رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت

آغاز ماه مهر و تغییر فصل از تابستان به زمستان همزمان با مشاهده شدن آنفولانزا و همچنین زیرسویه کرونا می‌تواند سلامت دانش‌آموزان و جامعه را به خطر اندازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛  طی هفته های آینده با پشت سرگذاشته تابستان فصل پاییز و ماه مهر شروع خواهد شد و دانش آموزان وارد کلاس های درس خواهند شد.

طبق اظهارات مطرح شده  زیرسویه های جدید کرونا مشاهده شده است و از طرفی فصل سرماخوردگی ویروسی آنفولانزا شروع خواهد شد.



تداخل بیماری آنفولانزا و همچنین مشاهده شدن زیرسویه کرونا امکان شیوع گسترده آن را از مدارس به جامعه در صورت کوچکترین سرماخوردگی یا ابتلا به کرونا فراهم می کند.


در این رابطه در کنار توزیع واکسن های آنفولانزا، رعایت نکات و  جدی گرفتن  دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از این موضوع باید در دستور کار باشد تا شاهد فراگیری احتمالی و گسترده این بیماری در سطح جامعه نباشیم.




در همین رابطه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: توزیع ۲ هزار واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های خصوصی استان انجام شده است.



وی با بیان اینکه در هفته جاری نیز توزیع ۳ هزار دیگر از واکسن آنفلوانزا را در داروخانه‌های خصوصی داریم، ابراز کرد: تا پایان هفته ظرفیت توزیعی به ۵ هزار واکسن می‌رسد.



ملک زاده گفت: همچنین در اوایل مهر ماه توزیع دولتی واکسن آنفلوانزا را در استان داریم.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه گروه‌های آسیب پذیر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، عنوان کرد: بیماران سرطانی و زمینه‌ای، مادران باردار، جانبازان، فعالین و کادرهای فعال در بخش‌های عفونی و کارگان شاغل در مرغداری‌ها واکسن تزریق کنند.


از طرفی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: کرونا هنوز تهدیدی برای بهداشت عمومی است



این سازمان در ادامه با بیان اینکه با نزدیک شدن پاییز و زمستان و احتمال افزایش بیماری‌های ویروسی و بستری‌های بیمارستانی، سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد: کووید-۱۹ همچنان تهدیدی برای بهداشتی عمومی در سطح جهانی است.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در این رابطه با بیان اینکه کرونا از وضعیت همه‌گیری یا پاندمی به وضعیت تک گیری یا آندمی تبدیل شده که شبیه به آنفولانزا است گفت: کرونا همیشه خواهد بود.


بررسی اظهارات مختلف در این خصوص این بیماری نشان می دهد که با توجه به اینکه قشر دانش آموز به دلیل جمعیت انبوه و بیشترین ارتباط در سطح مدارس می توانند کانون های درگیر آنفولانزا یا در موارد کمتر مبتلا به کرونا شوند، در این شرایط امکان سرایت این بیماری ویروسی وجود دارد و می تواند روند افزایش داشته باشد که در این رابطه خانواده ها ضمن آموزش رعایت موارد بهداشتی، می بایست قبل از شروع مدارس از سلامت دانش آموزان خود آگاه  شوند تا با شروع مدارس درصورت ابتلا به این بیماری ها شاهد انتقال آن در سطح مدارس و بین دانش آموزان و نهایتا انتقال به سطح جامعه نباشیم.


در کنار این موضوع برخی پیش بینی های احتمالی و همچنین آمادگی های لازم در بخش های مختلف آموزش و حوزه درمان و سایر بخش ها می تواند خطرات احتمالی را کاهش دهد تا سلامت دانش آموزان و اقشار مختلف  جامعه از این بیماری های ویروسی حفظ شود.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار