رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-15 14:10 شماره خبر : 7762 https://sobhezagros.ir/short/Vdgrl 0
پیگیری مطالبات مردمی؛

مردم روستای بلوط حصار از توابع شهرستان بهمئی به علت نداشتن آب شرب گلایه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ آب آشامیدنی از نیازهای اساسی انسان است. امروزه وجود منابع آب بیشتر در کشورها، امتیازی بزرگ برای توسعه و پیشرفت آن کشور محسوب می‌شود؛ حتی در عرصه سیاسی و اجتماعی و تنازعات بین‌المللی، آب نقش بسیار بااهمیتی رادار است. کمبود آب، مشکلات کیفیت آب، عدم توانایی دولت در بهره‌برداری از هزاران کیلومتر شبکه آب و ایستگاه پمپاژ، هزاران حلقه چاه، صدها رشته قنات و دهنه چشمه در سطح روستاهای کشور ایجاب می‌کند که مدیریت تأمین آب در روستاها بازنگری جدی شود.

اما باتوجه‌به نقش اساسی آب در زندگی چند روزی است آب شرب روستای «بلوط حصار» تأمین نشده و باعث اعتراض اهالی این روستا شده است.

تعدادی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفتند: قریب به یک ماه هست که آب آشامیدنی به ما نرسیده است.

یکی از اهالی این روستا می‌گوید: باتوجه‌به شرایط پیش‌آمده، اهالی این روستا برای تأمین آب شرب، ناچار به منزل اقوام و آشنایان خود در دیگر روستاها رفته‌اند و مشکلات زیادی برایشان ایجادشده است.

 این بومی روستای «بلوط حصار» افزود: باتوجه‌به اینکه روستای ما فاقد هرگونه لوله‌کشی آب است و تأمین آب شرب از طریق اداره فاضلاب شهرستان صورت می‌گرفت اما مدتی است که هیچ‌گونه آبی برای ما نیاوردند.

وی ضمن درخواست از این پایگاه خبری در خصوص پیگیری این مشکل افزود: با مراجعه زیاد به اداره فاضلاب ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

این بومی روستای «بلوط حصار» تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری مسئولان شهرستانی این معضل آب‌رسانی برای روستای ما برطرف شود.

برخی از مردم این روستا مدعی هستند باوجود قرارگرفتن در چندمتری این روستا با دریاچه پشت سد مارون، با مشکل کمبود آب مواجه شده‌اند.

در این راستا مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان بهمئی گفت: مشکل کمبود آب آشامیدنی روستای «بلوط حصار» به‌زودی رفع می‌شود.

محمدجواد زارع قلات تأکید کرد: به علت نقص فنی که برای تانکر آب‌رسانی این اداره به وجود آمد چند روزی خدمات آب‌رسانی به مردم عزیز روستای «بلوط حصار» با مشکل مواجه شد.

وی ضمن پوزش از اهالی روستای «بلوط حصار» تصریح کرد: تانکر آب‌رسانی سیار برای روستای «بلوط حصار»اعزام و آب آشامیدنی ساکنان این روستا تأمین می‌شود.

گفتنی است روستای«بلوط حصار» در منطقه رود تلخی واقع‌شده است و دارای آب‌وهوایی خوش هست. در فصل بهار سرسبز و دیدنی‌ترین نقطه شهرهای بهبهان و دهدشت هست. 

در این روستا بقعه متبرک امامزاده امیر نجم‌الدین واقع است و روستا مشرف به دریاچه سد مارون بوده که فضای آن را رؤیایی کرده است. همچنین دکل‌های مخابرات شرکت گاز در آن قرار دارد. محصولات این منطقه شامل: بادام‌کوهی، بلوط، کنار، کل خنگ است؛ راه این روستا آسفالتِ بوده ولی فاقد آب آشامیدنی لوله‌کشی هست که به علت نبود آب ساکنان این روستا کوچ کردند و در حال حاضر فقط ۱۰ خانوار در این روستا سکونت دارند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار