رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-11-16 16:10 شماره خبر : 2361 https://sobhezagros.ir/short/4y90G 0
۱۷سال انتظار بی‌نتیجه یک پروژه؛

پس از ۱۷ سال پروژه مهم هتل ورزش یاسوج نیمه‌کاره رهاشده درحالی‌که ساخت آن از مهم‌ترین گام‌ها برای توسعه هر چه بیشتر ورزش کهگیلویه وبویراحمد بشمار می‌رود و مردم امیدوارند در دولت سیزدهم این طرح نیز به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»،۱۷سال پیش در دولت نهم کلنگ احداث دو مجموعه بزرگ ورزشی هتل ورزشی یاسوج و استادیوم 15 هزار نفری شهر یاسوج بر زمین زده شد و قرار بر این شد که این دو پروژه مهم ورزشی با توجه به معرفی شهر یاسوج به نام پایتخت طبیعت و برخورداری از تمامی امکانات محیطی و حتی آب و هوایی برای ورزشکاران استانی و کشوری مهیا شود.

در همین راستا پروژه هتل ورزشی یاسوج در سال ۸۵ در زمینی به مساحت چهار هزار متر کلنگ زنی شد و پروژه‌ای  بود که با افتتاح آن می‌توانست روند رو به رشد توسعه ورزش در شهر یاسوج را رقم بزند.

این پروژه تا پایان دولت دهم با خیز خوبی روبه‌جلو حرکت کرد و پیشرفت چشمگیری داشت اما به یک‌باره در دولت یازدهم و دوازدهم با توجه به مسائل مالی و دیگر مسائل رو افول رفت و با توجه به قیمت بالای ارز افتتاح و تکمیل آن امروز همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

 

۱۷سال انتظار بی‌نتیجه یک پروژه!

حال پس از ۱۷ سال این پروژه مهم ورزشی با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی؛ نیمه‌کاره رهاشده درحالی‌که ساخت آن از مهم‌ترین گام‌ها برای توسعه هر چه بیشتر ورزش کهگیلویه وبویراحمد بشمار می‌رود و مردم امیدوارند در دولت سیزدهم نیز همچون دیگر طرح‌های سرزمین مانده ویژه دیده شود.

بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده قرار بود  این پروژه در یک بازه زمانی سه‌ساله به اتمام برسد اما اکنون پس از گذشت سال‌ها به دلیل برخی کم‌توجهی‌ها و کمبود منابع مالی همچنان تکمیل‌نشده است.

 

غبار فراموشی بر چهره هتل ورزش پایتخت طبیعت

باید بدانیم که این هتل ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان است در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع در قالب پنج طبقه شامل رستوران، سالن همایش، سوئیت، خوابگاه در دوطبقه شامل ۲۸ اتاق به تعداد ۲۴۰ تخت، هشت واحد سوئیت و سالن آمفی‌تئاتر عملیات اجرایی آن شروع‌شده است.

 

غبار فراموشی بر چهره هتل ورزش پایتخت طبیعت

با توجه اینکه یاسوج در دامنه کوهه‌ای دنا آرمیده به دلیل داشتن آب‌وهوای خنک و طبیعتی کوهستانی در هر موقع از سال دل‌نشین و پذیرای افراد از سراسر ایران بوده و فکر احداث این هتل ورزش هم به‌واسطه شرایط بکر و خاص این استان و هم وجود پیست اسکی کاکان و مناطق کوهستانی دنا برای کوهنوردی بهترین مزید برای توسعه ورزشهای زمستانی در کهگیلویه وبویراحمد بود.

شهر یاسوج که به دلیل داشتن آب و هوایی دلپذیر زمستان برف‌گیر و بهاری زیبا و تابستانی خنگ به‌درستی پایتخت طبیعت ایران نام‌گرفته ساخت این اماکن بدون تردید سرمایه‌گذاران زیادی را در حوزه ورزش به استان می‌کشاند و درنهایت به توسعه استان ختم می‌شود.

 

استعدادهای نهفته سرزمین دنا در حال فراموشی

امروزه استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در رشته‌های مختلف در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارند که هتل ورزش یاسوج می‌تواند نقش بسزایی در شکوفایی این استعدادها در آینده داشته باشد.

تکمیل و افتتاح این طرح سبب کاهش مشکل برگزاری و میزبانی رقابت‌های مختلف ورزشی در عرصه ملی خواهد شد و با راه‌اندازی هتل ورزش یاسوج می‌توان شاهد جهش قابل‌توجهی در پیشرفت ورزش کهگیلویه وبویراحمد بود.

 

غبار فراموشی بر چهره هتل ورزش پایتخت طبیعت

پس از افتتاح هتل ورزش یاسوج می‌توان اردوها و رقابت‌های گروه‌های مهم ورزشی کشور را در کهگیلویه وبویراحمد میزبانی کرد و این هتل ورزش از بهترین هتل‌های کشور به شمار می‌رود.

 

پروژه‌ای اولویت‌دار، اما همچنان در فراموشی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزارنفری و هتل ورزش یاسوج گفته است گفت: رفع مشکل هتل ورزشی یاسوج در مجموعه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری دولت‌آباد یاسوج ،از پروژه‌های اولویت‌دار استان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

سید علی احمدزاده عنوان کرده است: این‌گونه پروژه‌ها با اعتبارات استانی به نتیجه نمی‌رسند و بنا داریم بودجه‌ای ۳۰۰میلیاردی از سفر دوم رئیس‌جمهوری را برای این پروژه اختصاص دهیم تا دوباره پویایی و شور و شوق به ورزش استان بازگردد.

وی بابیان اینکه اعتبارات ورزشی کم و پاسخ گوی ورزش استان نیست، افزوده است: نبود حامی در حوزه ورزش استان کاملاً احساس می‌شود.

 

این پروژاولویت دار!

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرده است: پروژه‌های ورزشی ناتمام یا در دست اجرا در سطح استان؛ اعم از سالن‌ها، زمین‌ها و استخرهای ورزشی،در اعتبارات متمم و همچنین در سفر دوم دولت به استان دیده می‌شود.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفته است: چنانچه پروژه هتل ورزش یاسوج راه‌اندازی شود می‌تواند یک تحرکی در بحث ورزش استان ایجاد کند و درزمینهٔ جذب سرمایه، گردشگر و توسعه ورزش مؤثر است زیرا ظرفیت خوبی برای درآمدزایی است.

 

غبار فراموشی بر چهره هتل ورزش پایتخت طبیعت

وی عنوان کرده است: این طرح یک پروژه استانی است که کل استان از آن ذینفع می‌شوند و زمینه‌ای برای اجرای برنامه‌های مختلف بزرگ در استان خواهد بود.

مستهلک شدن پروژه مهم ورزشی در نبود اعتبار

باید بدانیم که کهگیلویه وبویراحمد به دلیل دو اقلیم متفاوت آب و هوایی شامل گرمسیری و سردسیری شرایط مناسبی برای برگزاری اردوها، تمرین و مسابقات ورزشی دارد که این مهم بیانگر حساسیت موضوع احداث هتل ورزش است.

تأخیر در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه هتل ورزش یاسوج سبب مستهلک شدن و افزایش قیمت تمام‌شده می‌شود تا جایی که بنا به گفته مسئولان وقت اداره کل ورزش در سال‌های ۹۴، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای اتمام این پروژه به ترتیب ۳، 11 و 15 میلیارد تومان نیاز بود و هم‌اکنون به چندین میلیارد تومان رسیده است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار