رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 14:18 شماره خبر : 7785 https://sobhezagros.ir/short/4zQEB 0
پیگیری مطالبات مردمی؛

طرح مسکن ملی یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای تامین مسکن برای اقشار کم‌ درآمد جامعه بوده که با مشکلات متعددی در استان مواجه شده که باعث کُندی روند اجرای آن شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» خانه دار شدن یکی از نیازهای اساسی هر فرد است و این روزها خانه دار شدن به یک آرزو تبدیل شده است؛ افزایش لحظه‌ای قیمت مسکن و بالا رفتن سرسام‌آور قیمت اجاره‌بها هر فردی در جامعه به خصوص جوانان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

آرزوی خانه‌دار شدن با شرایط موجود برای دهک‌های پایین بیش از ۲۰ سال طول خواهد کشید.

ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی مهم‌ترین شعار رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی در انتخابات بود که باعث ایجاد امید در جامعه شد؛ برای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این وعده‌ها از روزهای اول آغاز کار دولت دست به کار شده و طرح جهش مسکن را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار داده، اما شهرستان باشت از این مقوله عقب مانده است.

سرانجام نافرجام پروژه مسکن ملی در باشت

سامانه ثبت نام برای مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی فعال شده اما نام برخی شهرها به دلایل مختلفی در این سامانه نیست که باعث نارضایتی شهروندان شد؛ شهرستان باشت یکی از شهرهایی که نامش در این سامانه وجود ندارد که باعث  با نارضایتی‌های شهروندان شده است.

یوسفی یکی از شهروندان باشتی اظهار می‌کند: چرا باید نام باشت در سامانه ثبت نامی طرح جهش مسکن نباشد و باید مسئولان شهرستان باشت نسبت به این مورد بسیار مهم پاسخگو باشند.

سرانجام نافرجام پروژه مسکن ملی در باشت

وی می‌گوید: اکنون مشکل نداشتن منزل مسکونی یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه در کنار اشتغال و گرانی‌هاست؛ یکی از وعده‌های رئیس جمهور شهید در زمان انتخابات ساخت منزل و صاحب خانه‌دار شدن ایرانی‌ها بود اما امروز مشاهده می‌کنیم که شهر باشت هیچ سهمی در این طرح مهم ندارد.

در همین راستا این پایگاه خبری منتظر جواب مسئولان ذیرط در این زمینه است که چرایی حذف یک شهرستان در این زمینه را به جامعه هدف برسانند.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار