رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-18 18:24 شماره خبر : 1149 https://sobhezagros.ir/short/V9DOe 0
درگفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

حجت‌الاسلام حمید تقی زاده رئیس سابق شورای شهر سی سخت گفت: برآورد ما این بود که عملاً این مسیری که برخی از اعضای شورا انتخاب کرده است در راستای حل مشکلات مردم نیست و یک حسابرسی شخصی است.

حجت‌الاسلام حمید تقی زاده رئیس سابق شورای شهر سی سخت در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس  به حواشی این پارلمان محلی اشاره کرد و گفت: شورای شهر سی سخت بعد از انتخاب اول خود در راستای انتخاب شهردار که انتخاب بدی داشت و عواقب بدتری نیز بعدازآن به وجود آمد دچار چندین اشتباه شد که همین اشتباهات شورای شهر را به حاشیه کشاند.

 

برخی از اعضا شورا به دنبال شهردار شدن  دوباره صیادی هستند

وی ادامه داد: بعد از برکناری شهردار پیشین و انتخاب سرپرست برخی از آقایان در شورا این برکناری را نپذیرفتند و دوباره به سمت انتخاب آقای صیادی به‌عنوان شهردار برآمدند.

 

عضو مستعفی شورای شهر سی سخت با اشاره به این موضوع که برخی از اعضا بعد از برکناری شهردار پیشین خودشان به  دنبال شهردار شدن بودند ابراز داشت: با توجه به این اتفاقات و غوطه‌ور شدن شورا در حاشیه‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که ادامه کار با این اعضا سخت شده است .

 

برخی به دنبال حسابرسی شخصی بوده و هستند

تقی زاده ابراز داشت: برآورد ما این بود که عملاً این مسیری که برخی از اعضای شورا انتخاب کرده است در راستای حل مشکلات مردم نیست و یک حسابرسی شخصی است.

 

وی به استعفای خود از شورای شهر سی سخت اشاره داشت و گفت: تشخیص دادیم که آنچه برای مردم می‌توانم انجام دهم در بیرون از شورا بهتر است و در همین راستا با مرخصی گرفتن از شورای  شهری عملا دست آن‌ها را برای آمدن عضو علی‌البدل باز گذاشتیم.

 

عضو مستعفی شورای شهر سی سخت در همین رابطه در مورد پذیرفته نشدن استعفایش از شورای شهر گفت: طبق قانون باید اعضا برای اکثریت شورا 4نفر باشند که با خروج وی از شورا با سه نفر جلسات برگزارشده که طبق قانون شورا از اکثریت افتاده است.

 

به دنبال توافق و کنار گذاشتن اختلافات بودم

تقی زاده با اشاره به اینکه ما به دنبال توافق و کنار گذاشتن اختلافات هستیم ابراز داشت: اگر ما در شورای شهر نتوانیم برای مردم مثمر ثمر باشیم  گفتیم که استعفا بدهیم و هنوز اتفاقی نیفتاده است و منتظر تصمیم آقایان در این زمینه هستیم.

 

وی در رابطه با صحبت‌هایی در مورد انتخاب دوباره شهردار پیشین به‌عنوان شهردار پیشنهادی افزود: در همان اوایل برکناری شهردار دو نفر از اعضا مخالفین مسئله بودند و عملاً این دو عضو نیز به سمتی رفته‌اند که مشکلات و تنش‌هایی را ایجاد کرده است و همان وقت نیز اعلام کردیم که این مسائل اختلافاتی را به همراه دارد.

 

رئیس پیشین شورای شهر سی سخت ادامه داد: مجموعاً به این عزیزان گفته‌ایم که این مسائل  و این اختلافات کار کردن را در شورا برای ما سخت خواهد کرد.

 

به دلیل حضور نیافتن دو عضو،جلسات از رسمیت افتاده است

تقی زاده به مشکل از رسمیت افتادن شورا نیز اشاره داشت و افزود: جلسات در برهه‌ای به دلیل حضور نیافتن یکی از اعضا به دلیل مسائل شخصی با چهار نفر شکل می‌گرفت و به دلیل حضور نیافتن دو نفر، شورا از رسمیت افتاده است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در دوره جدید ریاست شورا  نحوه برخورد برخی از دوستان ما با برخی از مسائل برخورد قشنگی نبوده است و با طرح موضوعاتی که ما نتوانسته‌ایم در جلسات شرکت کنیم آن را به یک معضل تبدیل کرده‌اند.

 

دوست ندارند ما در شورا باشیم

رئیس پیشین شورای شهر سی سخت با اشاره به غیبت چندماهه اش در صحن شورا گفت:آقایان بدون آنکه این مسئله را برای ما بگویند این مسئله را علیه ما صورت‌جلسه تبدیل کرده‌اند.

 

تقی زاده به تصمیم‌گیری نهایی برای شورای شهر سی سخت اشاره کرد و گفت: در رابطه با حضور نیافتن آقای رهامی عضو دیگر شورا و غیبت وی، آقای رهامی به خاطر مسئله‌ای شخصی که برای وی پیش آمد به شهری دیگر مهاجرت کردند و در روزهای آخر هفته در شهر سی سخت حضور داشتند.

 

آقای رهامی به دلیل مسائل شخصی مهاجرت کرد

وی بابیان اینکه آقای رهامی به دلیل مسائل شخصی و خصوصی از شهر مهاجرت کردند و شورا می‌توانستند با یک برنامه‌ریزی این مسئله را ختم به خیر کند، ابراز داشت: حضور نداشتن وی به معنی دور شدن از مشکلات مردم نیست و وی همچنان پای‌کار مردم است و حتی درصورتی‌که اعضای شورا بخواهند حاضر هستند در جلسات شورا شرکت کنند، اما نحوه تعامل دوستان با این موضوع باعث شده که وی نیز در جلسات حضور پیدا نکند.

 

عضو مستعفی شورای شهر سی سخت ابراز داشت: وقتی جلسات اعضا شورا در اول صبح  و در میانه‌های هفته برگزار می‌کنند و شرایط به نحوی باشد که مانتوانیم شرکت کنیم مسلماً  نشان‌دهنده قصد و غرض خاص است .

 

از سرپرست شهرداری حمایت کردیم و به دنبال شهردار شدن خودمان نبودیم!

وی بابیان اینکه آقای رهامی هیچ‌گونه صحبتی در رابطه با شهردار شدن خود نداشته و عملاً از آقای یکتاپرست حمایت کرده‌اند، افزود:ما به اعضا شورا گفته‌ایم تا وقتی‌که سرپرست فعلی  می‌تواند خوب کار کند نیازی به کرسی شهردار شدن شخصی دیگر را نداریم و تا وقتی وی هست می‌توانیم تعامل کنیم و موانع را رفع کنیم.

 

تقی زاده در مورد پذیرفتن استعفا و خروج نام دو نفر فعلی از صحن شورای شهر سی سخت نیز گفت: طبیعتاً نه بنده و نه آقای رهامی تعاملی به ایجاد مشکل کاری برای شورا نداریم و آن چیزی که اتفاق افتاده است ایجاد فاصله مکانی از سوی آقای رهامی نیز بر اساس غرض وزوزی نبوده است.

 

با این ناملایمتی ها نمیتوانم کنار بیاییم

وی ادامه داد:در بعد دوم نحوه برخورد دوستان و ناملایمتی ها و بیان شبهات و تهمت‌ها در فضای مجازی و ایجاد فضایی که به وجود آورده‌اند که دوست ندارند ما در شورا حضورداشته باشیم باعث شده که ما با مرخصی نوشتنمان عملاً استعفا و ایجاد راه برای آن را هموار کنیم.

 

عضو مستعفی شورای شهر سی سخت با اشاره به اینکه این روند خوبی نیست و به‌جایی نخواهد رسید، تصریح کرد: دوستان راه و طرف خود را به سمت مردم سوق دهند و در رابطه به دیگر مسائل آینده شورا نظری ندارم.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار