رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-05 11:23 شماره خبر : 3726 https://sobhezagros.ir/short/V5gal 0
در آستانه دومین کنگره‌ ملی ۲هزار شهید کهگیلویه‌وبویراحمد؛

روستای محمدآباد از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد، یکی از روستاهای زیبا در کنار کوه‌های سر به فلک کشیده دنا بوده که طبیعت چشم‌نواز آن دل هر رهگذر و گردشگری را به سمت زیبایی‌های خود می‌کشاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»در پهنه گسترده ایران‌زمین هنوز مناطق بسیاری وجود دارد که زیبایی‌ها و جاذبه‌های آن چندان شناخته‌شده نیست و از چشم دورمانده است و هنوز هم جلوه‌های آن به گردشگران، مسافران و میهمانان داخلی و خارجی شناسانده نشده است

به گزارش ایسنا بر اساس آخرین تقسیمات کشوری استان کهکیلویه و بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج که در جنوب غربی ایران قرارگرفته است یکی از استان‌های زیبای کشور هست که به سرزمین چهارفصل شهرت یافته و این استان بین مدارهای ۲۹ درجه و ۵۲ دقیقه و ۳۱ درجه و ۲۶ دقیقه شمالی در نصف‌النهارهای ۴۹ درجه و ۵۵ دقیقه و ۵۱ درجه و ۵۳ دقیقه شرقی قرار دارد، از شمال با استان چهارمحال بختیاری، از شمال شرق با استان اصفهان، از شرق با استان فارس، از غرب با استان خوزستان و از جنوب با استان بوشهر هم‌جوار است. این استان دارای ۹ شهرستان (بویراحمد، دنا،مارگون، گچساران، کهگیلویه، بهمئی، باشت، چرام و لنده)، ۴۱ دهستان، ۱۶شهر ، ۱۶ بخش  و ۲۰۱۵ روستاست .

استان کهگیلویه وبویراحمد را می‌توان در زمره چنین مناطقی دانست. استان کهگیلویه وبویراحمد گوشه‌ای از مهد تمدن ایران‌زمین ، دیار کوهستان‌های سربِ فلک کشیده و طبیعت بکر و دست‌نخورده است  . 

مناظر زیبا و دیدنی  این سرزمین حس زیبای سحرانگیز را برای مسافران، میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی تداعی می‌کند و شمالی در جنوب ایران اسلامی را به تصویر می‌کشاند  . 

از این مناطق زیبا میتوان روستای محمدآباد از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد را نام برد، روستاهایی زیبا در کنار کوه‌های سر به فلک کشیده دنا که طبیعت چشم‌نواز آن دل هر رهگذر و گردشگری را به سمت زیبایی‌های خود می‌کشاند.

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار