رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
هم‌زمان با روز آتش‌نشانی مطرح شد:

آتش‌نشانی شغلی سخت، پرمسئولیت و پرهیجان است که در مواقع لازم باید جان خود را به خطر بیندازند تا جان دیگران را نجات دهند چرا که باید روحیه از خودگذشتگی زیادی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» آتش‌نشانی شغلی سخت، پرمسئولیت و پرهیجان است که در مواقع لازم باید جان خود را به خطر بیندازند تا جان دیگران را نجات دهند چرا که باید روحیه از خودگذشتگی زیادی داشته باشند.

آری اینان کسانی هستند که با ازخودگذشتگی برای نجات جان انسان‌ها گاهی به دل آتش می‌زنند و گاهی برای نجات انسان‌ها جان خود را فدا می‌کنند تا انسانیت معنا و مفهومی دوباره به خود بگیرد.

دغدغه های آتش نشانان لنده ای

مزاحمت‌های تلفنی و کمبود نیروی آتش‌نشان در لنده

 تاج محمد جرنده از آتش‌نشانان شهرلنده گفت: شغل ما یکی از پراسترس‌ترین مشاغل به واسطه نجات جان انسان‌ها و نجات سرمایه و زندگی آنان است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی که در سطح شهرلنده داریم بحث مزاحمت‌های تلفنی است که بیشترین وقت ما را به واسطه تماس‌های دروغین می‌گیرد که ممکن است همان لحظه واقعاً جایی در آتش بسوزد و جان کسی به مخاطره بیافتد.

این آتش‌نشان لنده‌ای گفت: آتش‌نشان همیشه گمنام هستند؛ ولی در اوج گمنامی برای نجات جان انسان‌ها از جان خود مایه می‌گذارند و همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس باروحیه ایثار و شهادت‌طلبی در کف میدان خدمت ایستاده‌اند.

وی در پایان گفت: از حضور امام‌جمعه و شهردار لنده به واسطه ارج‌نهادن به مقام آتش‌نشانان قدردانی می‌کنیم و انتظار داشتیم سایر مسئولان نیز قدر زحمات و تلاش‌های بچه‌های آتش‌نشان را گرامی داشتند و  با یک تلفن ساده این را مهم را به‌جای می‌آوردند.

دغدغه های آتش نشانان لنده ای

آتش‌نشانان با جان‌ودل و فداکارانه در صحنه‌های نبرد هستند

در این مراسم ابتدا حجت السلام و المسلمین سید هدایت محمودی اصل با قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه آتش‌نشان گفت: آتش‌نشانان با جان‌ودل و فداکارانه در صحنه‌های نبرد با آتش برای نجات جان انسان تلاش می‌کنند.

امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: ما معتقدیم که آتش‌نشانی یک شغل نیست؛ بلکه عشقی است که برای خدمت و نجات جان انسان‌ها از سوی آتش‌نشانان صورت می‌گیرد.

وی افزود: از زحمات و تلاش‌های همه آتش‌نشانان به‌خصوص شما که در شهرلنده و اطراف دائماً مشغول خدمت هستید تشکر و قدردانی می‌کنیم.

دغدغه های آتش نشانان لنده ای

گستردگی حوزه استحفاظی و تلاش آتش‌نشانان لنده‌ای

در ادامه نیز سلمان رنجبر گفت: از تلاش و زحمات همه آتش‌نشانان و نیروهای پشتیبان کننده آنان در حوادث و بحران‌ها در شهرلنده قدردانی و تشکر می‌کنیم.

شهردار لنده گفت: دامنه سطح خدمات آتش‌نشانی شهرلنده تنها منتهی به خود شهرلنده به‌تنهایی نیست؛ بلکه گاهی روستاهای بخش مرکزی و موگرمون و حتی نزدیک‌های بخش سوق را نیز پوشش می‌دهند.

وی افزود: هرچند این امر خلاف مقررات است؛ ولی وقتی دستور مدیریت بحران و سطح وسیعی از آتش‌سوزی باشد و عملاً تنها کسانی که می‌توانند آتش را اطفا کنند همین آتش‌نشانان هستند و به‌ناچار باید در صحنه باشند.

رنجبر گفت: کمبود نیروی آتش‌نشان از جمله مشکلات شهرداری لنده است که این مهم نیازمند تلاش شورای شهر، فرمانداری و استانداری است.

شهردار لنده گفت: باتوجه‌به دامنه حوزه فعالیت آتش‌نشانی شهرستان لنده انتظار داریم مسئولان شهرستانی و استانی ما را در تأمین هزینه‌ها کمک کنند.

تصاویر تجلیل از آتش‌نشان در زیر آمده است:

دغدغه های آتش نشانان لنده ای
دغدغه های آتش نشانان لنده ای
دغدغه های آتش نشانان لنده ای
دغدغه های آتش نشانان لنده ای
دغدغه های آتش نشانان لنده ای
دغدغه های آتش نشانان لنده ای
دغدغه های آتش نشانان لنده ای
دغدغه های آتش نشانان لنده ای
دغدغه های آتش نشانان لنده ای

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار