رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 23:20 شماره خبر : 4019 https://sobhezagros.ir/short/e8kbl 0
در آستانه کنگره‌ ملی۲ هزار شهید کهگیلویه‌وبویراحمد؛

شهید سید نصیب‌اله کریمی، در دهمین روز شهریورماه سال ۱۳۳۳، مصادف با دومین روز محرم، ماه غلبه حق بر باطل، در روستای جهان آباد دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد چشم به جهان گشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» شهید سید نصیب‌اله کریمی، فرزند میرقاسم، در دهمین روز شهریورماه سال ۱۳۳۳، مصادف با دومین روز محرم، ماه غلبه حق بر باطل، در روستای جهان آباد دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد چشم به جهان گشود. با شروع جنگ تحمیلی با این عقیده که عراق، نه به ایران بلکه اسلام را هدف گرفته است، برای دفاع از اسلام به عنوان بسیجی راه حق راهی جبهه های حق علیه باطل شد. 

نام شهید : نصیب اله

نام پدر : میرقاسم

تاریخ تولد : 1333

محل تولد : جهان آباد

تاریخ شهادت : 61/2/18

محل شهادت : شلمچه

امام صادق(ع): 

شیعیان ما اهل هدایت و اهل تقوا و اهل خیر و ایمان و فتح و ظفر می باشند. (درهای رحمت خدا بر روی آنها گشوده و به کمال سعادت رسیده اند.) 

قیام حق علیه کفر و باطل              عیان از خون یاران است اینجا 

به گلزار شهیدان کن نگاهی           ببین گلها فراوان است اینجا 

هزاران گل چو عون و فضل و جعفر    همه پرپر به بستان است اینجا 

کنار تربت فرزند، مادر                     پریشان دیده گریان است اینجا

 زندگی نامه شهید: 

درسال 1333 در  روستای دشتروم و کانون گرم خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و تربیت یافت و درس ایثار آموخت. سپس همسری برگزید و تشکیل خانواده داد و آن گاه نایب مهدی را لبیک گفته، به جبهه رفت و به درجه والای شهادت نائل آمد. روانش غریق رحمت الهی باد.

شهادت:

سرانجام پس از رشادت های فراوان هیجدهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱، با شرکت در عملیات بیت المقدس و در راه آزادی خرمشهر در منطقه عملیاتی شلمچه براثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا در راه اسلام و در امتداد امامش حسین (ع) با خداوند معامله ای پرسود داشته باشد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار