رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-01-05 13:44 شماره خبر : 3195 https://sobhezagros.ir/short/4LXmq 0

برخی نزدیکان منتظریان با اقدامات پوچ‌گرایانه در قبال موضوعات مختلف باعث دفع بدنه اصیل جریان اصولگرایی و جمعیت قابل‌توجهی از آرای موجود شدند.

حرکت زیگزاگی نادر منتظریان در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی با رویکردهای مختلفی همراه بود و سؤالاتی را برای مخاطبان برجا گذاشت.

معمولاً در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون جمعیت قریب به ۶۰ هزارنفری را جمعیت غالب رأی اصولگرایی می‌دانند.

آرایی که با توجه به خروجی کاندیدای این جریان معمولاً موردحمایت قرار می‌گیرد، این آرا جدا از آرای دیگری است که در سبد رأی کاندیداهای مختلف و گاها با نگاه منطقه‌ای قرار می‌گیرد.

اینکه در دو دوره پیاپی منتظریان علی‌رغم حمایت جریان اصولگرایی نتوانست این موفقیت را کسب کند جای سؤال و تأمل دارد و شاید در نگاه دیگری در طی سالیان آینده در خروجی این جریان اثرگذار باشد.

صحبت‌های محفلی با گروه‌های مختلف این جریان در سه شهرستان حوزه انتخابیه نشان می‌دهد که برخی اقدامات منتظریان باعث چنین رویکردی شد.

آن‌ها اتفاق‌نظر دارند که می‌بایست به سمت جذب حداکثری روند اما برخی نزدیکان منتظریان با اقدامات پوچ‌گرایانه در قبال این‌گونه موضوعات باعث دفع بدنه اصیل این جریان و جمعیت قابل‌توجهی از آرای موجود شدند.

البته این قبیل افراد باعث تغییراتی در نطق‌های انتخاباتی و برخی موضع‌گیری‌های پیش‌دستانه وی شدند، به‌گونه‌ای که در کلیپی که شاید بعداً مسئله‌ساز شود، وی در خصوص برخی موضوعات مرتبط با سلامت انتخابات اظهارات عجولانه‌ای را صورت داد.

نطق‌های انتخاباتی منتظریان تا جایی رفت که اگر پای برخی از آن‌ها می‌نشستیم احساس می‌کردیم که سخنران این نطق‌ها از یک جریان دیگری در حال صحبت کردن است.

قرارگیری برخی اشخاص با چهره‌های مختلف در حین سخنرانی‌ها باعث شد که مسائل اساسی در قبال برخی دیدگاه‌های حاکم در اتاق فکر منتظریان رقم بخورد، به‌گونه‌ای که در برخی واکنش‌ها موجب ایجاد انتقادات تندی نسبت به وی شد.

به‌هرحال جریان اصولگرایی طی سال‌های آینده قاعدتاً می‌بایست در انتخاب خروجی خود با وحدت و دقت نظر بیشتری عمل کنند تا بلکه بتوانند برای حیات سیاسی خود چاره‌جویی بهتری را داشته باشند.

یادداشت: محمدرضا حسینی

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار