رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 11:48 شماره خبر : 4047 https://sobhezagros.ir/short/N2rka 0
مدیرانی که سوراخ دعا را گم کرده‌اند؛

نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گفتمان حاکم بر شهرستان و نوع درخواست‌ها از نماینده مجلس گفت: به نظر می‌رسد ماها سوراخ دعا را گم کردیم و هیچ توجهی به مسئولیت و جایگاه قانونی نماینده نداشتیم و نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» جلسه شورای اداری شهرستان چرام با حضور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ، فرماندار و اعضای شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد.

عبدالرحمان توفیقیان در این جلسه گفت: به‌رغم حساسیت‌های شما نماینده محترم و سایر مسئولان متأسفانه برخی از پروژه‌های شهرستان معطل‌مانده است.

فرماندار شهرستان چرام بابیان اینکه پروژه جاده چرام – دهدشت جزو اولویت‌دارترین پروژه‌های شهرستان کهگیلویه و چرام است، افزود: قرار بر این بود در یک سال اخیر افتتاح شود اما 700 متر باقی‌مانده نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و امیدوارم که به‌زودی این پروژه به بهره‌برداری برسد و کمتر شاهد خسارت‌های جانی و مالی باشیم.

انتقاد نماینده کهگیلویه از گفتمان مدیران حوزه انتخابیه‌اش

وی ادامه داد: سایر پروژه‌های ما روند رو به رشد و روبه‌پیشرفتی را دارند و علی‌رغم همه بدبینی‌ها و تخریب‌ها در رابطه با برنامه‌های دولت، ما شاهد این هستیم که همه پروژه‌های شهرستان یا در مرحله فعالیت خوب هستند و یا نسبتاً پیشرفت دارند و مهم‌تر از آن عزم و اراده مسئولین ما در دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مطالبات مردم است.

توفیقیان بابیان اینکه جاده روستایی و عشایری طسوج با 10 کیلومتر هنوز به‌عنوان یکی از مشکلات شهرستان است و شاید مهم‌ترین پروژه منطقه عشایری که بیش از 8 هزار جمعیت عشایری ما را در فصل کوچ پوشش می‌دهد می‌طلبد که به‌عنوان یکی از پروژه‌ها موردتوجه قرار گیرد، عنوان کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی اخیر این موضوع مورد توجه قرار گرفت که از استاندار محترم تشکر می‌کنم اما اگر این پروژه در قالب یکی از پروژه‌های وزارت نفت تعریف شود اجرای پروژه سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: در سیل مانسون و سیل قبل از آن بیش از 2 هزار میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف شهرستان واردشده است و با کمک دستگاه‌های مختلف تشکیل پرونده‌هایی صورت گرفت و نیمی از این پرونده‌ها به دلیل اینکه با مشکلاتی از لحاظ قانونی مواجه بودند از امکان استفاده از تسهیلات محروم ماندند اما با توجه به اینکه تنها درآمد این کشاورزان آسیب‌دیده نیاز به توجه ویژه دارند.

انتقاد نماینده کهگیلویه از گفتمان مدیران حوزه انتخابیه‌اش

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد موحد گفت: در جلسه قبل عرض کردم به نظر می‌رسد ماها سوراخ دعا را گم کردیم و هیچ توجهی به مسئولیت و جایگاه قانونی نماینده نداشتیم و نداریم.

محمد موحد افزود: در حوزه کهگیلویه بزرگ عموماً نوع گفتمان و درخواست‌ها؛ نه در حوزه بویراحمد و نه گچساران وجود ندارد تا برسد به بقیه شهرستان‌ها و کشور و مدیران شهرستان دلایل را همه می‌دانند و برای بیان مشکلات حوزه کاری ما مدیران بالادست را داریم، من نگرانم این تبدیل به سنت بدی شود که به‌عنوان ماندگار نامیمون بماند که این در مدیریت کشور کار بسیار خطرناکی است.

وی ادامه داد: چه کسی باید سر مدیر راهداری استان داد بزند حتماً باید فرماندار و مدیر و بخشدار باشد و نمونه‌های دیگر که همه را در این جلسه یادداشت کردم.

موحد بابیان اینکه مسائلی که همه ما به‌نوعی درگیر آن هستیم و چالش داریم هر کس در حوزه کاری خودش باید پیگیری از مدیران بالادست داشته باشد، عنوان کرد: طرح مشکلات زیربنایی حوزه فرهنگ خوب است، ما هم دوست داریم با همدلی و هماهنگی بتوانیم یک گامی برداریم که از قِبَل آن بخشی از مشکلات مردم حل شود.

انتقاد نماینده کهگیلویه از گفتمان مدیران حوزه انتخابیه‌اش

وی عنوان کرد: انتظار داریم نماینده همراهی و همکاری کند و یقه آن را بگیریم باید یقه سایر دستگاه‌های مربوطه خودمان را هم بگیریم که بیایند پای‌کار و کمک کنند و هرکدام از مدیران گزارش حوزه کاری خود را دادند من هم به سهم خودم وظیفه می‌دانم در وزارتخانه‌ها و نهادها همراهی و پیگیری کنم و کوتاهی نخواهم کرد اما قسمتی هم خود شماها باید از پشت میز بلند شوید و حرکت کنید.

موحد ادامه داد: منِ نماینده از آقایان بیشتر می‌دوم و بعد از جلسه به تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌روم بلکه مقداری از مشکلات حل کنم تازه این در بخش عمرانی است و در حوزه اشتغال هم وجود دارد که ما مرتب درگیر فسفات و پتروشیمی هستیم که چهارتا شغلی ایجاد شود و زندگی مردم رونق بگیرد.

وی افزود: چرا کسی سؤال نمی‌کند چرا پتروشیمی چرام تاکنون انجام نگرفته و کلنگ زنی نشده است؟ سرمایه‌گذار می‌گوید آقایی که می‌خواهی پتروشیمی بزنی اگر می‌خواهی من ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنم و بازگشت سرمایه‌ام را ببینم با ۸ ماه خوراک گاز برگشت‌پذیر نیست و حداقل باید ۱۰ ماه خوراک گاز بدهند تا سرمایه‌گذاری کنند و اجازه صادرات محصولاتش را هم بدهند.

انتقاد نماینده کهگیلویه از گفتمان مدیران حوزه انتخابیه‌اش

موحد بیان کرد: من آنچه را تا الان می‌بینم شهرستان چرام را دارای بارقه امید خوبی می‌بینم و امیدوارم یک حوزه اشتغال پایدار و کاملاً امیدوارکننده‌ای پیش بیاید هم در حوزه فسفات و پتروشیمی به سمتی برویم که مردم از نگرانی دربیایند.

موحد گفت: در حوزه کشاورزی امروزه به همان اندازه که فسفات و پتروشیمی مهم است، بحث انتقال آب به زمین‌های کشاورزی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست و من هرجایی لازم باشد پیگیری و کمک می‌کنم.

این نماینده مجلس افزود: وقتی فرماندار کهگیلویه در دهدشت خانه را به ما نشان داد که فرش صاحب‌خانه به علت نشتی لوله‌های ۴۰ سال قبل، خیس شده است حقیقتاً وحشت کردم و این موضوع در چرام و دهدشت که وجود دارد در خصوص جابجایی و اصلاح شبکه آب شهری که یک معضل است باید کاری انجام شود و این موضوع را با مسئولان آبفای کشور در میان می‌گذارم و‌ در سفری که به‌زودی به حوزه انتخابیه دارند باید فکری برای آن کرد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار