رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
گزارش:

در اقدامی شورای ترافیک در شهر یاسوج با ایجاد موانع در نقطه‌ای از شهر به دنبال رفع ترافیک بوده است؛ اما این اقدام نه‌تنها کمکی به رفع ترافیک نکرده است؛ بلکه در اوج شلوغی بر مشکل افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، در چند سال اخیر شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد،با مشکل ترافیک مواجه شده است و این موضوع سبب سختی تردد، ایجاد راه‌بندان و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.

 

ترافیک شهر یاسوج در مواقع مختلف خصوصاً در دو زمان یعنی شروع سال تحصیلی تا پایان آن و همچنین در تابستان با حضور گردشگران به دلیل مشکلات زیرساختی است و  این موضوع بیشتر از همه در مسیر منتهی به آبشار یاسوج، جاده آبشار و در برخی مواقع خیابان جمهوری در زمان گردشگران و در مواقع  شرایط تحصیلی و تعطیلی ادارات علاوه بر مسیر جمهوری در اغلب نقاط شهر از ابتدای هفت‌تیر تا میدان شهدا، مسیر منتهی به سه‌راه بیمارستان یاسوج و دیگر مسیرها قابل لمس و مشاهده بوده است.

 

از سویی دیگر  بیشترین حجم ترافیک در زمان فعالیت مدارس و تعطیلی ادارات دیده می‌شود، زمانی که نبود سرویس مدارس و افزایش استفاده از خودروهای شخصی سبب افزایش این مشکلات  شده است.

 

در کنار این موضوع گاهی مواقع برخی تصمیمات اتخاذ شده برای رفع ترافیک هرچند برای بهبود ترافیک در دستور کار  قرار می‌گیرد؛ اما در بسیاری از زمان‌ها کارایی ندارد و خود این مسئله می‌تواند علت یکی از مشکلات باشد.

 

این موضوع در شرایط فعلی با عبور حدود ۱۰۰ متر از سازمان مدیریت دیده می‌شود؛ یعنی موانعی در چهارراه منتهی به ابوذرها، بلوار رجاء، مسیر منتهی به محمودآباد و نهایتاً خود مسیر ورودی چهارراه  در نظر گرفته شده است که نه‌تنها کمک چندانی به رفع ترافیک نکرده است؛ بلکه در زمان اوج تردد یعنی تعطیلی مدارس، ادارات و هنگام غروب بر ترافیک این مسیر افزوده شده است.

یکی دیگر از علت‌های ترافیک به‌احتمال می‌تواند مدرسه راهنمایی ابتدای بلوار رجاء باشد که خانواده‌ها مجبور به پارک خودروها در مجاورت این مدرسه هستند و بعد از تعطیلی مدارس با ورود خودروهای شخصی بر حجم ترافیک اضافه میشود.

 

لازم به ذکر است اگر ایجاد موانع در این مسیر در نظر گرفته شده است و همچنین مسیری که یک‌طرفه شده است باید به بهبود و کاهش حجم ترافیک منجر شود؛ اما در شرایط کنونی این تدابیر اثری ملموس و قابل مشاهده‌ا‌ی ندارد به‌گونه‌ای که در زمان اوج تردد این مسیر با ترافیک شدید همراه است.

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

شورای ترافیکی که خود عامل ترافیک می‌شود
شورای ترافیکی که خود عامل ترافیک می‌شود
شورای ترافیکی که خود عامل ترافیک می‌شود
شورای ترافیکی که خود عامل ترافیک می‌شود
شورای ترافیکی که خود عامل ترافیک می‌شود
شورای ترافیکی که خود عامل ترافیک می‌شود
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار