رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت

غول فساد در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در سال‌های اخیر دچار شکست‌های زیادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، با شروع دولت دوازدهم مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف شدت بیشتری به خود گرفت، مبارزه با  فسادهای مالی و اقتصادی نیز از جمله مورادی است که همواره مورد تاکید مسئولان و رهبر معظم انقلاب بوده است و در برهه‌های مختلف این کار شدت گرفت.

ایجاد درگاه ملی صدور مجوزهای الکترونیکی، حذف ارز ترجیحی برای مقابله با فساد، انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی برای اولین بار، فعالیت مرکز شبانه روزی مبارزه با فساد نهاد ریاست جمهوری، هوشمند سازی فعالیت‌های ادرات و استقرار سامانه تسهیلات و تعهدات در بانک مرکزی بخشی از مصداق‌های مبارزه با فساد است که در چند سال اخیر انجام شده است.

 

مبارزه با فساد نه تنها در پایتخت بلکه در استان‌های کشور به ویژه استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز به شدت بیشتری اجرای شده است و ادامه دارد.

دستگاه قضا استان در چند سال اخیر مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف را در دستور کار داشته و مصداق‌هایی را نیز به گوش عموم مردم رسانده است.
اهمیت مبارزه با فساد به گونه ای بوده که در سال 99 قرارگاه مرکزی مبارزه با فساد در استان تشکیل شد رئیس کل وقت دادگستری استان نیز گفت به منظور حفاظت از حقوق عامه و مبارزه با فساد در این قرارگاه، به شدت با فساد مبارزه می‌شود.

 

شکست غول فساد در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

آذر ماه سال 1400 خبری از دستگیری یکی از مدیران کل استان منتشر شد قاضی القضات دادگستری استان به بازداشت یکی از مدیران کل در استان اشاره و گفت: متأسفانه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، یک شبکه سازمان یافته تشکیل شده بود و تعدادی از کارکنان و افراد خارج از مجموعه اقدامات مجرمانه از قبیل اختلاس، اخذ رشوه و فروش اموال بیت‌المال را انجام داده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و اقدام قاطع دادستان مرکز استان، مدیر کل و کارکنان و افراد مرتبط دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند که با توجه به محرمانه بودن تحقیقات مقدماتی جزئیات پرونده در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

دستگیری اختلاس کنندگان در بانک تجارت گچساران نیز تیتر یک رسانه‌های استان شد.

مقام ارشد قضایی استان در مورد خبر اختلاس در بانک تجارت شهرستان گچساران نیز اظهار داشت: این پرونده مربوط به حوزه قضایی شهرستان گچساران است که در سال‌های گذشته رأی آن صادر شده بود که در مرحله اجراء و شناسایی اموال با اقدامات قاطع دادستان و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان گچساران و پیگیری ‌های اطلاعاتی و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، خوشبختانه در یک سال اخیر اموال متهم شناسایی و به بیت المال برگردانده شد که ارزش ریالی آن بیش از 45 میلیارد تومان محاسبه شده است که افزایش اعتماد عمومی به نهادهای قضایی و نظارتی و امنیتی و امیدواری مردم از مهمترین اثرات این اقدامات امید بخش می باشد.

 

شکست غول فساد در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

مبارزه با فساد در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت عینی و قابل لمس انجام شده است و ادامه دارد.

باز پس گیری اموال بیت المال از محکومین پرونده فساد اقتصادی یکی از شهرستان‌های این استان نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.


به گونه ای که در اسفند ماه سال 1400 رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد در سه ماه اخیر چند مورد فساد اداری در سطح استان توسط پرسنل اداره کل اطلاعات استان و سازمان اطلاعات سپاه استان کشف شد.

 

مبارزه با تخلفات انتخاباتی نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است در اذر ماه سالجاری معاون دادگستری استان از تشکیل پرونده برای ۲ مدیر و ۸ معاون ادارات این استان به علت تخلف انتخاباتی خبر داد.

شکست غول فساد در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

نگین تاجی خرداد ماه سالجاری نیز در رابطه با ورود به مشکلات و تخلفات مدیریت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گچساران ورود کرده‌ایم و احکامی نیز صادر شده است، در شهر یاسوج نیز برای یکی از مدیران امور شهری حکم انفصال از خدمت صادر و ابلاغ شده است.

بازداشت یکی از اعضای شورای شهر دهدشت نیز از مورادی است که نشان می‌دهد مبارزه با فساد در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و انجام می شود.

بهمن ماه سال گذشته نیز بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان بازرسی با متخلفین برخورد قاطع می‌کند، گفت: برای دو مدیر و دو کارشناس متخلف در حوزه منابع طبیعی استان پرونده تشکیل شده است.

قرارگاه مبارزه با فساد در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون فعالیت‌های زیادی داشته  و از اختلاس ها و فسادهای مالی زیادی پرده برداشته است که این مبارزه همچنان ادامه دارد.

 ایجاد درگاه ملی صدور مجوزهای الکترونیکی، حذف ارز ترجیحی برای مقابله با فساد، انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی برای اولین بار، فعالیت مرکز شبانه روزی مبارزه با فساد نهاد ریاست جمهوری، هوشمند سازی فعالیت‌های ادرات و استقرار سامانه تسهیلات و تعهدات در بانک مرکزی بخشی از مصداق‌های مبارزه با فساد است که در چند سال اخیر انجام شده است.

 

مقام ارشد قضایی استان در مورد خبر اختلاس در بانک تجارت شهرستان گچساران نیز اظهار داشت: این پرونده مربوط به حوزه قضایی شهرستان گچساران است که در سال‌های گذشته رأی آن صادر شده بود که در مرحله اجراء و شناسایی اموال با اقدامات قاطع دادستان و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان گچساران و پیگیری ‌های اطلاعاتی و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، خوشبختانه در یک سال اخیر اموال متهم شناسایی و به بیت المال برگردانده شد که ارزش ریالی آن بیش از 45 میلیارد تومان محاسبه شده است که افزایش اعتماد عمومی به نهادهای قضایی و نظارتی و امنیتی و امیدواری مردم از مهمترین اثرات این اقدامات امید بخش می باشد

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار