت عنوان کرد: اوج سیزده آبان نتیجه دشمنی آمریکا با امام بود و در سال ۵۷ بود جوانان ما با تسخیر لانه جاسوسی جواب دندان شکنی به آنها دادند ولی واقعه تاسف باری روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاد که استعفا دادن دولت وقت بود که وامصیبت ها سر دادند که چرا لانه جاسوسی را تسخیر کردید بازرگان راه مصدق و غرب گرایی را ادامه می‌داد ساده لوحان بی بصیرت نتوانستند بفهمند سگ زرد برادر شغال است و برای ملت ما آمریکا و اسرائیل ندارد.

واهبی زاده گفت: ما در طول بیش از ۴دهه انقلاب اسلامی نمونه های زیادی از بازرگان ها و مصدق ها را شاهد بودیم که منتظر آغوش گرم آمریکا و اسرائیل و انگلیس بودند،داشتیم کسانی که با جان کری ها قهقحه می‌زدند آمریکا شیطان بزرگ دشمن شماره یک ما و همان خود شیطان است، دشمن مجسم است که به گفته امام ما آمریکا در حال نابودی است.

واهبی زاده با اشاره به افول آمریکا در آینده ای نه چندان دور اظهار داشت: امام انقلاب دستور حمله را صادر کرده اند حال اگر جرات دارند نگاه چپی به انقلاب اسلامی بکنند تا با خاک یکسانشان کنیم، این دشمنان فرومایه و بی ارزش با یک سخنرانی حسن نصرالله اینگونه خودشان را خراب کردند و از خود بی خود شدند وای به روزی برسد که حمله آغاز شود.

امام جمعه سی سخت با ابراز همدردی با مردم غزه گفت: ما مردم مظلوم غزه را نباید فراموش کنیم و باید تا آخرین لحظه در کنار آنها بمانیم و ریشه این دشمن غاصب و کودک کش را در منطقه بخشکانیم که خدا را شکر به لطف رزمندگان اسلام هیمنه اسرائیل با عملیات طوفان القصی فرو ریخت که در این خصوص حضرت آقا می فرمایند این روزها میدان میدان غزه و اسرائیل نیست میدان حق و باطل است، چه کسی باور میکرد در انگلیس،فرانسه و آمریکا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تظاهرات هزاران نفری صورت گیرد، امام ما اعلام کردند که صادارات نفت را به اسرائیل قطع کنید ولی اف به کشورهای به ظاهر مسلمانی که این شیطان را همراهی می کنند و بارک الله به کشورهایی که در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند.

واهبی زاده گفت: ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی است،فرهنگ به مثابه اکسیژنی است که هر لحظه به آن نیاز داریم که پیشرفت کشور لازمه همین فرهنگ است، فرهنگ در هر جا و مکانی به آن نیار است اگر به دنبال تدین اسلامی هستیم باید روی مساله فرهنگ که مساله اول کشور است نگاه ویژه ای داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه سی سخت اظهار داشت: کار وزیر خارجه در یک ماه گذشته با سفر به کشور های منطقه جهت همدل کردن آنها علیه اسرائیل بسیار ستودنی است که از ایشان تشکر و قدر‌دانی می کنیم.
 
پاتاوه
حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز ( 12 آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پاکدامنی، به بیان هفت راهبرد از نگاه رهبر انقلاب برای راهبران فرهنگی از لسان مبارک نبی مکرم اسلام (ص) اشاره و اظهار کرد:هر جوانی که در سن کم ازدواج کند، شیطان فریاد برمی‌آورد که:«وای بر من، وای بر من! دو سوم دینش را از دستبرد من مصون نگه داشت، پس بنده باید برای حفظ یک سوم باقیمانده دینش، تقوای الهی پیشه سازد».

امام جمعه شهر پاتاوه راهبردهای فرهنگی رهبری معظم را پرورش خودباوری، بردباری سازی، تقویت حس کنجکاوی در نوجوانان، ایجاد روحیه کار جمعی، تعاون و همکاری دانست و گفت: پرورش انسان در بستر جامعه و برای جامعه است.

وی به نقل از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه «قدرت خداوند با جماعت است»، افزود: بالا بردن همت‌ها، گام‌های استوار و مقاومت در مقابل ناملایمات پیش روی زندگی یک فرد یا جامعه، نیاز به افق دید بالا، همتی جهانی و تحقق عملی شعار «ما می‌توانیم» است.

خطیب جمعه شهر پاتاوه یکی از مشکلات همه جانبه ما را تنبلی دانست و ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «کسی که سربار جامعه باشد، خداوند او را دشمن می‌دارد».

وی ادامه داد: کسی که از روحیه مسئولیت پذیری برخوردار نباشد برای انجام کارهای محوله، فرد قابل اعتمادی نیست، بنابراین به موجودی سربار و وابسته تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام سیادت از نگاه پیامبر اسلام(ص) کار کردن را یک نوع جهاد در راه خدا دانست و بیان کرد: باید ضمن تقویت علاقه مندی به مطالعه و کتابخوانی، جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه آنچه که همیشه برای انسان می‌ماند، کتابخوانی در سنین پایین است، گفت: امام علی (ع) فرمودند: «کسی که با کتاب آرامش یابد، هیچ آرامشی را از دست نداده» است.

وی در خطبه سیاسی ابتدا با گرامی داشت روز۱۳ آبان ماه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز با اشاره به سخنان امامین انقلاب، اظهار کرد: «تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر استعمار و نسل کشی بیش از ۳۰۰ میلیون انسان بی‌گناه بنا شده است».

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از انقلاب خونین برتر است، این انقلاب سفید و انقلاب دوم است که پاسخ ملت ایران به کودتای ۲۸ مرداد و مانع تکرار آن بود».

امام جمعه شهر پاتاوه از قول امامین انقلاب، بیان کرد: «به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می‌کنم؛ چه در جنگ و چه در صلح، بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند، لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم، باید برای شکستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها جلوگیری از سیل آفت‌ها، به صلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم».

وی همچنین به استناد سخنان رهبر معظم انقلاب، افزود: «امروز بزرگترین مجاهدت، مبارزه با نقشه‌ها است. مبارزه با استکبار، اعم از دفاع و هجوم است، مبارزه با استکبار، ریشه قرآنی و دینی است».

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: «خداوند متعال هم با شعار علیه استکبار و هم عملاً مبارزه کرد، بریده باد دو دست ابولهب که در راس استکبار زمان پیامبر اسلام(ص)بوده است».

خطیب جمعه شهر پاتاوه بیان کرد: از نظر قرآن استکبار بر سه قسم است، نخست استکبار ربوبیتی و مالکیتی که بدترین نوع آن می‌باشد، دوم،استکبار عبادی، یعنی استنکاف از بندگی و اطاعت خداوند و سوم، استکبار سیاسی به معنای سلطه و حاکمیت بر مردم خارج از سلسله مراتب ولایت الهی که مصداق آن آمریکای جنایتکار است.

وی همچنین جنگ امروز در غزه را میدان تقابل حق و باطل و جنگ استکبار و ایمان دانست و اظهار امیدواری کرد: به توفیق الهی ایمان بر همه آنها غلبه خواهد کرد و پیروزی همه جانبه با فلسطین است.

حجت الاسلام سیادت در بخش دوم خطبه سیاسی نماز به رمزگشایی از سکوت رسانه‌ای سید حسن نصرالله در خصوص جنگ غزه اشاره کرد و گفت: سکوت رهبر قهرمان، شجاع مقاومت اسلامی لبنان و نماد مقاومت منطقه، وارد سومین هفته خود شده است.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه این یک اتفاق بی‌سابقه در طول سه دهه اخیر است، افزود: همین سکوت سیدحسن نصرالله برای دشمن به شدت زجرآور و کشنده بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه آنچه در مرزهای جنوبی لبنان درحال رخ دادن بوده یک جنگ به تمام معنا است، اظهار کرد: کماندوهای حزب الله (گروه رضوان) ضربات سنگینی یعنی ۷۵ درصد به استحکامات دفاعی طرف مقابل وارد کردند.

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه حزب الله به سلاح‌هایی با قدرت مخرب بسیار زیاد به موشک و پهپادها مجهز است، ادامه داد: ارتش مقاومت حزب‌الله پیش قراول، به اسم «نیروی رضوان» دارد که یک یگان کماندویی با تجربه رزمی، از جنگ در سوریه هستند.

امام جمعه شهر پاتاوه سکوت سید حسن نصرالله! را بخشی از نبرد سیاسی، رسانه‌ای، روانی و نظامی با دشمن دانست و گفت: از قول روزنامه نگار اسرائیلی؛ «لحظه‌ای که نصرالله روی صفحه نمایش ظاهر شود، مثل روز قیامت در اسرائیل خواهد بود».

وی گفت: پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل هدف مشروع گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه و حمله موشکی انصارالله یمن علیه رژیم جعلی صهیونیست ادامه دارد و خسارت های بسیار زیاد جانی و مالی وارد کردند.
 
 

نماز جمعه چرام

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم حافظه تاریخی ملت ایران، دیرینگی دشمنی‌های استعمار انگلیسی و استکبار آمریکایی در 150 سال اخیر است که نقطه تلاقی این دو، واقعه کودتای 28 مرداد سال 1332 است که نهضت مردم ایران در حماسه ملی شدن صنعت نفت را ناکام نمود و تبدیل به یکی از تلخ‌ترین رویدادهای معاصر شد. اما این طبیعت مبارزه است، که اُفت و خیز و پیروزی و شکست دارد و واقعه مبارک انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357، گویی تمام تلخ‌کامی‌های گذشته تاریخی را برای ملت ایران جبران نمود.

 

امام جمعه چرام افزود: اما حرکتی که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران آغاز کردند، نقطه عطفی است که با تحلیل دقیق از روند حوادثی که داشت انقلاب اسلامی را به انحراف می‌کشاند رخ داد و «امام این حرکت را انقلاب دوّم نامیدند.»

 

وی ادامه داد: هنگامی که اسناد موجود در سفارت به دست آمد و گزارش‌های مستندِ دخالت امریکا در امور داخلی ایران و طراحی توطئه‌های مختلف - قبل و بعد از پیروزی انقلاب - آشکار شد؛ امام (ره) رهبری حرکت دانشجویان را شخصا برعهده گرفت و مبارزه علیه ریشه‌های نفوذ امریکا در ایران به اوج رسید.

 

وی با بیان اینکه دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی فروریزش اُبهت ظاهری و هیمنه خودساخته امریکایی‌ها در جهان بود، عنوان کرد: انقلاب دوم به همه مستضعفین جرأت داد تا برای رهایی خود از سلطه امریکا دست به کار شوند.

 

افشار افزود: بزرگترین دستاوردهای این حرکت، افشای اسنادی است که در این رویداد به دست آمد. با آن که در بیش از دودهه ای که از تصرف لانه جاسوسی امریکا گذشته، این اسناد می‌توانست به موضوع پژوهش‌های دانشگاهی در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های تاریخ، علوم سیاسی و روابط بین الملل قرار گیرد، اما متأسفانه نه در ایران و نه در سایر کشورهای جهان، آن طور که شایسته است کار درخور توجه ای در این زمینه انجام نشده است. البته با توجه به نفوذ ایالات متحده در اکثر مراکز دانشگاهی جهان و اعلام ممنوعیت ورود کتابهای منتشره لانه جاسوسی به امریکا، این بی توجهی عمدی در غرب دور از انتظار نیست، اما غفلت از این موضوع در داخل کشور توجیه پذیر نیست تا آنجا رهبر انقلاب گله‌مندی خود در این موضوع را چنین ابراز فرموند: «بعد از آنکه جوانهای ما رفتند و این مرکز را تسخیر کردند و با زحمت زیاد توانستند کاغذهایی را که خرد شده بود، مدارکی را که در کاغذخردکن ریخته شده بود، گردآوری کنند، جمع کنند، به‌هم بچسبانند و به‌صورت کتاب دربیاورند، آن‌وقت معلوم شد که چه توطئه‌هایی هم در طول این مدّت در داخل سفارت آمریکا وجود داشته. این کتابها حدود هفتاد جلد است؛ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیده‌ی این کتابها در مجموعه‌ی مدارس ما، دبیرستان‌های ما، دانشگاه‌های ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراض‌های من است. چرا اینها را داخل کتاب‌های درسی قرار نمی‌دهید؟ چرا نمی‌گذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئه‌هایی زیر سر داشته؟

 

وی ادامه داد: اخیرا در اخبار فضای مجازی دیدم  شورای رقابت با چراغ سبز وزارت صمت، مجوز گرانی ۸محصول ایران خودرو به بهانه نصب استاندارد جدید را داده که باید پرسید، آیا صرفا با نصب آپشن، نام خودروی جدید می توان بر آن گذاشت و قیمت را افزایش داد؟این‌گونه اقدامات شرکت های سایپا و ایران خودرو را مردم عاملی در ناکارآمد نشان دادن نظام می دانند و چنین اقداماتی مردم را از نظام دلسرد می‌کند. آسیب این گونه کارها کمتر از اقدامات دشمن نیست. چرا باید به بهانه ی  اضافه شدن چند آپشن(انتخاب)، قیمت خودرو را افزایش دهند و مردم را نگران کنند و بازار را ملتهب نمایند.

 

افشار بیان کرد: چرا وزارت صمت به عنوان متولی صنعت خودرو آنها را همراهی کرده و الزام به توسعه محصول نمی کند؟چرا باید عده‌ای به نام شورای رقابت ، برای مردم تصمیم بگیرند؟ دولت و وزارت صمت تصمیم می‌گیرد که وضعیت بازار خودرو را سر و سامان دهد ولی شورای رقابت به شکل دیگری رفتار می‌کند. بلند شدن چنین صدای دوگانه‌ای در حاکمیت جایز نیست.

 

امام جمعه چرام گفت: مطالبات مردمی و نارضایتی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و عدم پاسخگویی شورای رقابت به عنوان متولی قیمت گذاری خودرو در کشور نگران کننده است، اگر دو شرکت ایران خودرو و سایپا تعطیل شوند چه اتفاقی خواهد افتاد ؟چرا ایران اسلامی که بسیاری از صنعت ها و امور سخت تر از تولید ماشین را بومی کرده است باید ماشین های کم کیفیت داخلی و قیمت های بالا توسط سایپا و ایران خودرو بر مردم تحمیل شود و هر ساله قیمت خودرو را گران تر کنند و این دو شرکت و شورای رقابت پاسخگوی منطقی مردم نباشند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار