رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-15 12:18 شماره خبر : 3945 https://sobhezagros.ir/short/VMlKP 0
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کهگیلویه‌وبویراحمد:

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: امام صادق از اختلاف میان بنی امیه و بنی عباس جهت نشر تعالیم دین استفاده کرد و باعث شد شیعه قدرت پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه‌السلام با تسلیت ایام شهادت آن امام گفت: ۳۴ سال امامت امام صادق (ع) زمانی منحصر به فرد بود و نهضت بزرگ علمی از ویژگی های ایشان بود، در آن زمان مردم را به سمت خرافات، پوچی و باورهای غلط از مسیر دین خارج کرده بودند لذا امام نهضت علمی را شروع کردند.

حجت‌الاسلام  حمزه پیش قدم با بیان اینکه حدود نیمی از  احادیث دینی مدیون امام صادق(ع) است، گفت: این موضوع به دلیل موضوعات فرهنگی و سیاسی آن زمان بود.

وی گفت: ۳۴ سال زندگی امام صادق (ع) در دوران بنی امیه بود و دوره پرالتهابی بود زیرا آن دولت به دلیل بی سودای و دسیسه بر علیه یکدیگر به دنبال  قدرت بودند همین موضوع  سبب انحطاط بنی امیه شد و باعث شد دولت بنی عباس به صورت رفته رفته قدرت را در دست بگیرد همین موضوع سبب شد تا امام صادق (ع) بتواند در جهت نشر تعالیم دین استفاده کند و جنگ بین بنی امیه و بنی عباس بتواند تعالیم دین را رونق دهد و شیعه قدرت پیدا کند. 

حجت‌الاسلام پیش قدم گفت: از سال ۴۰ هجری به نقل تاریخ دوران حکومت معاویه بود تا سال ۱۰۰ هجری این حکومت ادامه داشت و بر روی منبرها موضوع لعن حضرت امیرالمومنین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام بود اما مجاهدت ها و وجود امام صادق علیه‌السلام فضای منفی بر علیه تشیع برچیده شد. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امام صادق علیه‌السلام ۴ هزار شاگرد در شرایط مختلف تربیت کردند گفت: نیمی از احادیث مربوط به دوران امام صادق علیه‌السلام است.

وی گفت: ویژگی‌هایی که امام صادق علیه‌السلام به آن تاکید دارد، انسان باید حلال خور باشد، خمس و زکات را از مالش جدا کند، انسان باید گفتار، قلم، چشم پاک باشد و مراقب اعمال خود باشد، رضایت خداوند متعال را در بررسی اعمالش لحاظ کند بر همین اساس برای اینکه شیعه امام صادق علیه‌السلام باشیم باید از اعمال خود حسابرسی کنیم، در جهاد محکم و سرسخت هستند( چهل سال تحریم، ترور، فشار اقتصادی، هشت سال جنگ بر علیه این کشور تحمیل شد مردم پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند، امروز ما از تحریم نمی‌ترسیم یمن را ملاحظه کنید فرزندان آنها دچار قحطی و گرسنگی شدند، اهالی غزه جلوی چشم آنها زن و فرزندان و خانواده آنها دچار قتل و کشتار قرار می گیرند اما سرسخت ایستاده‌اند، آخرین ویژگی ترس انسان‌های مومن از گناه خویش و توبه بعد از آن است.

حجت الاسلام پیش مقدم تاکید کرد: امروز صدای مردم مظلوم غزه و صدای جمهوری اسلامی در غرب، میادین و ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها شنیده می‌شود، امروز آرمان ایستادگی در برابر با ظلم، ستم و نابودی کبر و استکبار در نقاط مختلف دنیا شنیده می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار