رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/02/19 Wednesday - 2024 08 May الأربعاء ، 29 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-07 17:53 شماره خبر : 3771 https://sobhezagros.ir/short/4Aqqo 0
توسط کانون خیریه کارآفرینان مهر صورت گرفت؛

دانش آموزان مدرسه شهید وصال زیلایی با انگیزه تر از گذشته درس خواهند خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» مدرسه را همه به نام خانه دوم می‌شناسند، همان گونه که بچه‌ها در خانه پدر احساس امنیت و آرامش می‌کنند این حس نیز باید توسط مدرسه به دانش‌آموزان وارد شود.

نمی‌توان تأثیر فضای‌مدرسه بر رشد وبالندگی یک نفر را نادیده گرفت، همانگونه که می‌گویند فضای شهری بر میزان رضایت ومیزان نشاط افراد تأثیرگذار است، محیط مدرسه نیز بر میزان شادی و نشاط دانش‌آموزان تأثیرگذار خواهد بود.

وقتی دانش‌آموزان هرروز فضایی زمخت و بی‌روح را در مدرسه مشاهده کنند به مرور زمان خودشان نیز همان روحیه خشن و بی‌روح را به خود می‌گیرند، یادگیری و آموزش در چنین مدرسه‌ای کمی سخت به نظر می‌رسد.

 

گل واژه لبخند بر لبان دانش‌آموزان زیلایی

مدتی قبل تصاویری از مدرسه‌ای در منطقه محروم زیلایی توجه‌ام را جلب کرد که وقتی با تصاویر امروز همان مدرسه مقایسه می‌کنم می‌بینم چقدر در این عکس‌ها حس خوب وجود دارد، در این مدرسه درب و پنجره مفهومی ندارد، شیشه‌هایی که شکسته و صدای وزش بادی که در میان این شیشه‌های شکسته، خود را به داخل کلاس می‌رساند و سیلی سردی بر صورت دانش‌آموزان معصوم می‌زند.

دیوار‌هایی که هرروز یک تیکه از گچ آن بر روی زمین ریخته و سقفی که وقتی چشمانت را به آن می‌دوختی و منتظر ریخته شدن و آوار شدن گچ و آجر‌هایش بر سر و صورتت بودی.

در این مدرسه از سرویس بهداشتی که واقعاً بهداشتی باشد خبری نبود، کلاس‌ها درب حتی نداشتند، زنگ ورزش این ۱۰۰ دانش اموز با نشستن و بازی کردن با گل و خاک‌های درون مدرسه خلاصه می‌شد.

 

گل واژه لبخند بر لبان دانش‌آموزان زیلایی

اما گویا خدا نیز دلش خواست لبخندی شاد را بر لبان این کودکان بنشاند، کانون خیریه کارآفرینان مهر به میدان آمد و این مدرسه بی‌روح و زمخت را به مدرسه‌ای تبدیل کرد که اکنون دانش اموزان این مدرسه یکی از زیباترین مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند شاید مرکز استان نیز چنین مدرسه‌ای نداشته باشد.

اعضای هئیت مدیره کانون خیریه کارآفرینان مهر به یاسوج و زیلایی سفر کردند و شرایط مدرسه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

این کانون خیریه مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای بهسازی مدرسه ۱۰۰ دانش‌آموزی منطقه محروم زیلایی هزینه و آن را به مدرسه‌ای زیبا برای دانش‌آموزان زیلایی تبدیل کرد.

سرویس بهداشتی مدرسه به صورت کامل تخریب و بازسازی شد، درب و پنجره و شیشه مدرسه رنگ و بوی زندگی و تعلیم و آموزش به خود گرفتند.

مدرسه‌ای که حتی درب حیاط نداشت، اکنون درب زیبایی دارد که حیوانات وحشی مختلف نتوانند وارد مدرسه شوند و به دانش اموزان آسیب بزنند.

گل واژه لبخند بر لبان دانش‌آموزان زیلایی

دانش‌آموزان مدرسه شهید وصال زیلایی که تا دو ماه قبل توپ برای بازی کردن هم نداشتند، اکنون دارای یک کتابخانه مجهز با بیش از ۵۰۰ جلد کتاب هستند و با انواع وسایل و تجهیزات ورزشی می‌توانند زنگ ورزش را سپری کنند.

دانش‌آموزان مدرسه شهید وصال پر انگیزه‌تر و با نشاط‌ تر از گذشته در کلاس درس حاضر می‌شوند و برای آینده‌ای درخشان تلاش خواهند کرد شاید روزی یکی از همین دانش‌آموزان  به واسطه این کار مؤسسه خیریه کارآفرینان مهر مؤسسه خیریه‌ای تأسیس و به فکر دیگر نیازمندان بیفتند.

 

انتهای خبر/

گل واژه لبخند بر لبان دانش‌آموزان زیلایی
گل واژه لبخند بر لبان دانش‌آموزان زیلایی
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار