رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مسئولان شهری تحویل بگیرد؛

با وجود هشدارهای مختلف مبنی بر احتمال حمله سگ‌های ولگرد و لزوم جمع‌آوری آنها اما این موضوع در دستور کار شهرداری و متولیان مربوطه قرار نگرفت تا شاهد اتفاقی ناگوار حمله سگی ولگرد به یک زن در یاسوج باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، حضور گله‌ای سگ‌های ولگرد در طی سالیان مختلف تا امروز سبب نگرانی، استرس و گلایه شهروندان در شهر یاسوج شده است.

نگرانی‌های مکرر و تجربه حوادث رخ‌داده در اثر حمله سگ‌های ولگرد در نقاط مختلف کشور سبب شد تا پایگاه خبری صبح زاگرس در موارد مختلف منتقد دستگاه و متولیان شهری از جمله شهرداری و دیگر ارگان‌ها در عدم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد باشد.

باید تأکید کرد استرسی که در رویارویی با سگ‌های ولگرد گریبان‌گیر بسیاری از افراد می‌شود، در درازمدت به ناراحتی روحی منجر می‌شود و بدتر از آن سگ گزیدگی که آسیب‌های جسمی و روحی را توأم با یکدیگر دارد و علاوه بر جراحت، بیماری خطرناک هاری نیز در کمین فردِ آسیب‌دیده است را به همراه دارد.

با وجود اهمیت این موضوع اما پرسه روزانه سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف شهر یاسوج نشان از ناتوانی وعدم توجه متولیان شهری‌و‌شهرداری یاسوج برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دارد. (سابقه خبر)

بی‌توجهی‌ها و عدم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد سبب شد تا اتفاقی که نباید سلامت شهروندان را تهدید کند، سرانجام رخ دهد و سگی ولگرد زن پیاده‌ای را در شهر یاسوج مورد حمله قراردهد.

وحشت و رعب ایجاد شده در روح و روان این شهروندان تا مدت‌زمان طولانی ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه سلامت وی همچنین به خطر افتاده است.

این انتقاد بر مجموعه شهرداری یاسوج وارد است که چه تعداد حادثه باید برای شهروندان یاسوجی رخ دهد تا آنها متوجه تهدید سلامت شهروندان باشند، هرچند این اتفاق علاوه بر اینکه تقصیر در پیگیری مطالبات مردمی محسوب می‌شود؛ اما مجموعه متولیان مربوطه می‌توانند حادثه رخ‌داده را در سریع‌ترین زمان ممکن با جمع‌آوری سگ‌ها دنبال کنند تا این حادثه رعب‌‌‌آور و وحشتناک برای شهروندان مجدد تکرار نشود، زیرا هرگونه تأخیر در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به تهدید سلامت شهروندان منجر خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار