رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-02 18:43 شماره خبر : 1392 https://sobhezagros.ir/short/eRQK4 0
کارشناسی سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس؛

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تشریح پارامترهای اقتصادی رژیم صهیونیستی گفت: اقتصاد یکی از شاهرگ‌های حیاتی رژیم صهیونیستی است که با شروع جنگ دچار تزلزل شده است.

مهدی زروندی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با بیان آثار مختلف لطمات اقتصادی بر پیکره رژیم صهیونیستی و همچنین فروپاشی اقتصادی این رژِیم در صورت تداوم حملات زمینی اشاره کرد و گفت:یکی از شاهرگ‌های حیاتی رژیم صهیونیستی اقتصاد این رژیم است اقتصادی که قبلاً در حوزه‌های استراتژیک محدود خلاصه می‌شد و در چند پارامتر خلاصه می‌شود.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تشریح پارامتر‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی گفت: یکی از این پارامترها موضوع گردشگری  و ورود توریست از نقاط مختلف در مناطق گردشگرپذیر این رژیم است که با وقع جنگ این ظرفیت برای آنها به صفر رسیده است وارقامی قابل‌ملاحظه‌ای که این رژیم برای ادامه حیات  کسب می‌کرد در شرایط حاضر اثر خود را ازدست‌داده است.

وی درآمدهای ماهیگیری و صیادی را از دیگر پارامترهای اقتصادی رژیم صهیونیستی دانست و ادامه داد:در شرایط حاضر ایجاد جنگ و تنش وتحت شعاع قرارگرفتن این ظرفیت به‌وسیله گروه‌های مقاومت وحزب‌الله این ظرفیت تقریباً با تعطیلی مواجه شده است.

زروندی ادامه داد:فروش سلاح ازدیگر ظرفیت‌های درونی اقتصادی این رژیم جعلی به کشورهای همچون آذربایجان محسوب می‌شود که درگیری با گروه‌های مقاومت و جنگ سبب توقف ظرفیت فوق برای درآمدزایی شده است به‌گونه‌ای که حتی هزینه‌های زیادی را برای واردات سلاح مصرف می‌کند بر همین اساس درآمدی حاصل از فروش سلاح دیگر وجود  ندارد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در شرایط حاضر موجودیتش با چالش و خطر مواجه شده است و همین موضوع سبب شده است تا کشورهای حامی آن از جمله آمریکا و انگلیس با رعایت ملاحظات اقتصادی اقدامات مختلف برای حمایت از رژیم صهیونیستی داشته باشند؛ زیرا متوجه حجم آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی در ابعاد اقتصادی و سیاسی شدند و این احتمال وجود دارد آمریکایی‌ها یک سری خطوطی مداوم و مستمری را برای ادامه حیات اقتصادی رژیم صهیونیستی ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های رژیم صهیونیستی در مدت‌زمان جنگ با گروه‌های مقاومت به‌شدت متزلزل شده است، گفت: در چند روز اخیر با شروع آتش‌بس‌ها و آشکارشدن لطمات اقتصادی نتانیاهو بیشتر زیر سؤال خواهد رفت؛ زیرا یکی از شاهرگ‌های حیاتی آنها با نابودی مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار