رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-01-14 10:17 شماره خبر : 3349 https://sobhezagros.ir/short/4ZPyJ 0
امام جمعه سوق در گفتگو با صبح زاگرس:

امام جمعه سوق گفت: همه بزرگان دینی و علمی جهان از دوست و دشمن به برتری شخصیت امام علی(ع) اعتراف کرده‌اند و همه فضیلت‌ها به ایشان منتهی می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل در گفتگو با پایگاه خبری «صبح زاگرس » ضمن گرامیداشت شب‌های قدر و تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) گفت: باید قدر لحظات طلایی شب‌های قدر را بدانیم و با شرکت در مراسم‌ شب‌های قدر روح خود را زنده کرده و از خواب غفلت بیدار شویم.

وی تفکر و برنامه‌ریزی، مهم‌ترین عمل شب قدر دانست و بیان کرد:مهم‌ترین عمل در شب قدر، فکر‌کردن است. یک ساعت اندیشیدن بهتر از سالى عبادت است. و این تفکری، تفکری است که در مسیر تکامل معنوی انسان باشد؛ مثلا انسان بیندیشد که هدف از آفرینش وی چیست؟ ارزش او به چیست؟ از چه راهی می‌توان به خدا نزدیک شد؟ و… چنین تفکرهایی که انسان را به هدف خلقت، که همان رشد آدمی است، متوجه می‌سازد. تفکرات انسان درباره مسائل مادی بدون هیچ‌گونه ارتباط با مسائل معنوی، آن ارزش را ندارد.

کیانی اصل تصریح کرد: از نظر ساده‌زیستی و عدالت نظیری همچون امیرالمومنین (ع) در عالم هستی وجود ندارد و همه مبهوت شخصیت و سبک زندگی این امام معصوم هستند. باید زوایای مختلف زندگی امام علی (ع) مطالعه شود و همه مسلمانان به ویژه مسئولان سبک زندگی این امام معصوم را الگوی خودشان قرار دهند.

وی یکی از عبادات عظیم ماه مبارک رمضان استغفار است و برکات مادی و معنوی بیشماری را برای مومن به همراه دارد و این عبادت در ماه رمضان و در شبهای قدر بسیار ارزشمند است البته فقط استغفار زبانی نیست بلکه ارزش استغفارات عملی، از استغفارات زبانی بیشتر است.

کیانی اصل به شب های قدر اشاره و عنوان کرد: ظرفیت ماه مبارک رمضان و شب قدر در رساندن انسان به هدف خلقتش بسیار بیشتر از زمان‌های دیگر است و شب قدر با این‌که یک شب است اما همین یک شب می‎تواند جهت‎یاب مسیر یک سال باشد.

وی ادامه داد: اگر وقت خود را بیشتر صرف انتخاب راه و جهت حرکت کنیم، راه برای ما هموار خواهد شد. بسیاری از اوقات، انرژی خود را صرف حرکت می‎کنیم، درحالی که انتخاب جهت مهم‎تر است.

 

 کیانی اصل بیان کرد: اگر در شب‌های قدر نتوانستیم دعای جوشن کبیر بخوانیم، اشکالی ندارد، تا پایان ماه مبارک هم فرصت داریم که این دعای زیبا و پر محتوی را بخوانیم. . اما آنچه در شب‌های قدر محوریت دارد، تفکر و خودآگاهی و حس حضور است. 

  وی با تاکید بر اینکه شب قدر، شب میزان و اندازه‌گیری است خاطرنشان کرد: از ابعاد مهم تفکر در شب‌های قدر، سخنرانی شنیدن، حرف‌زدن، مذاکره‌کردن این است که؛ ما در شب قدر به تصمیم‌هایی برسیم و برای آینده‌مان برنامه‌ریزی کنیم و آن‌ها را تحویل امام زمان(عج) بدهیم.

خطیب نماز جمعه سوق با اشاره به اینکه شب قدر، شب تقدیر است اضافه کرد: در این شب ما باید اندازه‌هایی را معین و مشخص کنیم و به خداوند تبارک‌ و تعالی بدهیم تا برای سال بعدمان تقدیرات خوب و زیبایی داشته باشیم. بزرگان دین یک سال مراقبت می‌کردند که برای شب قدر بهترین تقدیر را به خدمت حضرت بدهند که امضا کند.

کیانی اصل ابراز کرد: در شب‌های لیالی قدر لازم است که برای خود عرصه‌هایی را فراهم کرد،آنچه که در این شب‌ها مهم است، خلوت کردن واقعی و دل سپردن به خداوند متعال است چرا که هر چه نصیب انسان می‌شود، از دل‌های شکسته است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه بزرگان دینی و علمی جهان از دوست و دشمن به برتری شخصیت ایشان اعتراف کرده‌اند و همه فضیلت‌ها به ایشان منتهی می‌شود. امروز ما توفیق و افتخار، شیعه و ولایتمدار امام علی (ع) بودن را یافته‌ایم و باید تلاش کنیم در راستای شیعه راستین ایشان بودن حرکت کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار