رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
قابل‌توجه مسئولان شهری

امروز شهر یاسوج حال روز خوبی درزمینهٔ خدمات شهری ندارد و نبود بسیاری از زیرساخت‌ها و توسعه نیافتن خدمات شهری باعث شده که معضلی به نام ترافیک این شهر را آزار دهد.

شهر ياسوج به علت كمبود زیرساخت‌ها شهري همواره با معضل ترافيك و راه‌بندان دسته و پنجه نرم می‌کند، معضلي كه در بيشتر مواقع اين شهر را به بن‌بست می‌کشاند.

هرچند این شهر زیبا که امروز نیز مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و به‌عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر در ایران به شمار می‌رود و دارای پتانسیل‌های بی‌شماری در امر توسعه درزمینهٔ های مختلف گردشگری و سرمایه‌گذاری است ، اما امروز به واضح دیده می‌شود که این شهر حال‌وروز خوبی ندارد.

یاسوج نفس برید!

امروز یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این شهر را آزار می‌دهد ترافیک است، ترافیک کسل‌کننده‌ای که بیشتر از همه صبح‌ها حوالی ساعت‌های اولیه بازگشایی مدارس صبح و ظهرها و عصرها در این شهر به وجود می‌آید و در یک‌کلام باعث قفل شدن یاسوج می‌شود.

در این راستا باید چنین برداشت کرد که عدم پیگیری برخی از موضوعات مهمی در شهر یاسوج درزمینهٔ ترافیک باعث شده که با بازگشایی مدارس در اول مهرماه امسال بیش از هر زمان دیگری این مشکل لاینحل بار دیگر نمایان شود.

این شهرمینی بوس ندارد؟

شهری که مدارس آن با مشکل سرویس ایاب‌وذهاب دانش آموزان روبرو هستند و در یک‌کلام شهری که در آن از اتوبوس و مینی‌بوس برای حمل و جابجایی مسافران و دانش آموزان خبری نیست و شاید بتوان از شهر یاسوج به‌عنوان تنها شهر ایران یادکرد که هیچ اتوبوس و مینی‌بوسی در خیابان‌های آن تردد نمی‌کند.

مشکلات شهر یاسوج امروز با الحاق مناطق حاشیه‌ای مانند سرآبتاوه، مهریان و بلهزار و مادوان به این شهر و یکپارچه شدن به یاسوج بیشتر از گذشته شده و نبود راهکار مناسب برای از بین بردن این ترافیک کسل‌کننده باعث شده که شهروندان در این زمان نتوانند کاره‌ای روز مرده خود را به سرانجام برسانند.

امروز شهر جوان یاسوج به دلیل عملکردهای گاهاً ضعیف در مدیریت شهری دچار مشکلات ترافیکی شده و در ساعات زیادی از روز این شهر به دلیل ترافیک کسل‌کننده قفل می‌شود که علاوه بر مدیریت نه‌چندان قوی شهری باید به مدیریت ضعیف شهرستانی در آن نیز اشاره کرد.

شهری بزرگ بدون زیرساخت های حیاتی؟

ضعف در ایجاد توسعه زیرساخت‌های شهري متناسب با رشد شهر ،نبود سند چشم‌انداز توسعه شهری در كنار مهاجرپذيري بی‌رویه و ضعف فرهنگ شهرنشيني، شهر زيباي ياسوج را غوطه‌ور در ترافیکی سنگین و آزاردهنده کرده است که امروز حتی مسئولان شهری و استانی نیز از آینده آن نگران‌اند.

هرچند تاكنون اقدامات زيادي براي خروج از بحران ترافيك شهر ياسوج از سوي مسئولان صورت گرفته اما اين اقدامات چندان راهگشا نبوده و همچنان نيازمند توجه كلان و بیش‌ازپیش است.
نصب تابلوهاي جديد، چراغ‌راهنما و تغيير معابر و باز و بسته شدن تقاطع‌ها تاکنون كارساز نبوده و اين معضل روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود و ساخت زيرگذر و روگذر در برخي تقاطع‌ها يك ضرورت انكارناپذير است.

یاسوج زیرگذر ندارد؟
باید به این مسئله اشاره کرد که سالانه تعداد زيادي خودرو در اين استان شماره‌گذاری می‌شود اما متناسب با اين افزايش خودرو نسبت به تعريض خیابان‌ها و ساخت پاركينگ عمومي اقدام نشده است.

امروز شهر یاسوج به‌غیراز نداشتن پارکینگ‌های تخصصی از نداشتن نبود جاده‌های درون‌شهری و حتی نبود زیرگذر روگذر و حتی جاده‌های جایگزین شهری در زمان ترافیک رنج می‌برد و افتتاح نشدن چندین پروژه مهم حیاتی ازجمله پل چهارم بشار، کمربندی سروک و حتی به سرانجام نرسیدن بلوار ای‌ات الله ملک حسینی در محدوده شرف‌آباد ازجمله این پروژه‌های نیمه‌تمام زخمی است.

شهر یاسوج قفل شد؟
حتی به گفته کارشناسان توزيع نشدن خدمات شهري در مركز شهر باعث شده که با از یاد بیشتر اندازه مهاجرت به سمت حاشیه‌های شهر یاسوج امروز این شهر جوان در منجلابی به نام ترافیک سهمگین گیر بیفتد.

امروز همان‌گونه که میدانیم اوج ترافیک در شهر یاسوج که باعث قفل شدن این شهر نیز می‌شود،در زمان تایم تعطیلی مدارس است مسئله‌ای که به دلیل نبودن سرویس‌های ایاب‌وذهاب مداری و نبود  ون‌های جابجایی دانش آموزان به وقوع می‌پیوندد، مسئله‌ای که مطلبد مسئولان شهری، و مسئولان آموزش و پروش و مدارس با یک تلاش مضاعف سعی در برطرف کردن آن داشته باشند.

نبود همین  سرویس‌های تردد دانش آموزان در مدارس امروز باعث شده که قفل ترافیک شهر یاسوج بیشتر از گذشته منگ زده تر شود و به گونه امروز شه ر یاسوج در باتلاق ترافیک گیر بیفتد.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار