رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به تشریح اقدامات این اداره کل در سطح استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» حمیدرضا پیمانجو در نشست با خبرنگاران با تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: اصحاب رسانه می‌توانند در مواقع مختلف ایرادات، نواقصات، مشکلات و کمبودها را بیان کنند زیرا محدودیت‌های اعتباری، فصل سرما و... وجود دارد و نیاز به همکاری اصحاب رسانه داریم.


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه تلاش می‌شود در حد توان در خدمت مردم استان باشیم، گفت: مجموعه معاونین و زیرمجموعه انجام وظایف اداری و مسئولیت‌ها است و این اداره کل به‌عنوان یک دستگاه اداری است و بیشتر وظیفه اجرایی دارد و تلاش داریم با تمام توان در خدمت هم استانی‌ها باشیم.


وی بابیان اینکه خدمات انجام‌شده متعلق به من یا اداره راهداری نیست بلکه متعلق به مردم استان و انقلاب است، ادامه داد: کارها و خدماتی انجام‌شده است که در مابقی نقاط کشور انجام‌نشده است البته کم و کاستی‌هایی وجود دارد اما دغدغه برای خدمت و رفع مشکلات جاده‌ای و محورهای مواصلاتی را داریم.

پیمانجو بابیان اینکه انتظار داریم رسانه‌ها خبرها را از معاونین یا خود ما دریافت کنند، ادامه داد: برای اطمینان بیشتر باید خبرها را همراه با تماس داشت و از انعکاس موارد حاشیه‌ای که سبب مشکلات می‌شود، پرهیز کرد. 

وی ادامه داد: در سطح استان در چند آیتم خصوصاً در کاهش تصادفات انقلاب انجام‌شده است و این موضوع فراتر از انتظار بوده است، اداره کل در چند حوزه نگهداری و روکش راه‌های اصلی و شریانی، نگهداری و روشنایی تونل‌ها، ساخت راه‌های روستایی، راه‌های شهری و حمل نقل کالا و مسافر وظیفه دارد.

وی گفت: در کل سطح استان ۶۲۵۷ کیلومتر راه ارتباطی داریم که از این مقدار ۴۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۲ هزار و ۶۰۰ متر راه آسفالته، ۱۵۰۰ کیلومتر خاکی و ۱۶۰۰ کیلومتر راه شوسه داریم.


پیمانجو گفت: تعهدات ما برای روستاهای بیش از ۲۰ خانوار است اما راه‌های روستاهای با ۲۰ خانوار روکش و آسفالت داشتیم، تقریباً ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ۲۰ خانوار به میزان ۱۴۷ کیلومتر تعهدات راهداری است‌ که حدود ۸۱ کیلومتر آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای گفت: نیوجرسی بیشترین تأثیر را در حوزه کاهش تصادفات داشته است و تا امروز ۵۷ میلیارد تومان کارشده که یاسوج - سی سخت و یاسوج - شیراز در دست اقدام داریم.

وی گفت: در سراسر استان تجدید خط‌کشی و تعمیر روشنایی تونل‌ها قبل از عید در محورهای اصلی و پرترافیک، روشنایی ۱۲ تونل و تبدیل به ال ای دی انجام شد، در نیوجرسی و روشنایی انقلاب انجام‌شده و ۷ هزار تابلو بااعتبار ۱۴ میلیارد تومان تا قبل از عید، تابلو اطلاعاتی ۴۰۵ مترمربع بااعتبار ۸ میلیارد تومان، در حوزه گاردریل با متراژ ۱۴ کیلومتر و اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان، ارتقای روشنایی راه و تونل ۸۲۰ کیلومتر بااعتبار ۲ میلیارد تومان، ساخت راه روستایی ۶۱ کیلومتر و ۴۰۰ متر بااعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان و روکش راه‌های روستایی ۲۰ کیلومتر بااعتبار ۲۶ میلیارد تومان کارشده است. 

 

مدیرکل راه و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: نقاط پر تصادف که مصوب کمیسیون راه‌های کشور است؛ ۱۳ نقطه مربوط به استان است که ۵ نقطه در تعهدات استان است که هر ۵ نقطه تمام و به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شد و ۴ نقطه جدید تعهدات سال جدید است که به مناقصه رفته و با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع می‌شود در این حوزه جزو ۴  استان برتر بودیم.


وی افزود: مجوز سیستم پایش تصویری کسب شد برای اتفاقات تونل‌ها، امنیت بیشتر، جلوگیری از سرقت‌ها و مدیریت ترافیک نصب‌شده و ۲ سامانه جدید در محور پاتاوه- دهدشت نصب شد، ۲۱ سامانه ثبت تخلف در استان داریم و ۶ سامانه جدید مجوز و مکان‌یابی انجام و ۴ سامانه در حال عملیاتی است.


وی گفت: حدود ۲۰ سامانه برای عکس‌برداری ثابت برای پلاک خوانی در محورهای مختلف استان پیش‌بینی‌شده است.

پیمانجو ادامه داد: پروژه‌هایی در حوزه تجهیز و راهدارخانه داریم که تلاش شد در محورهای مله شوره، نمازخانه، مارگون و لوداب، راهدارخانه  پوله زیلایی، راهدارخانه یاسوج - سمیرم و به دنبال مجوز برای پاتاوه به دهدشت هستیم که مجموعه ۱۷ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه سیار داریم.

وی افزود: احداث نمازخانه تنگاری، مله شوره در حمل‌ونقل و تصادفات در سطح استان ۴۲ شرکت فعال داریم که در بخش مسافری ۲۱ شرکت فعال وجود دارد، تعداد ناوگان در بخش مسافربری ۴۷ دستگاه اتوبوس، ۷۴۳ شورای و کامیون ۱۰۴۶ دستگاه و ۱۲۶۷ راننده فعال با کارت هوشمند داریم. 

مدیر کل راهداری استان گفت: در سطح استان ۶۲۵۷ کیلومتر راه در استان داریم که از این مقدار ۴۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ متر راه آسفالته روستایی، ۱۵۰۰ کیلومتر خاکی روستای و ۱۶۰۰ کیلومتر راه شوسه روستایی داریم.

پیمانجوافزود: در ۹ شهرستان و ۱۶ شهر راه های روستایی استان استان است که بیشترین آن در بویراحمد است، در بخش راهداری و نگه داری راه های اصلی و شریانی فقط ۳۰ تونل به طول ۱۵ کیلومتر نگه داری و روشنایی و نورپردازی در حیطه وظیفه ما است، حدود ۱۶۸ کیلومتر با مبلغ ۳۸۲ میلیارد تومان روکش، آسفالت ۵ کیلومتر، قرارداد جدید به اندازه ۳۰ کیلومتر با اعتبار ۶۴  میلیارد تومان برای آسفالت حفاظتی، در حوزه علائم، ایمنی و نیوجرسی حدود ۲۹۰۰ کیلومتر بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان، در نیوجرسی ۲۲ کیلومتر با اعتبار ۷ میلیارد تومان انجام شده است.

وی افزود: احداث نماز خانه تنگاری، مله شوره انجام شد، در حوزه حمل و نقل و تصادفات در سطح استان ۴۲ شرکت فعال داریم که در بخش مسافری ۲۱ شرکت فعال وجود دارد، تعداد ناوگان در بخش مسافربری ۴۷ دستگاه اتوبوس، ۷۴۳ سواری، کامیون ۱۰۴۶ دستگاه و ۱۲۶۷ راننده فعال با کارت هوشمند داریم

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار