رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-19 19:07 شماره خبر : 2957 https://sobhezagros.ir/short/V9k0K 0
رئیس کمیته امدادچرام مطرح کرد:

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چرام گفت: بانک‌های عامل تنها به حدود ۶۴ درصد از تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان این شهرستان عمل کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، عبدالرشید کریم نسب در دیدار کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) با امام جمعه چرام گفت: این نهاد حمایتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ به دستور امام خمینی (ره) با هدف پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و برای توانمندسازی آن‌ها تاسیس شد. 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کمیته امداد در سالهای پس از انقلاب خدمات مختلف حمایتی، اشتغالزایی، توانمند سازی، درمانی و تامین جهیزیه به نوعروسان ارائه می‌دهد. 
وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۶۰ خانوار در سطح شهرستان چرام تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارد، عنوان کرد: از ابتدای امسال در بحث پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ۳۶۰ مورد با مبلغ ۳۱ میلیارد ۱۹۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است. 
کریم نسب ضمن گلایه از همکاری ضعیف بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان شهرستان چرام افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که با این بانک‌ها دارشتیم تا پایان امسال باید به ۵۶۰ نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شد. 
وی ادامه داد: متاسفانه بانک‌های عامل تنها به حدود ۶۴ درصد از تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان شهرستان عمل کردند. 
رئیس کمیته امداد شهرستان چرام گفت: در بحث تسهیلات کارگشایی از صندوق امداد ۱۱۵ مورد پرداخت شده است که این مبلغ در حدود یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان است و در بحث پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر ۲۰۰ مورد به مبلغ ۲ میلیارد تومان پرداخت داشتیم. 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۲۰ مورد جهیزیه به نوعروسان تحویل داده شد، افزود: ارزش این جهیزینه‌ها ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. 
کریم نسب با بیان اینکه ۱۰۰ دانشجو را در شهرستان تحت پوشش داریم، بیان کرد: به این دانشجویان بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان در هر ترم تحصیلی کمک می‌شود. 
وی با بیان اینکه در بحث تامین مسکن مددجویان امسال ۵۰ مورد داشتیم، افزود: به هر کدام از خانواده‌های مددجویان که می‌خواهند خانه بسازند ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. 
امام جمعه چرام کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی از جمله تکفل نیازمندان، کمک به دانشجویان و خدمات اشتغالزایی و درمانی به محرومان انجام می‌دهد. 
سید نورالله افشار با بیان اینکه کمیته امداد را امام راحل احیاء کرد، افزود: ابتکار دستگیری از نیازمندان از زمان انبیاء و امامان معصوم انجام می‌شده است و در واقع حضرت امام (ره) از متن و سیره اهل بیت (ع) این را پیاده کردند و این نهاد را تاسیس کردند. 
وی ادامه داد: قبل از انقلاب گروه‌های جهادی بچه‌های انقلابی به خانواده‌های فقیر و کسانی که توسط ساواک دستگیر می‌شدند کمک می‌کردند. 
افشار با بیان اینکه فضای کمیته امداد شهرستان فضای خدمت و کمک‌رسانی است، گفت: کمتر ارباب رجوعی داریم که نسبت به کمیته امداد گلایه داشته باشد و این نشانگر پایبندی اسن نهاد به اصول قرآنی، اسلامی و انسانی است. 
انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار