رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-27 14:55 شماره خبر : 5849 https://sobhezagros.ir/short/4AWao 0
پیگیری مطالبات مردمی؛

مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و نداشتن اینترنت مطلوب روستاهای اشکفت سیاه، آبگرمگ، سیلارستان سفلی و علیا در بخش لوداب باعث گلایه اهالی این روستاها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحیلی «صبح زاگرس» متأسفانه، با وجود پیشرفت روزافزون فناوری هنوز در برخی از نقاط استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد شاهد عدم وجود آنتن‌دهی مناسب اپراتورهای همراه هستیم. باوجوداینکه امروز آنتن‌دهی موبایل و اتصال به اینترنت از نیازهای ضروری مردم است؛ ولی این مسئله همچنان به‌عنوان یک معضل در بسیاری از نقاط استان وجود دارد از جمله این نقاط می‌توان به روستاهای اشکفت سیاه، آبگرمگ، سیلارستان سفلی و علیا در بخش لوداب اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری، تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: ما در دولت سیزدهم باتوجه‌به شعار اصلی برقراری عدالت ارتباطی تا این لحظه قریب به ۲۰۰ روستای بالای بیست خانوار را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت مجهز کرده‌ایم تا مردم از این نعمت بهره‌مند شوند.

محمود رادمنش مطرح کرد: در خصوص روستاهای بخش لوداب پروژه‌ای را شروع کردیم، کارای مقدماتی انجام‌گرفته است، اعتبار لازم مصوب شده و از وزارت دریافت کرده‌ایم، بودجه لازم را به شرکت مخابرات استان که پیمانکار این پروژه است و ارتباطات سیار دارد کارها را انجام می‌دهد که نقطه فنی آن تأیید شده است و به‌زودی اجرا خواهد شد.

رادمنش تأکید داشت: زمان بهره‌برداری از پروژه به طور دقیق معلوم نیست و شاید تا پایان سال طول بکشد؛ چون ما اعتبار را از وزارت گرفته و به شرکت مخابرات پرداخت کردیم و شرکت مخابرات باید سریع‌تر کار را انجام دهد.

وی اظهار داشت: مورد دیگری که در زمان انجام کار تأثیر دارد به‌خاطر تحریم‌ها تجهیزات به‌صورت قطره‌چکان وارد استان می‌شوند، ولی معمولاً باید ظرف سه چهار ماه آینده راه بیفتند.

رادمنش در جواب سؤال که آیا برای وضعیت آنتن‌دهی مطلوب مسیر پاتاوه دهدشت هم اقداماتی انجام‌گرفته یا نه پاسخ داد: اول که هنوز جاده دهدشت پاتاوه به‌صورت رسمی کُد نخورده که بتوانیم آن را ابلاغ کنیم؛ اما همین پروژه‌ای که برای برطرف‌شدن مشکل روستاها شروع کردیم را طوری پیش‌بینی کرده‌ایم که ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکل آنتن‌دهی مسیر را پوشش خواهد داد

وی ادامه داد: بعد از تونل روستای گِرْدَوَه پوشش خط ایرانسل را پیش‌بینی کردیم، جلوتر روستاهای دم چنار و سر چنار که مشکل نداریم؛ چون از قبل سایت آنها راه افتاده است.

وی عنوان کرد: جلوتر چون برخی نکات کور وجود دارد و بخشی از جاده برق ندارد امکان فنی و احداث دکل نیست و اگر شبکه برق داخلی نقطه نباشد امکان احداث دکل و سایت ارتباطی وجود ندارد، مورد دیگر بحث امنیت دکل و سایت‌ها است مورد دیگر مسیر انتقال است که باید برای اجرای پروژه همه این موارد موردتوجه قرار گیرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار