رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در خطبه های نماز جمعه استان بیان شد

امام‌جمعه شهر یاسوج افزود: برخی‌ها عروسی دارند اما با تیراندازی و رسم‌های اشتباه باعث مزاحمت برای مردم می‌شوند، این رسومات اشتباه در عروسی‌ها برچیده شود.

آیت‌الله سید نصیر حسینی امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های این هفته شهر یاسوج بیان داشت: خداوند به بندگانش می‌فرماید آن روز که قیامت بر پا می‌شود، آن روز فرمان الهی فرامی‌رسد و همه فرشتگان در صف‌هایی می آید برای اینکه اعمال انسان‌ها شمرده شود.

وی گفت: در روز قیامت مشخص می‌شود که چه کسانی به دنبال هوای نفس بودند و چه کسانی به دستورات خداوند پیروی می‌کردند.

برخی امروز دین را به سخره گرفته‌اند

امام‌جمعه شهر یاسوج عنوان کرد: برخی‌ها می‌گویند نمازخواندن، روزه گرفتن و حجاب و عفاف بی‌کلاسی و کار انسان‌های قدیمی است این افراد پیرو نفس خود هستند و آن‌ها وارد بهشت نمی‌شوند.

وی اذعان داشت: پیامبر وقتی رو به روی جهنم می‌ایستد و آن را نگاه می‌کند از پروردگار درخواست می‌کند که خداوندا پیروانم را از جهنم دور کن.

وی گفت:هر گناه انسان بیشتر باشد به جهنم نزدیک‌ترمی شود و آن لحظه انسان بیدارمی شود و هوشیار، اما دیگر فایده‌ای ندارد زیرا آن بیداری ارزش دارد که در دنیا اتفاق بیفتد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی ادامه داد: در آخرت همه بیدار می‌شوند اما دیگر فایده‌ای ندارد و افرادی که گناهان زیادی انجام داده‌اند افسوس می‌خوردند که‌ای کاش کار های ثواب انجام می‌دادم و واجبات که پروردگار بیان داشته‌اند را انجام می‌دادم.

وی بیان کرد: مجازات خداوند دران روز سخت است.

امام‌جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: دران دنیا سخاوت و بخشندگی و کمک به ایتام و بی‌سرپرستان و خوش‌اخلاقی انسان را نجات می‌دهد.

وی عنوان کرد: بداخلاقی باعث عذاب قبر می‌شود پس خوش‌رو و خوش‌اخلاق باشیم.

وی ادامه داد: افرادی که کار های ثواب انجام دهند و واجبات را رعایت کند همچنین اعمال انجام به سمت کار های خوب باشد وارد بهشت می‌شوند.

خطیب جمعه مرکز استان افزود: برخی‌ها هستند که خداوند آن‌ها را می‌بخشد و خداوند رحمان رحیم است و افرادی هستند که هم‌اکنون نیز در جهنم هستند.

امام‌جمعه شهر یاسوج در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان بیان داشت: تقوا باعث سعادت انسان‌ها می‌شود و کسانی که اهل تقوا هستند هم دنیا و هم آخرت خوبی دارند.

آتش‌نشان با آتش مبارزه می‌کند

وی گفت: امروز روز آتش‌نشانی است از همه آن‌ها تقدیر می‌کنیم که با آتش مبارزه می‌کنند تا جان انسان‌ها را نجات دهند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی افزود: کار آتش‌نشانی کار پرخطری است اما همین کار پرخطر اجرش در پیش خداوند بیشتر است.

وی عنوان کرد: روز جهانی سالمندان راداریم و این افراد تلاش فراوانی کردند تا امروز ما خیلی از چیزها برایمان فراهم شود.

ننگ است که پدر و مادر خود را به خانه سالمندان می‌فرستیم

وی گفت: برای یک جامعه اسلامی ننگ است که سالمندان را به خانه سالمندان ببریم‌ سالی یک‌بار هم سراغ آن‌ها نرویم.

خطیب جمعه مرکز استان بیان کرد: سالمندانی که یک روز ما را بزرگ کردند و اگر امروز در سالمندی خود هستند، نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم خداوند ما را عذاب می‌دهند.

پیامبر اسلام مایه فخر انسان‌هاست

امام‌جمعه شهر یاسوج افزود: سه‌شنبه میلاد حضرت محمد(ص) است کسی که مایه فخر انسان‌هاست.

وی اذعان کرد: اگر معنویت و اخلاق،حلال و حرام نباشد انسان پایین‌تر از حیوانات است، حتی اگر گران‌ترین خودروها و خانه‌ها را داشته باشند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی خاطرنشان کرد: آن‌های که ترویج فساد و بی‌حجابی می‌کند آتش جهنم را برای خود می‌خرند.

وی عنوان کرد: عده‌ای نادان در خصوص دستورات الهی حرف‌های اشتباه می‌زنند و دیگران را نیز گمراه می‌کند این افراد جهنمی هستند .

وی گفت: هستند افرادی که دیگران را به کار های خیر و ثواب راهنمایی می‌کند وارد بهشت می‌شوند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی بیان داشت: روز نیروی انتظامی را در پیش داریم و از همین جان به این افراد خدا قوت می‌گوییم.

با برهم زنندگان جامعه برخورد شود
وی ادامه داد: برخی افراد که تعداد آن‌ها زیاد هم نیست که به دنبال بی‌نظمی و دزدی هستند این افراد اندک هستند اما باید با آن‌ها برخورد شود.

رسومات اشتباه در عروسی‌ها برچیده شود
امام‌جمعه شهر یاسوج افزود: برخی‌ها عروسی دارند اما با تیراندازی و رسم‌های اشتباه باعث مزاحمت برای مردم می‌شوند.
وی گفت: کاره‌ای اشتباه را در عروسی‌ها انجام ندهید و سعی شود رسومات اشتباه در عروسی‌ها برچیده شود.

وی افزود: موضوع طلاق را باید جدی گرفت و سعی شود تا آمار آن کاهش پیدا کن،. زیرا آمار طلاق برای جامعه ما اسفناک است و سعی کنیم مراقب فرزندان خود باشیم که ارتباط‌ها و آشنایی‌های آن‌ها در فضای مجازی و استفاده از فرهنگ غربی و ماهواره‌ای بنیاد خانواده را نابود می‌کند.

 چرام

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ علیه خانواده نیز هستیم. خانواده اصیل‌ترین، دیرپاترین، بنیادی‌ترین و فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته است."


امام جمعه چرام افزود: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سال گذشته اقشار مختلف بانوان در ۱۴ دی ۱۴۰۱ تأکید کردند «غربی‌ها خانواده را واقعاً متلاشی کردند و این به فروپاشی تدریجی خانواده انجامیده که صدای خود متفکّرین غربی را هم بلند کرده؛ در بعضی از کشورهای غربی، سرازیری جوری تند شده که دیگر قابل توقّف نیست، رفتنی‌اند.»


وی ادامه داد: ترویج الگوهای منحرف جنسی و زیر سؤال بردن سبک زندگی عفیفانه (مبتنی بر نقش‌آفرینی نهاد خانواده) تبدیل به اجزای لاینفک و آشکار بازی بسیاری از نهادهای رسمی و غیر رسمی در غرب شده است.


افشار عنوان کرد: در اتحادیه اروپا، کشورهای مجارستان و لهستان صرفاً به اتهام عدم پذیرش الگوواره‌های دستوری پارلمان اروپا در خصوص پذیرش سبک زندگی همجنس‌گرایان و دیگر گروه‌های منحرف جنسی، از دریافت کمک‌های مالی اتحادیه اروپا محروم می‌شوند و حتی طبق شواهد و مستندات موجود، کشورهای مسلمان نیز از سوی برخی نهادهای سازمان ملل متحد بابت به رسمیت شناختن حقوق گروه‌های منحرف جنسی و لزوم عدم جلوگیری از فعالیت آزادانه آنها تحت فشار قرار می‌گیرند.


وی افزود: زمانی که اجزای این بازی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، به یک تصویر مخدوش اما هدفمند می‌رسیم! این همان نقشه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده است که در اتاق‌های فکر، نهادهای رسمی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تهیه شده و به صورتی غیر اعلامی اما محسوس در حال اجراست.


امام جمعه چرام با بیان اینکه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده، از چند منظر قابل تحلیل است، گفت: خانواده به عنوان اصیل‌ترین و اصلی‌ترین کانون جوامع بشری، خاستگاه اصلی ارزش‌های فطری بشری است. خانواده، اخلاقی‌ترین نهاد بشری است. خانواده، ریشه‌دارترین و صمیمی‌ترین کانون عواطف بشری است. خانواده، اولین و اصیل‌ترین کانون تعلیم و تربیت است.

اگر جامعه‌ای را از این موهبت محروم نمایند، آن جامعه را از اصالت، هویت و معنویت تهی ساخته‌اند. در این صورت بشریت، با ماشین‌های انسان‌نمایی مواجه هستند که با ارزش‌های ساختگی صاحبان قدرت، به هر چیزی تن در می‌دهند. جهان عاری از اخلاق و معنویت، فضای مناسبی برای بهره‌کشی از انسان‌ها و حاکمیت هوا و هوس است.


وی با بیان اینکه حمله به نهاد خانواده از طریق برجسته‌سازی و حمایت وسواس‌گونه غرب از الگوهای منحرف جنسی، معطوف به یک حوزه جغرافیایی خاص نمی‌شود، افزود: همان‌گونه که اشاره شد، ما با یک جنگ فراگیر و جهانی مواجه هستیم.


افشار با بیان اینکه این مهم؛ که «زن»، نقش محوری را در کانون خانواده ایفا می‌نماید، علت تهاجم به ارزش‌های فطری زنان و تمرکز دشمنان بر این محور کلیدی را نمایان می‌سازد، تاکید کرد: اگر زنان یک جامعه ارزش‌های فطری خود را از دست دهند، دیگر نمی‌توانند در خانواده نقش سازنده داشته باشند بلکه بالعکس موجب فروپاشی ارزش‌های خانه و خانواده خواهند شد.


وی افزود: تلاش‌های گسترده جریان‌های ضد اخلاقی، در کشورهای مختلف برای استفاده‌ی ابزاری از زنان با شعار بی‌اساس آزادی و حقوق زن، ریشه در این امر دارد.

 

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار