رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-10 16:59 شماره خبر : 7621 https://sobhezagros.ir/short/VdgjA 0
کارشناس مسائل بین‌الملل و فعال سیاسی:

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سازمان ملل که قرار بود کار ویژه‌ای تحت عنوان ایجاد صلح را داشته باشد تبدیل به اتاق جنگ و مقر فرماندهی اسرائیل شده است.

رحمان تقوایی‌اصل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: با توجه به شرایط شکل گرفته و کنش‌هایی که رژیم اشغالگر درترورهای رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت داشته، ما باید واکنشی مناسب  نسبت‌به این موضوع داشته باشیم که بتوانیم به‌خوبی موضوع را مدیریت کنیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در عرصه روابط بین‌الملل عموماً دو گفتمان و دو نظریه حاکم است که با هم‌دیگر در تضاد هستند و دوشادوش هم‌دیگر حرکت می‌کنند که یک نظریه هست تحت عنوان ایده‌آلیسم یا آرمان‌گرایی که تأکید دارد بر موضوع اخلاق در سیاست و روابط بین‌الملل و یک نظریه دیگر هم وجود دارد تحت عنوان رئالیسم یا واقع‌گرایی در روابط بین‌الملل و اتکا دارد گه بر خودیاری و کسب منافع ملی و قدرت در سیاست و سیاست در قدرت که در فضای کنونی و در عرصه بین‌الملل شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی شرایط را به نقطه‌ای رسانده که جای هیچ‌گونه نگاه ایده‌آلیستی و آرمان‌گرایانه که خروجی آن بحث و مذاکره، بحث دیپلماسی، بحث ارتباطات یا تنش‌زدایی یا بحث آتش‌ها را درگیر می شود را ندارد و تنش تنها چیزی بوده که در عرصه بین‌الملل الان وجود دارد، چرا که اسرائیل لحظه‌ای که فرمان ترور شهید سید حسن نصرالله صادر را صادر می کند،نتانیاهو کجاست؟ در سازمان ملل است.

تقوایی‌اصل خاطرنشان کرد: سازمان مللی که قرار بود صلح را تثبیت کند و ایجادکننده امنیت و آرامش جمعی برای همه جوامع شود،امروز متأسفانه نماد ترور نخست وزیر رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی در سازمان ملل دستور ترور وحشیانه‌ای رو صادر می‌کند که جمع بزرگی از فرماندهان محور مقاومت را به شهادت می‌رساند و به ساختار سیاسی و سرزمینی یک کشور دیگر که همسایه خودش است تعدی و تجاوز می‌کند.

وی تأکید کرد: یعنی سازمان ملل که قرار بود کار ویژه‌ای تحت عنوان ایجاد صلح را داشته باشد تبدیل به اتاق جنگ و مقر فرماندهی اسرائیل می‌شود و آن‌چه که اسرائیل می‌خواهد انجام می‌دهد، یعنی جزء عجایب روزگار ما، شگفتی‌ها و درواقع اتفاقات تلخی است که رخ می‌دهد.

این کارشناس یبین الملل مطرح کرد: پس در فضای بین‌الملل در چنین شرایطی ما نمی‌توانیم نگاه ایده‌آلیستی داشته باشیم و باور داشته باشیم که سازمان ملل می‌تواند به‌عنوان یک میانجیگر مناقشات و تنش‌ها را برطرف کند، چون تا الان هیچ‌گونه کارنامه درخشانی نداشته است.

تقوایی‌اصل ادامه داد: به‌ویژه در این یک‌سال گذشته می‌بینید ۴۵ هزار انسان را که اسرائیل به شهادت می رساند، هیچ‌گونه واکنش، انفعال و نهایتاً در حد یک سخنرانی یا یک بیانیه‌ای داشته باشد، شاید انواع سخنان در بوده که از آن طرف ایالات متحده‌ی آمریکا بعد از هر تروری و هر جنایتی که اسرائیل انجام می‌دهد، عموماً می‌گوید که من اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم ولی آن طرف ماجرا کمک‌های تسلیحاتی، کمک‌های مالی، کمک‌های اطلاعاتی و از اساس این را در دستور کار خودشان دارند.

وی اظهار داشت: اسرائیل به‌تنهایی نمی‌تواند و توانایی این کار را ندارد، بلکه با کمک ایالات متحده‌ی آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی این ترورها و این کشتار را انجام می‌دهد، پس گفتمان حاکم در فضای بین‌الملل الان رئالیستی و واقع‌گرایانه است.

تقوایی‌اصل افزود: امروز باید به سمت برویم که قدرت خودمان را به نمایش بگذاریم، به امید خدا این قدرت به‌زودی با عملیات‌هایی که توسط محور مقاومت رخ خواهد داد به نمایش گذاشته خواهد شد و قدرت بازدارندگی و نفس‌گیر خود را نشان خواهند داد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار