رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
درخطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

نماز جمعه امروز گچساران به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی منش با حضور پرشور جمعی از مردم در حسینیه ثارالله کانون جوانان بسیج این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: شنبه هشتم ربیع‌الثانی، میلاد باسعادت امام حسن عسکری علیه‌السلام است که این روز خجسته را تبریک عرض می‌کنم. پیامبر اکرم (ص) در روایتی شأن و جایگاه امام حسن عسکری علیه‌السلام را گوشزد می‌کنند آن‌کسی که دوست دارد روز قیامت خداوند را در حالی زیارت کند که از فائزین باشد زیر چتر و پرچم ولایت امام عسکری علیه‌السلام قرار بگیرد.

وی افزود: در قرآن کریم فوز سه گونه است، اول آن زمانی که انسان را از آتش جهنم رهایی می‌بخشند و فوز دوم نیز فوز کبیر است که بعدازاینکه عذاب الهی از انسان برداشته شد دعوت به بهشت می‌شود و فوز سوم به نام فوز عظیم است که بالاترین و بهترین فوز است و همان مقام رضای الهی است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: بنابراین سه فوز مبین، کبیر و عظیم در سایه ولایت امام حسن عسکری علیه‌السلام تحقق پیدا می‌کند و در حقیقت باید سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام را در زندگی‌مان جاری و ساری کنیم تا سعادت دنیوی و اخروی نصیبمان شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: از 24 مهرماه تا 30 مهرماه هفته پیوند اولیا و مربیان نام‌گذاری شده است. خانه و مدرسه برای یک انسان شیعی باید به محل تربیت اسلامی فرزند تبدیل شود و اساس تعلیم هم در خانه و مدرسه به سمت‌وسوی تعالیم اسلامی باشد اما در کنار این خانه و مدرسه ضلع مهم مسجد وجود دارد که بهترین محل برای تربیت همین مسجد است چراکه اساس انقلاب‌ها از مسجد شروع می‌شود و در مسجد است که باورها، اعتقادات و نظم و نظم‌پذیری تقویت می‌شود.

خطیب جمعه گچساران گفت: البته اگر این سه ضلع خانه، مدرسه و مسجد باهم هماهنگ باشند؛ تربیت اسلامی و آینده‌ای روشن را می‌توان برای فرزندانمان در نظر گرفت. نهاد خانه و مدرسه باید ارتباطش با مسجد را قوی کند و باید فضای نمازخانه مدارس مکانی برای تقویت باورها و همچنین اثر گزاری فضای علمی را فراهم کند.

وی افزود: در روایتی آمده است که فرزندان سه‌ساله بالاتر را وارد مساجد کنید، علم به‌تنهایی انسان‌ساز نیست و چه‌بسا انسان‌هایی که علم‌دارند امام سلطنت می‌کنند و بمب بر سر مردم می‌ریزند لذا در کنار علم باید معنویت و تزکیه هم رشد یابد و در کنار آموزش و علم مسئله تزکیه و پرورش فرزندان هم در نظر گرفته شود.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: دهم ربیع‌الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها استان که به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم، روز جهانی استاندارد، روز جهانی ریشه‌کنی فقر، روز جهانی غذا روز جهانی ورزش و تربیت‌بدنی را در همین هفته داریم و از همه‌کسانی که برای فرهنگ‌سازی این روزها تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم اما باید نقاط قوت این موضوعات تقویت و نقاط ضعفشان نیز برطرف شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: بااین‌حال در حوزه سلامت آن جامعه‌ای سالم است که بتواند در عرصه‌های مختلف ادعای قدرت بکند، پس برای اقتدار، پیشرفت، توسعه و پویایی جامعه نیز افراد جامعه باید سالم باشند اگرچه نقش عمده سلامت به غذایی است که استفاده می‌کنم و بخش دیگر به ورزش برمی گرد که باید توجهات لازم را داشته باشیم.

خطیب جمعه گچساران گفت: هفته گذشته شاهد نماز جمعه باشکوه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب بودیم که به «جمعه نصر» نام گرفت، سیل عظیم جمعیت را شاهد بودیم و نشان داد که شعار ما با ولایت زنده‌ایم یک اندیشه و باور برای ملت بزرگ ایران است و هیچ‌گاه ملت بزرگ ایران از این اندیشه فاصله نخواهند گرفت.

وی افزود: در تقویم ایران اسلامی دو روز دیگر باید به‌عنوان یوم‌الله ثبت و ضبط شود که یکی روز دهم مهرماه است که وعده صادق 2 شکل گرفت و هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد و دیگری هم روز 13 مهرماه است که حماسه بزرگ ملت را در جمعه نصر شاهد بودیم. بیانات رهبر معظم انقلاب وجهه مضاعفی از عزت، اقتدار و حماسه را به این ایام‌الله بخشید خطبه‌های عظیمی که در آن با روشنگری‌هایی که بیان شد وسوسه خناسان را از بین برد و روحیه جبهه مقاومت را دوچندان کرد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: امروز رژیم غاصب صهیونیست برای نابودی خودش جلودار شده است و بعد از یک سال از عملیات طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه و لبنان، صهیونیست‌ها به‌جایی رسیده‌اند که مهم‌ترین دغدغه‌شان حفظ موجودیت خودشان است. این یعنی مجاهدات مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته رژیم صهیونیستی را 70 سال به عقب بازگرداند و در آینده نزدیک هم جبهه مقاومت پایان اسرائیل را اعلام خواهد کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: نکته دیگر اینکه خطابم به معتمدین، بزرگان و ذی‌نفوذان در شهرستان، استان و هرکسی که دغدغه دین و آینده این سرزمین را دارد، است. این روزها متأسفانه می‌بینیم که خانواده متوفی بنرهای آن‌چنانی به جهت اطلاع‌رسانی از مراسم ختم، سالگرد یا چهلم آن شخص وفات یافته را در انظار عموم نصب می‌کند و اما تأسف‌بارتر اینکه می‌بینیم اخیراً عکس متوفی خانم را در بنرها چاپ می‌کنند و در انظار عموم مردم قرار می‌دهند که خیلی کار قشنگی نیست و در شأن مکتب شیعی هم نیست چراکه این افراد همان ناموس ما و شماها هستند.

خطیب جمعه گچساران گفت: مسئله دیگر اینکه اولاً نصب چنین برنرهایی نفعی برای آن خانم متوفی ندارد و متأسفانه بدعتی است که گاهی اوقات تبدیل به یک فرهنگ غلط می‌شود که باید جلوگیری شود و معتمدین و ذی‌نفوذان باید جلوی این حرکت‌ها و کارهای غلط را بگیرد.

وی افزود: گزارشی که به گوش بنده رسیده است که بازهم جای تعجب دارد اینکه برای دو ساعت مراسم در یک مسجد یا حسینیه، صاحب مراسم باید هزینه هنگفتی را متقبل شود و از آن‌طرف هم باید تمام ملزومات را برای مراسم بیاورد که این حرکت هم خیلی کار پسندیده‌ای نیست و باید با رغبت باشد و نکته دیگر اینکه اساس مساجد و حسینیه‌ها برای اجتماعات است و البته نباید صرفاً برای مراسمات فاتحه‌خوانی باشند و باید محل تبلیغ دین اسلام، محل ترویج فرهنگ و معارف اسلامی باشد و نباید تبدیل به فضایی برای کسب درآمد و دیگر موارد باشد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار