رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان لنده:

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان لنده گفت: دفاع مقدس باعث خودکفایی علمی و دستاوردهای عظیم نظامی شد.

 حمید دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سرچشمه‌ای از حماسه‌ها و اندیشه‌های نو بود که باعث خلق استعدادهای جوانان شده است.

 

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: در دوران دفاع مقدس دشمنان با تبلیغات گسترده‌ای که داشتند بیشتر کشورها را با خود همراه کردند تا به ایران اسلامی تهاجمی گسترده داشته باشند؛ لذا رزمندگان ما با تأسی به سیره و مکتب سیدالشهدا تمامی نقشه‌های دشمنان را با رمز مبارک یا زهرا (س) خنثی کردند.

 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ما با یک جنگ سخت و نظامی مواجه بودیم؛ ولی امروز در یک جنگ شناختی و ترکیبی قرار داریم که باید با همان روحیه جهادی و بصیرت دفاع مقدس آن را خنثی کنیم.

 

دهقان ادامه داد: رشد علمی ما بعد از دوران دفاع مقدس به‌گونه‌ای است که توانستیم با وجود تمامی تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان در کمترین زمان ممکن به بهترین رتبه‌های علمی در کشور و جهان برسیم.

 

دهقان تأکید کرد: دفاع مقدس، فرصتی بود تا بتوانیم در حوزه دفاعی، امنیتی، اقتصادی و صنعتی و مهم‌تر از آن در حوزه نظامی به خودکفایی برسیم.

 

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهیدان و رهبری داهیانه فرماندهی کل قوا ما در منطقه رتبه اول جایگاه علمی را داریم و در جهان رتبه پانزدهم را که نشان از رشد عظیم علمی کشور در دو دهه اخیر است.

 

وی افزود: از طرف دیگر رشد علمی دانشجویان و ثبت مقالات علمی در معتبرترین مراکز علمی جهان نشان از رشد کم‌نظیر تولید علمی دانشجویان و دانشمندان ایرانی با روحیه جهاد و شهادت را دارد که در این راه نیز شهدای والامقامی تقدیم انقلاب اسلامی کردیم.

 

دهقان گفت: در همین استان کهگیلویه و بویراحمد تا دو دهه قبل چقدر دانشجو داشتیم و امروز صدها هزار دانشجو، استاد، استادیار در دانشگاه‌های استان مشغول تدریس و تحصیل هستند.

انتهای خبر

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار