رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-31 13:43 شماره خبر : 3640 https://sobhezagros.ir/short/eoPdw 0
گزیده خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد؛

ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در نماز جمعه این هفته به مسئله تنبیه متجاوزان صهیونیستی در عملیات «وعده صادق» پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» نمازجمعه این هفته با حضور پرشور مردم در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛ در ادامه خطبه‌های نمازجمعه برخی شهرستان های استان آمده است: 

امام جمعه موقت گچساران: سیاست دشمن سانسور تبعات حمله موشکی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: خداوند رحمان در سوره  بقره در مورد تقوا می فرمایند که از خدا بترسید و بدانید خدا با متقین است و بدانید که عذاب خداوند خیلی است و در قیامت قابل مقایسه با عذاب دنیوی نیست لذا دست به هرکار و هر اقدامی نزنیم و با آبروی کسی بازی نکنیم.

 امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: هفته سلامت یکم تا هفتم اردیبهشت نامگذاری شده است که این هفته را گرامی می داریم. یکشنبه دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران در سال ۵۸بدستور حضرت امام خمینی(ره)است. امروز سپاه پاسداران موجب افتخار ملت بزرگ ایران و جوامع آزادی خواه جهان است،سپاه پاسداران در حمله اخیر کاری کارستان کردند و آمریکا و اسرائیل را تحقیر کردند.

حجت الاسلام صفایی اظهار کرد: اسرائیل غاصب در طول این سال ها در حق مسلمانان و مسجد الاقصی خیانت ها و جنایت ها کرده است و در طی شش ماه اخیر قریب به ۳۴هزار نفر را در غزه به خاک و خون کشیدند، رژیم صهیونیستی به هیچ چیزی رحم نمی کند و پشت این همه خباثت ها آمریکای خونخوار است. امام (ره)فرمودند که هر چه فساد و تباهی در عالم است زیر سر آمریکایی هاست.


امام جمعه موقت گچساران گفت:آن کشوری که خواهان ادامه جنگ در فلسطین است آمریکاست و اما نیروهای مسلح ما متجاوز را تنبیه جانانه کردند چرا که رژیم صهیونیستی در اقدامی ناجوانمردانه بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق سوریه را مورد هدف قرار داد که جمعی از فرماندهان نظامی کشورمان در این حمله به شهادت رساندند.


خطیب جمعه این هفته گچساران تصریح کرد:اما دشمن کور خواند و ملت بزرگ ایران اسلامی بیدار است و با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت علیهم السلام دشمن صهیونیستی را تنبیه کردند و اما امروز سیاست دشمن هم بر سانسور تبعات این حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران است اما ملت های بیدار جهان خوب می دانند که اسرائیل چقدر دراین حمله تحقیر شده است و هیمنه پوشالی دشمن در هم شکسته شده است.


وی ادامه داد: چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه سالروز  شکست نظامی آمریکا در سال ۵۹در صحرای طبس است، سفارت آمریکا در واقع لانه جاسوسی بود که علیه ملت ایران توطئه می کردند و دانشجویان پیرو خط امام این سفارت را تسخیر کردند که این اقدام مهم  به نام انقلاب دوم از سوی امام راحل معرفی شد. 


حجت الاسلام صفایی بیان کرد: اعضای سفارت توسط دانشجویان به گروگان گرفته شدند و آمریکایی ها خیلی التماس برای آزادی آنها کردند اما جمهوری اسلامی با اقتدار برخورد کرد،لذا دشمن از صحرای طبس عملیاتی را ترتیب داد که با شکست مواجه شدند و امام راحل فرمودند «شن های بیابان مامور خداوند بودند» و آمریکایی ها را تحقیر کردند و امروز هم بعد از گذشت سال ها باز هم آمریکا و غرب تحقیر شدند؛ باید قدردان نیروهای مسلح کشورمان باشیم و از این حمله غرور آفرین خوشحال و شادمان هستیم چرا که موجبات تحقیر رژیم صهیونیستی و آغاز اضمحلال این رژیم کودک کش را فراهم آورد.


امام جمعه موقت گچساران در ادامه گفت: امروز بسیاری از مردم جهان بیدار شده اند و در بسیاری از کشورهای دنیا مردم در دفاع از ملت فلسطین به خیابان ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.


خطیب جمعه این هفته گچساران خاطرنشان کرد: تذکری به مسئولین در خصوص گرانی ها داریم این مردم در تمام صحنه های نظام بوده و هستند و در تمام عرصه ها فداکاری و جانفشانی می کنند دولت هر چه دارد خدمت می کند اما آنچه باید تدبیر کرد و تلاش کرد رفع مسائل اقتصادی است دشمن تحریم می کند و فشار می آورد اما مسئولین هم باید بیشتر تلاش کنند، رهبر انقلاب بارها فرمودند که میشود این مشکلات را مرتفع کرد با جهش تولید و مشارکت مردم و اقتصاد مقاومتی.

وی افزود:مسئله عفاف و حجاب یکی از نگرانی های جامعه ماست مردم ما طرفدار دین و قرآن هستند حجاب و عفاف از بزرگترین نشانه های مذهب و دین ملت ماست باید طرح هایی درباره عفاف و حجاب دنبال شوند و متاسفانه کسی با بی حجابی مقابله نمی کند که اگر این موارد ادامه پیدا کند غیرت و شجاعت را در جامعه کم رنگ می کند لذا قانون باید با جدیت دنبال شود.

__________________________________________

امام جمعه چرام: اسرائیل در میدان شکست خورده و در دیپلماسی به بن‌بست رسیده است

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید آن گاه که گنه‌کاران را در پیشگاه پروردگارشان سرافکنده بینی، گویند پروردگارا، دیدیم و شنیدیم ما را اینک بازگردان تا عمل شایسته کنیم.


امام جمعه چرام با بیان اینکه وضعیت خط دهی و اینترنت همراه اول در چرام نامناسب است، افزود: آیا متولیان و مسئولان مخابرات استان و شهرستان در فکر چاره هستند، گاهی در مرکز شهرستان ،هنگام مکالمه ارتباط قطع می شود، سرعت اینترنت موبایل و اینترنت خانگی نیز ضعیف است.به طوری که برخی افراد اینترنت خانگی را عطایش را به لقایش بخشیدند و استفاده نمی‌کنند.


وی با بیان اینکه دسترسی به اینترنت باعث سرعت گرفتن بسیاری از کارهای شده و زمان  کمتری اتلاف می شود، عنوان کرد: آقایان مسول، در عصر ارتباطات قرار داریم و بخش زیادی از کارهای روزانه هر شخص به واسطه‌ اینترنت انجام میشود که این شرایط زیبنده مردم مؤمن چرام نیست.


افشار ادامه داد: مطلبی که بیان کردم در مرکز شهرستان این مشکل وجود دارد قطعا وضعیت روستاها نیز بهتر از مرکز شهرستان نیست، قرار بر این بود که وقتی بسته های اینترنت گران می شود سرعت آن بهتر شود اما چنین امری در چرام مشاهده نمی‌شود.


امام جمعه چرام بیا بیان اینکه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸، سالروز صدور فرمان امام خمینی برای تاسیس بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی است، بیان کرد: نیرویی که در طول چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و بسان شجره طیبه ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است.

وی اظهار داشت: حماسه وعده صادق، در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل‌کُش صهیونیستی، تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی، جلوه این پیروزی را صد چندان کرد، همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی به افتخار ملی برای همه ایرانیان منجر شد و شکستی فضاحت‌بار برای آمریکا و اسرائیل در نشست اضطراری شورای امنیت به بار آورد.


افشار افزود: تاثیری که حمله گسترده و مقتدرانه ایران به اسراییل در افکار عمومی جهان اسلام و عرب داشته باورکردنی نیست و بشدت متمایل به ایران و در مقابل، متنفر از اسرائیل و کشورهایی مثل اردن که با اسراییل همراهی کردند، تاجایی که اردوغان حرفهای ضداسرائیلی زده، کسی که همیشه به اون سمت متمایل بود و این میزان تاثیرگذاری مثبت، شبیه معجزه است.‌


وی با بیان اینکه اسرائیل در میدان شکست خورده و در دیپلماسی به پیچیدگی و بن بست رسیده ولی حربه رسانه و جنگ شناختی را جهت جبران ماجرا در ساحت افکارعمومی همچنان فعال و تا دندان مسلح حفظ کرده است، گفت: اطلاعات گمراه کننده برای تضعیف و کمرنگ سازی وعده صادق، تقویت پرستیژ و احیای ابهت اسرائیل، ایجاد شکاف در لایه افکارعمومی جبهه مقاومت در سطح بین‌المللی باعث شده که محورهای گسل سازی را مثل ایران هراسی وشیعه هراسی فعال کند.

__________________________________________

امام جمعه دهدشت: عملیات وعده صادق تحقیر بی‌سابقه رژیم صهیونیستی بود

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت اظهار کرد: در آستانه سالروز تأسیس سپاه سرافراز اسلام هستیم در روزهای عزت، غرور، افتخار و اقتدار ملت ایران در روزهایی که دنیا شاهد عملیات وعده صادق توسط سربازان امام زمان فرزندان رهبری در سپاه رشید اسلام هستند خدای عزیز را بابت داشتن سپاه عزیز شاکریم این نعمت الهی است هرچه شکر کنیم بر این نعمت کم است.

امام جمعه کهگیلویه با تبریک عملیات تنبیهی اخیر در واکنش به جنایت رژیم صهیونیست با اشاره به اینکه متخصصان دنیا از تحلیل این کار سترگ در عجب‌اند به تبیین نکات مهم و راهبردی در رابطه با این عملیات پرداخت.

وی با بیان اینکه این عملیات تهاجم نبود بلکه پاسخ به یک تهاجم بود، تصریح کرد: این عملیات برای نابودی اسرائیل نبود بلکه هدف از آن زدن پایگاه‌های مشخص بود دو هدف مشخص داشت قرار بود پهپاد و موشک‌ها گنبد آهنین را مختل کنند تا موشک‌ها پایگاه‌های رژیم را از بین ببرند که الحمدلله محقق شد.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: طبیعی بود با این هجم گسترده دفاع برخی از پهبادها سرنگون شوند اما حداقل هفت موشک با تدبیر سپاه از لایه‌های متعدد پدافندی عبور کرد و مهمترین پایگاه حفاظت شده دنیا را مورد هدف قرار داد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اضافه کرد: ایران موفق به عبور از گنبد آهنین شد و معادلات دنیا را به هم ریخت، این عملیات تحقیر بی‌سابقه رژیم صهیونیستی بود.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه این عملیات معادلات اسرائیل را به هم زد، افزود: مشخص شد نه اسرائیل بلکه پدافندهای مهم دنیا نتوانست کاری کند.

وی با اشاره به منحصر به فرد خواندن عملیات از سوی رئیس جمهور امریکا، بیان کرد: عملیات ما مبتنی بر اخلاق اسلامی بود صرفا مراکز نظامی مورد هدف بود و تنبیهی در مقابل تمامی قدرتهای دنیا بود.

امام جمعه مرکز شهرستان گفت: بودجه نظامی کشورهایی که در مقابل ما ایستاده بودند 50درصد کل بودجه کره خاکی است در حالی که بودجه نظامی ایران یک هشتادم بودجه اینهاست.

وی با اشاره به حجم عملیات و تعداد ادوات نظامی مورد استفاده در تنبیه رژیم غاصب گفت: یک انبارگردانی بود ما نه از سجیل و نه موشک‌های جدید استفاده نکردیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‎‌فر اضافه کرد:این عملیات ترس امریکا از ایران را ثابت کرد به التماس و خواهش افتاد بیش از 40بار کشورهای منطقه رسما از ایران خواستند که نزند اما تنبیه شدندـافکار عمومی دنیا متوجه شد جمهوری اسلامی شعار نداد بلکه عملگراست.

وی با تأکید بر اینکه اگر رژیم صهیونیستی قصد عملیات دیگری به منافع ما داشته باشد جمهوری اسلامی در پاسخ عملیات ده برابری انجام خواهد داد، گفت: صبر انقلابی ملت ما اندازه دارد ما چکمه سرباز صهیونیست بر سینه طفل بیگناه را دیدیم و صبوری کردیم اما آرام نخواهیم نشست در مرحله بعد هدفمان نه صرفا رژیم غاصب بلکه پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه در خطرند؛ این هماهنگی دیپلماسی و میدان است.

امام جمعه کهگیلویه گفت:توهم وجود کشوری به نام اسراییل باید تمام شود تمام خواهیم کرد به وعده 25سال نخواهد رسید جهان اسلام را از وجود خبیث اینها پاک خواهیم کرد.

________________________________________

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه لیکک درمورد حجاب و عفاف گفت: یکی از مصادیق مهم تقوا حیا، عفت، پاکدامنی و حجاب است. 

صلواتی ادامه داد: بر در و دیوار خانه‌های مردم این شهرستان عطر و بوی خون شهیدان، غیرت و شجاعت حاکم است. 

وی گفت: فضای عمومی شهر ما با بقیه نقاط استان قابل قیاس نیست.

امام جمعه ضمن تشکر از مردم شهرستان بهمئی گفت: از همه خانم‌ها و برادران قدردانی و تشکر می‌کنم که حجاب و حیا را در سنگری دیگر، مثل سنگر شهیدان صیانت و پاسداری می‌کنند.

صلواتی گفت: امروز حضور عفیفانه و محجبانه دختران در معابر عمومی شهر باعت خشنودی بقیةالله و شفاعت شهیدان است.

صلواتی ضمن تذکر به مسئولان در رابطه با آرایشگاه‌ها گفت: مسئولین بر آرایشگاه‌های مردانه و زنانه نظارت کنند تا فرهنگ حیا، عفت وحجاب این دختران و زنان لگدمال نشود.

امام جمعه در بخش دیگر سخنان خود به چگونگی عملیات وعده صادق پرداخت و گفت: بزرگترین عملیات پهبادی تاریخ عملیات وعده صادق بود. که از یکصد و۷۰پهباد و ۱۲۰ موشک استفاده شد که این عملیات کمتر از نیم ساعت به طول انجامید.

امام جمعه لیکک گفت: غرب و گنبدآهنین اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایران ناکام ماندند.

وی گفت: این عملیات برای ما نمایش قدرت بود.

صلواتی عملیات وعده صادق را فراتر از عملیات رژیم خبیث اسرائیل دانست و گفت: کل عملیات رژیم اشغالگر در یک محدوده ۳۸۰ کیلومتری بود که سلاح‌های ما از فاصله یک هزارو ۸۰۰ کیلومتری محدوده اسرائیل را مورد هدف قرار داد.

وی گفت: در این عملیات، ایران ۱۳۵۰ برابر بیشتر از رژیم خبیث به آن‌ها ضربه زد.

صلواتی توضیح داد: در عملیات وعده صادق میدان و دیپملاسی در کنار هم بودند.  

امام جمعه بهمئی هدف عملیات را نواختن سیلی به رژیم اسرائیل خواند و گفت: این عملیات تثبیت بازدارندگی و نمایش قدرت ایران بود.

وی گفت: این عملیات هیبت دروغین و نمادین این رژیم کودک‌کش را نابود کرد.

صلواتی گفت: ان‌شاءالله با قدرت نظامیان ما این غده سرطانی از روی زمین جمع خواهدشد.

امام جمعه لیکک به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و  ضمن تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش گفت:‌ ارتش یک کلمه طیبه است و برخاسته از ایمان و عمل صالح است و شهیدان بزرگی همچون صیادشیرازی ، شهیدچمران، شهیدشیرودی، شهیدعباس بابابی و.... از شهدا ارتش بودند.

وی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران بی نظیرترین ارتش دنیا هست.

امام جمعه بهمئی به سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد وگفت: سپاه پاسداران، نیروی حافظ انقلاب اسلامی است.

وی گفت: در طول دوران انقلاب بیشترین نقش را در حراست و صیانت از انقلاب اسلامی سپاه ایفا کرده است سپاه فرزند انقلاب و امام راحل هم بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه لیکک سپاه پاسداران را بزرگترین نیروی انقلابی و مردمی جهان دانست و گفت: سپاه نیروی قدس، هوافضا و سازمان اطلاعات سپاه نماد اقتدار و قدرت و پایداری نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه لیکک گفت: سپاه انقلاب اسلامی مظهر اقتدار میدانی کشور عزیزمان ایران اسلامی می‌باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار