رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پیگیری سوژه‌های مردمی:

بعد از آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای بخش موگرمون در شهرستان لنده ساکنین روستای قلعه تل این بخش نیز خواستار انتقال خط لوله گاز به این روستا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، در ادامه پیگیری‌های سوژه‌های مردمی این بار نیز مردم روستای قلعه تل بخش موگرمون خواستار رسانه‌ای کردن مشکلات این روستا به‌خصوص در حوزه گازرسانی شدند.

روستایی در لنده که چشم انتظار گازرسانی است

یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بحث گازرسانی به روستاها است که در این طرح تمام روستاهای باید بر اساس قانون بودجه وزارت نفت از طریق شرکت ملی گاز مکلف به گازرسانی به همه روستاها است.

 پس از سال‌ها چشم‌انتظاری مردم خطه محروم موگرمون برای گازرسانی و کاهش قطع درختان جنگلی و آسیب رساندن به منابع ملی، دولت سیزدهم اقدام به گازرسانی و برآورده‌کردن آرزوی دیرینه مردم این خطه محروم در استان کهگیلویه و بویراحمد کرده است.

 

روستایی در لنده که چشم انتظار گازرسانی است

گازرسانی به روستاهای بخش موگرمون با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت گاز در حال اجرا است؛ ولی دراین‌بین برخی از روستاها ظاهراً در طرح توسعه‌ای شرکت گاز نمی‌باشند و قرار است به این روستاها گازرسانی صورت نگیرد.

روستایی در لنده که چشم انتظار گازرسانی است

ساکنین روستای قلعه تل و برخی دیگر از روستاها در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری، ضمن قدردانی از تلاش دولت برای خدمات‌رسانی به روستاها اظهار داشتند که روستاهای آنان در طرح توسعه گازرسانی بخش موگرمون نبوده و قرار است به این روستاها گاز ندهند.

روستایی در لنده که چشم انتظار گازرسانی است

اسکندر غفاری از ساکنین روستای قلعه تل گفت: چندین بار به بخشداری و فرمانداری و حتی شرکت گاز برای گازکشی گاز روستای قلعه تل مراجعه کردیم که تا امروز بی‌نتیجه مانده است.

 وی افزود: فاصله روستای قلعه تل تا روستای نهضت فقط ۴۰۰ متر است؛ ولی متاسفانه در طرح گازرسانی قرار ندارد.

روستایی در لنده که چشم انتظار گازرسانی است

صفدر اعتمادی یکی دیگر از ساکنین روستای قلعه تل در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: ابتدا از مسئولینی که زمینه گازرسانی به روستاهای بخش موگرمون را فراهم کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم؛ ولی این خدمت بی‌منت باید به گونه شکل گیرد که منتج به رضایت همگانی شود.

 وی افزود: انتظار داریم وقتی این‌همه زحمت برای گازرسانی به روستاها کشیده می‌شود روستاهای در فاصله‌های کمتر از ۵۰۰ متر نیز دیده شوند که از این نعمت الهی برخوردار شوند.

روستایی در لنده که چشم انتظار گازرسانی است

رئیس شورای اسلامی بخش موگرمون نیز دراین‌رابطه گفت: گازرسانی به روستاهای بخش موگرمون یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بود که حقیقتاً ما قدردان همه کسانی هستیم که دراین‌رابطه قدمی و قلمی برداشتند.

 امیر خاتم زاده گفت: از مسئولان به‌خصوص فرماندار، بخشدار، رئیس شرکت گاز استان و شهرستان می‌خواهیم که برخی از روستاها که تنها در فاصله ۲۰۰ تا ۵۰۰ متری خط انتقال گاز هستند گازرسانی صورت گیرد.

 وی افزود: هرچند تا کنون چندین مکاتبه با بخشداری موگرمون و فرمانداری در خصوص رفع این مشکل داشتیم؛ ولی هنوز اقدام عاجلی صورت نگرفته است.

 

روستایی در لنده که چشم انتظار گازرسانی است

بخشدار موگرمون در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص مشکلات روستای قلعه تل و سایر روستاهای بخش موگرمون گفت: در خصوص بحث گازرسانی به روستاهای که در طرح گازرسانی نیستند مردم حق دارند؛ ولی این مهم در چندین نوبت از طریق شخص فرماندار، رئیس شرکت گاز و مدیرعامل شرکت گاز استان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

 

محمد ظاهر آخش گفت: قطعاً وقتی این‌همه هزینه برای خدمات‌رسانی در مناطق محروم و صعب‌العبور صورت میگرد باید همه روستاهای تابعه در نقشه گازرسانی و طرح‌های توسعه شرکت گاز قرار گیرند تا متحمل هزینه‌های اضافی در آینده نشوند.

 

وی افزود: پیگیری‌های لازم از طریق مسئولان مربوطه صورت‌گرفته است و امیدواریم این پیگیری‌ها منتج به گازرسانی به روستاهای جامانده شوند.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار