رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
در نشست ایمنی راه‌های کهگیلویه‌وبویراحمد چه‌ گذشت؛

نشست ایمنی راه های کهگیلویه و بویراحمد با غیبت چند تن از مسئولان مهم پروزه های عمرانی راهسازی در سالن معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 
نشست ایمنی راه های کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز یکشنبه ۲۱ آبان ماه در سالن معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمید رضا پیمانجو سرپرست راه داری و حمل و نقل جاده استان به قرائت بندهای جلسه پرداخت و آخرین وضعیت اجرایی آنها را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه به موضوع اجرایی روشنایی  روستایی در مادوان بالا، بلهزار و مادوان پایین پرداخته شد که به دلیل  عدم حضور نماینده یا مدیر شرکت برق برای پاسخ این بند، موضوع رفع مناطق تاریک در این مناطق بدون نتیجه مشخص پایان یافت.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه به طرح دور برگردان در محور یاسوج به سی سخت و مطرح شدن آن در دبیرخانه شورای ترافیک پرداخت و این بند به دلیل عدم حضور متولی دبیر خانه شورای ترافیک بدون نتیجه ماند.

پیمانجو طرح مشترک کنترل معاینه فنی در محورهای مواصلاتی را مطرح کرد  که این طرح به مرحله اجرایی رسیده است و سه گشت در حال فعالیت است.

وی به بررسی روستایی و آسفالت  روستایی محور  گل زردی و مناطقی از گچساران اشاره داشت که مقرر شد بعد از آسفالت این مناطق، روشنایی انجام گیرد.

پیمانجو به ترک فعل شهرداری ها در خصوص ایجاد پایانه های در شهرهای یاسوج و گچساران و دهدشت پرداخت که دانش نماینده شهرداری یاسوج گفت: ایجاد ساختمان و سوله ترمینال یاسوج در حال احداث است و ترمینال گچساران اتاق پایانه تکمیل است و تجهیزات باید به آن اضافه شود.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد  با انتقاد از مشکلات معدن بوکسیت برای راه ههای شهرستان چرام و استان گفت: برای این موضوع تدابیر لازم باید پیش بینی شود تا اشکالات ایجاد شده در خصوص راه برچیده شود.

در ادامه جلسه نماینده پلیس راه گفت: استان ما استانی است که کمتر به قوانین توجه می شود و درآمدهای حاصل از جرایم در استان ما به جای اینکه به امور عمرانی داده شود به حوزه معاونت سیاسی داده می شود، وقتی استان پایش تصویری ندارد وقتی بیان می کنند بودجه قرار می دهیم اما مشاهده می شود بودجه برای موضوعات تخصصی هزینه نمی شود شاهد مشکلاتی در زمینه ترافیک و راه خواهیم شد.

سید محسن حسینی با بیان اینکه در سالیان گذشته بیش از ۲ میلیارد بودجه توسط مجموعه پلیس راه تخصیص داده شد اما مشخص نیست در کجا هزینه شده است.
 
موضوع تصادفات  استان و روند کاهشی آن در ۶ ماهه دوم سال موضوعات بعدی نشست ایمنی راه های استان بود و مطالبی مطرح شد و اینکه استان در این رابطه وظعیت مطلوبی دارد.

همچنین در این جلسه موضوع افزایش تصادفات در محور  گنده خوری اشاره شد و اینکه شاهد افزایش کشته ها در تصادفات هستیم و  مقرر شد به طول ۱۵۰ متر در مسیر رفت و برگشت روشنایی و نیوجرسی تخصیص داده شود.

در پایان جلسه به اهمیت آسفالت در حوزه تنگاری و  در مسیر رفت و برگشت تاکید شد تا تصادفات در این حوزه کاهش پیدا کند، اشاره شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار