رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت

والدینی که دغدغه پوشش مناسب دختربچه‌های خود را دارند میان خرید از مغازه داران و سفارش از خیاط‌ها گیر افتاده اند.

به گزارش صبح زاگرس، یكی از موضوعات مهمی كه وجود دارد نحوه پوشش مناسب برای دختران نوجوان است، پوشش در كودكی بر روی شخصیت فرد در بزرگسالی تأثیرگذار است، برخی از پدر و مادر‌ها حساسیت زیادی برای پوشش فرزندان خود دارند برخی نیز بدون توجه هر پوششی را برای كودكان خود انتخاب می‌كنند.

می‌توان گفت انتخاب لباس برای پسربچه‌ها در بازار كمی راحت‌تر از انتخاب لباس برای دختر بچه هاست می‌توان گفت بازار به شما می‌گوید چه لباسی برای كودك‌تان انتخاب كنید.

خیلی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند برای دختربچه‌های بالای ۱۰ سالشان پوشش اسلامی را انتخاب كنند اما متأسفانه پوشش مناسب برای این سن در بازار بسیار كم وجود دارد، دختران نوجوان به همراه مادران خود سردرگم بازارها و مغازه‌ها هستند تا بتوانند لباس مورد نظرشان را انتخاب کنند.

در بازار شهر یاسوج پیدا كردن پوشش مناسب برای دختران نوجوان به یك معما برای والدین تبدیل شده است، باید كل شهر یاسوج را زیر و رو كنید تا شاید بتوانید لباس مناسب دختركوچتان را پیدا كنید، اکثر لباس های موجود در بازار یا طرح تور دارند و یا مدل شان مناسب یک دختر اسلامی نیست.



ویترین مغازه‌ها را كه نگاه كنید اكثرا به راحتی در حال تبلیغ فرهنگ غرب هستند و دستگاه‌های فرهنگی نیز نگاه می‌كنند.

پیدا كردن لباس مناسب دختربچه‌ها در بازار و شهر به یك كابوس تبدیل شده است والدین در این بهبوبه اقتصادی دو راه دارند یا باید برای دختربچه‌های خود لباس به خیاط سفارش دهند كه این موضوع خود باعث هزینه‌های گزاف می‌شود گاهی دوخت لباس از هزینه خرید پارچه بیشتر می شود  و یا مجبور هستند لباس موجود در بازار را برای كودكان و دختر بچه‌های خود انتخاب كنند كه این كار نیز باعث می‌شود پوششی كه مد نظر پدر و مادر هست محقق نشود و به مرور زمان این دختر نوجوان به پوشیدن برخی لباس‌ها عادت کند این پوشش های نامناسب به مرور زمان به وضعیت حجاب آن دختر نوجوان لطمه وارد می کند.



اكنون یك سؤال مطرح می‌شود و آن این است كه مسئله دستگاه‌های فرهنگی در این میان چیست و چگونه باید به این والدین كمك كنند؟ هر چند که قرارگاه شهید سلیمانی مدتی است که در استان فعالیت می کند اما نیاز است تعدد این فروشگاه ها بیشتر باشد و به صورت عمومی تر و در مکان عمومی تر واقع شود.

 

انتخابی که گران تمام می‌شود!

پیدا كردن لباس مناسب دختربچه‌ها در بازار و شهر به یك كابوس تبدیل شده است والدین در این بهبوبه اقتصادی دو راه دارند یا باید برای دختربچه‌های خود لباس به خیاط سفارش دهند كه این موضوع خود باعث هزینه‌های گزاف می‌شود گاهی دوخت لباس از هزینه خرید پارچه بیشتر می شود و یا مجبور هستند لباس موجود در بازار را برای كودكان و دختر بچه‌های خود انتخاب كنند كه این كار نیز باعث می‌شود پوششی كه مد نظر پدر و مادر هست محقق نشود و به مرور زمان این دختر نوجوان به پوشیدن برخی لباس‌ها عادت کند این پوشش های نامناسب به مرور زمان به وضعیت حجاب آن دختر نوجوان لطمه وارد می کند.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار