
آمار مرگومیر ناشی از تصادفات رانندگی در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایشیافته و این مسئله بیانگر به صدا درآمدن ناقوس مرگ در جادههای استان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد همچنان در احداث و بهسازی جادههای اصلی مانده و روزانه خانوادههای زیادی در جادههای ناایمن داغدار میشوند و بررسیها نشان میدهد ۱۶۸ نقطه حادثهخیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که باید برای اصلاح آنها برنامهریزی کرد.
رقص مرگ در جادههای کهگیلویه وبویراحمد
آمار مرگومیر ناشی از تصادفات رانندگی در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایشیافته و بیانگر به صدا درآمدن ناقوس مرگ در جادههای استان است،تصادفاتی سریالی که بعضاً در مناطقی صورت میگیرد که خودشان بهعنوان نقاط حادثهخیز از آنها یاد میشود.
باید بدانیم که بسیاری از جادههای استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و خاص کوهستانی در دل کوهها کشیده شده که دقت بالای رانندگان در هنگام رانندگی را میطلبد و البته بررسی آمار تصادفات نشان از عدم احتیاط رانندگان و ناایمن بودن راههای مواصلاتی را به عینه نشان داده است و درواقع روزانه خانوادههای زیادی را داغدار میکند.
جادههای که جان میگیرند!
از مجموع 6 هزار و 800 کیلومتر راههای استانی در کهگیلویه وبویراحمد، میزان 184 کیلومتر چهار خطه، 506 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 192 کیلومتر راه فرعی و مابقی راههای روستایی است و بر اساس آمارها این استان بالغبر یک هزار و 500 کیلومتر نقاط حادثهخیز داشته و دارای بیش از 40 گردنه خطرناک است.
حوادث مرگبار و تلخ تصادفات جادهای در کهگیلویه وبویراحمد همیشه وجود داشته و بار ها از سوی رسانهها موردنقد قرارگرفته است چنانکه بهطور میانگین هر 2 روز یکبار شاهد وقوع حوادث تلخ جادهای بوده و افراد زیادی در جادههای استان جان خود را از دست دادند.
کمربندی یاسوج تا قتلگاه چرام به دهدشت
کمربندی یاسوج یکی از جادههای پرخطر استان و به جاده مرگ معروف بوده که به دلیل عرض بسیار کم آن همواره محل بروز تصادفات خسارتبار سنگین و دردناکی شده است و مسئولان استانی با دوبانده کردن محدوده 20 کیلومتری از این جاده تا حدودی بار تصادفات در این محور پرترافیک را کاهش دادند و از سوی دیگر جاده مواصلاتی دهدشت به چرام نیز به قتلگاهی تبدیلشده که هرزگانی خبرهای منجر به فوت و تصادفات هولناک آن را میشنویم.
رقص مرگ در جادههای کهگیلویهوبویراحمد
باید بدانیم که همیشه جاده مقصر نیست و بلکه تخطی از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و بیاحتیاطی ازجمله دلایل مشخصشده از سوی پلیس برای تصادفات بوده و در بحث تصادفات جادهای سه عامل انسانی، جاده و نیز وسیله نقلیه نقش دارد و عامل انسانی عمده دلیل بیش از 95 درصد از تصادفات در این استان است.
از سویی دیگر استفاده از وسایل نقلیه نسبت به میزان جمعیت در کهگیلویه وبویراحمد در سالهای گذشته بشدت افزایشیافته و این عامل به دلایل متعدد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سبب بروز تخلفات و تصادفات درونشهری و برونشهری بیشماری شده است.
با توجه به وضعیت خاص و توپوگرافی استان کهگیلویه وبویراحمد بهعنوان قسمتی از زاگرس مرکزی، این دیار خود دارای راههای اصلی درجهیک بوده که باوجود ترافیک سنگین، خودروهای سواری و ماشینهای سنگین حمل کالا در این جاده باعث مشکلاتی ازجمله تصادفات جانی و مالی شده است.
تصادفی که آژیر خطر را به صدا درآورد
حال در روزهای گذشته شاهد یک تصادف هولناک در جاده مواصلاتی دهدشت به چرام بودیم، سانحهای که باعث کشته شدن چندین تن از همنوعانمان شد.موضوعی که باعث شده در این زمینه و رعایت نکردن برخی ایمنیها جادهای و برطرف کردن مناطق پرخطر شهری مدعیالعموم وارد این قضیه شود.
از سویی دیگر در روزهای گذشته شاهد حسینی پور معاون پارلمانی رئیسجمهور شهید و بازدید .وی از برخی مناطق پرخطر جادهای در دست اقدام بودیم؛ اما سؤال اصلی اینجاست که چرا همچنان مناطق پرخطر جاده کهگیلویه وبویراحمد همچنان بلاتکلیف ماندهاند؛ همچنین در این زمینه هنر مسئولان امر برای زدودن این مشکلات چه بوده است،چه راهکاری مسئولان برای این مشکلات در نظر گرفتهاند، اینها سئولهایی است که مردم این دیار خواهان جواب دادن مسئولان در راستای آن هستند.
باید بدانیم که تردد در جادههای استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل گردشکرپذیر بودن و همچنین قرار گرفتن بین استانهای بزرگی همچون فارس، خوزستان و اصفهان و اتصال جنوب به مرکز کشور روزبهروز در حال افزایش بوده که این افزایش تردد در کنار جادههای ناایمن بر تلفات ناشی از تصادفات افزوده است.
انتهای خبر/
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- آمریکا در برابر ایران اشتباه محاسباتی کرد
- رئیس جدید دانشگاه یاسوج معارفه شد
- شهری بدون داروخانه در کهگیلویهوبویراحمد
- توضیحات دادستان یاسوج در رابطه با یک قتل
- پخت نان بیکیفیت در تنور نظارت مسئولان
- گره کور بلوار معروف یاسوج باز شد
- فرمانده جدید سپاه فتح معارفه شد+ تصاویر
- خصوصی بودن پتروشیمی ستاره گچساران
- پل مکانیزه یاسوج؛ رویایی ناتمام برای شهروندان
- کافههای پارک آبشار تعطیل شدند
- ستارههای درخشان بهمئی؛ از تلاش تا تقدیر
- ادارهای بدون مدیر و سرپرست در بهمئی
- تغییرات مدیریتی در ایستگاه جهاد کشاورزی کهگیلویه
- توهین وقیحانه فرماندار شیراز به پرفسور ملک حسینی
- همایش تجلیل از مقام معلم در بهمئی
- بهرامی به استقبال تاجگردون در ورودی سیسخت میرود!
- آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ستاره گچساران
- افتتاح قرارگاه محرومیتزدایی شهید رئیسی در بهمئی
- تجلیل از پرچمداران جبهه علم در بهمئی
- مراسم معارفه فرمانده سابق سپاه فتح در بوشهر
- ساخت نخستین رادار فرودگاهی تمام ایرانی
- خواسته اصلی مردم در همایش کوهگل چه بود؟
- سیاستزدگی؛ بلای جان توسعه پایدار کوهستانهای زاگرس
- آیین غبارروبی گلزار مطهر شهدای گمنام
- گرامیداشت حماسه سوم خرداد در لنده
- همایش گرامیداشت «فتح خرمشهر» در گچساران+ تصاویر
- فتح خرمشهر، تثبیتکننده انقلاب اسلامی بود
- همایشی با رنگ و بوی شهدایخدمت در کهگیلویهوبویراحمد
- شهر دلاوران، میزان عاشقان شهید جمهور
- بخشی از دستاوردهای شهید رئیسی در کهگیلویهوبویراحمد
- ستاد مدیریت بحران روابط عمومی نیست
- فتح خرمشهر پایان نبرد نبود، آغاز راه بود
- روایتی تکان دهنده از پشت پرده دخانیات دختران
- ثبتنام کلاسهای تابستانه موسسه رزمندگان آغاز شد
- جانشین معاون هماهنگکننده سپاه پاسداران وارد گچساران شد
- پاسخ ما به دشمنان دندانشکن خواهد بود
- پروژه زیرگذر روگذر دهدشت در بلاتکلیفی کامل!
- رزمایش بزرگ «الی بیتالمقدس» در یاسوج+ تصاویر
- مجموعههای جدید و بازطراحیها
- کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۴۱ طرح گردشگری
- طارمی در بدترین فصل هم رکوردزنی کرد
- پروازها به تلآویو را معلق کردند
- خدمات سریع ثبت احوال در قلب باشت
- بازی با روان مردم با تیراندازیهای ممتد شبانه
- گرامیداشت سوم خرداد در لیکک
- سیاستبازی روی کوه؛ بازی که دیگر خریدار ندارد
- جوانان از سیاسیکاری و فامیلگرایی به ستوه آمدهاند
- وقتی بیتکوین برق یاسوج را میبلعد
- فتح خرمشهر معجزه خداوند بود
- سوم خرداد فتح ارزشها بود
- مشاهده بیشتر