رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
پيگيري سوژه مردمي؛

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به مطالباتی در خصوص احداث دانشگاه فنی و حرفه‌ای در باشت گفت: راه‌اندازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در باشت بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ توسعه امکانات آموزشی و دانشگاهی سبب افزایش تعداد افراد تحصیل کرده و با سواد جامعه می شود تا  افراد در کنار کسب تحصیل و آموزش، مراحل مختلف علمی و دانشگاهی را پشت سر گذاشته و صاحب دانش و مهارت شوند.


دانشگاه فنی و حرفه ای نقش بسزایی در کمک به افراد برای راه اندازی بازار کار و اشتغال در آینده دارد.

این دانشگاه شعبه‌هایی مختلف در سراسر استان دارد تا افراد ناچار به حضور در دیگر شهرستان‌هاي استان یا خارج از استان نباشند اما شهرستان باشت فاقد دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و متقاضیان بنابر اجبار در شهرستان‌های همجوار یا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد روند تحصیل خود را ادامه می دهند.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس به شرایط پذیرش دانشجو و ریزش دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی با ریزش دانشجو مواجه شده است و برای راه اندازی یک دانشگاه باید  حد نصاب دانشجو برای تدریس حوزه اساتید، راه اندازی خوابگاه و سرویس های ایاب و ذهاب و مهمتر درنظر گرفتن رشته های مختلف فراهم باشد.


حسین توکل با بیان اینکه باید دید در شهرستان باشت دانشجو دائمی است یا غیر دائمی تعداد دانشجوها چه اندازه است، گفت: تا امروز آماری از متقاضیان شهرستان باشت و دانشجویان آن در دیگر شهرستان وجود نداشته و براساس سرانه ابلاغ شده باید شرایط جهت احداث دانشگاه فراهم باشد.

وی ادامه داد: وزرات علوم در نامه ای اعلام کرده است رشته های موازی که در دانشگاه فنی و حرفه ای با دیگر دانشگاه ها وجود دار باید تعطیل شود زیرا شاهد ریزش دانشجو بودیم بنابراین راه اندازی دانشگاه با توجه به رشته های موازی در دیگر دانشگاه ها توجیهی ندارد.


توکل گفت: برای راه اندازی واحد‌ی دانشگاهی در شهرستان باشت بررسی صورت می گیرد و با تطبیق شرایط مختلف و ابلاغ ها توسط وزارت علوم  در این رابطه تصمیم گیری می شود.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار