رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
ماجرای غیبت ادامه‌دار دو عضو شورا؛

شهر سی سخت یا همان سرزمین برف و آفتاب بر خلاف زیبایی ها و نامش در چند سال اخیر در زمینه خدمات شهری با توجه به اختلافات شهرداری و شورای شهر حال و روز خوبی ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی و خبری صبح زاگرس، بر اساس گزارش‌ها موثق دو عضو از اعضای شورای شهر سی سخت بعد از انتخاب سرپرست شهرداری حاضر به صحن شورا نشده‌اند و طبق سخنان ردوبدل شده برخی از اعضای شورای شهر حضور همین دو نفر باعث شده که این شورا سه ماه عملاً تعطیل باشد و جلسه‌ای  در آن صورت نگیرد.

 

ماجرای تعطیلی چند ماهه شورای شهر سی سخت

بهنام حیدری یکی از اعضای شورای شهر سی سخت در گفتگو با این پایگاه خبری با تأیید حضور نیافتن دو عضو از شورای شهر سی سخت و تعطیلی سه‌ماهه این پارلمان محلی به خبرنگار ما گفت: بعد از کش‌وقوس‌های فراوان بین شهردار و شورای شهر بهمن سال گذشته شهردار شهر سی سخت استیضاح و برکنار شدند و در حال حاضر این شهرداری دریازده ماه گذشته با سرپرست اداره می‌شود.

 

وی با انتقاد از رویه برخی از اعضای شورای شهر سرزمین برف و آفتاب گفت: متأسفانه در سه ماه گذشته به دلیل حضور نیافتن دو تن از اعضای شورای شهر که نامشان برای این پایگاه خبری محفوظ است، این پارلمان محلی به‌کلی تعطیل بوده و غیبت‌های ادامه‌دار این دو عضو از شورای شهر باعث کند شدن روند مکاتبات مرمی و خدمات در این شهر شده است.

 

برخی از اعضاء حاضر به کار کردن نیستند

به گفته حیدری طبق قانون با توجه به اینکه اعضای شورای شهر سی سخت 5نفر هستند و حتماً باید چهار نفر از این اعضا در صحن شورا برای ارائه خدمات و مکاتبات و وصول نامه و مکاتبات حضورداشته باشند، و غیبت این عضو شورا باعث شده که این شورا در حال حاضر تعطیل باشد.

در شورای شهر سی سخت چه می‌گذرد؟

وی ادامه داد: مکاتبات با فرمانداری، دادستانی و دادگستری برای تعیین تکلیف این اعضا صورت گرفته و اگر این دو عضو محترم خواهان خدمت به مردم هستند در صحن شورا حضورداشته باشد تا خدمت به مردم را انجام دهند در غیر این صورت باید طبق قانون جایگزین این افراد از بین اعضای علی‌البدل صورت بپذیرد.

 

شورای شهر جای سهم خواهی نیست!

عضو شورای شهرسیسخت به بلاتکلیفی ادامه‌دار این شورا اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای آغاز این پالمان منحلی به دلیل سهم خواهی برخی از اعضا این شورا در حاشیه‌های فراوانی گیر افتاده و باعث شده که به‌کلی خدمات در این مجلس محلی به حاشیه رانده شود.

 

حیدری ابراز داشت، این دو عضو شورای شهر بعد از برکناری شهردار خواهان تصدی شهردار بودن که به دلایل مختلف شهردار شدن آن‌ها منتفی شده و به همین دلیل این اعضا از حضور در پارلمان و ساختمان شورای سرزمین برف آفتاب امتناع کرده‌اند.

 

ماجرای مهاجرت یکی از اعضای شورای شهر

حیدری در ادامه نیز به مهاجرت یکی اعضای شورای شهر سی سخت و انتقال محل سکونتش به شهری دیگر اشاره کرد و گفت: طبق قانون عضو شورا هر شهر باید در همان شهر سکونت داشته باشد و مهاجرت وی از آن شهر به‌منزله خارج شدنش نامش از آن پارلمان محلی است.

 

در همین پارسا شعبی فرماندار شهرستان دنا در گفتگو با خبرنگار ما به آخرین وضعیت شورای شهر سی سخت اشاره کرد و گفت: هدف ما در چند هفته اخیر برطرف کردن اختلافات بین اعضای شورا بوده که در این زمینه تاکنون نتوانستیم موفق باشیم و این اعضا نتوانسته اند اختلافات را کنار بگذارند.

 

قانون فصل الخطاب متخلفان شورای شهر است

وی بابیان اینکه در روز گذشته طی مکاتبه و دعوت‌نامه از تمامی اعضا شورای شهر سی سخت دعوت کردیم که در فرمانداری باشند، گفت:با توجه به دستورالعمل قانون این اعضا را به فرمانداری دعوت کردیم اما از 5نفر فقط سه نفر حضور یافتند.

در شورای شهر سی سخت چه می‌گذرد؟

فرماندار شهرستان دنا براز داشت، بر اساس مُر قانون در یک شورای 5نفرِ باید چهار نفر از اعضا شرکت داشته باشند و در این غیر این صورت برگزاری جلسات آن شورا رسمیت ندارد نمی‌تواند در مورد مصوبات شورا و خدمات شهرداری که قلب تپنده شهر است تصمیمات مهم و اساسی را داشته باشند.

 

شعبانی ادامه داد: در همین زمینه ما رسماً از این اعضا دعوت کردیم و فقط سه نفر حضور داشتند و ما تذکرات لازم را در مورد عدم حضور این اعضا در جلسات فرمانداری به آن‌ها داده بودیم و در این راستا  بر اساس قانون مستندات و مکاتبات در خصوص غیبت این دو نفر را به مراجع ذیصلاح ازجمله استانداری، معاونت عمرانی، دفتر همیاری شهرداری برای تصمیمات نهایی ارسال کرده‌ایم.

 

از اعضا خواسته ایم اختلافات را کنار بگذارند

وی ادامه داد: اعضای شورا باید خدمت به مردم را سرلوحه خود قرار بدهند و از این اختلافات دست‌بردارند و آن چیزی که برای اعضای شورا باید مهم باشد مردم هستند.

 

شعبانی ادامه داد: اعضای شورای شهر در انتخابات شهردار باید پویا باشند که در این زمینه باید این مسئله را یادآور شویم که در انتخاب شهردار حتماً باید مصوبه شورا زمینه انتخاب و در غیر این صورت خدمات به‌کلی در آن شهر تعطیل خواهد شد.

 

مستندات را در اختیار مراجع ذیصلاح قرار میدهیم

فرماندار شهرستان دنا با تأکید بر تذکرات به اعضای غایب شورای شهر سی سخت گفت:عملاً ما تذکرات را به دو عضو غایب شورای شهر داده‌ایم و ما نمی‌پذیریم که یک ساعت امورات مردم به تعویق بیفتد و ما پرونده‌ها و مستندات در مورد غیبت این افراد را در اختیار شورای حل اختلاف شوراهای شهرستان، و حتی استانداری قرار خواهیم داد.

 

شعبانی تصریح کرد: همه مستندات لازم برای برخورد باکم کاری اعضای غایب را آماده کرده‌ایم و همه این‌ها را بعد از جمع‌آوری منظم و کامل به دفتر استاندار ارسال خواهیم کرد که برخورد قانونی صورت گیرد.

در شورای شهر سی سخت چه می‌گذرد؟

وی در ادامه به مهاجرت یک نفر از اعضای شورای شهر به خارج از محدوده شهرستان اشاره کرد و گفت:قانون به‌صراحت اعلام افرادی که از سکونت از محل شورا خودداری کرده و به مکانی دیگر مهاجرت کرده‌اند از شورای آن شهر سلب عضویت خواهد شد و قانون تصمیم گیر این مسئله  خواهد بود.

 

با کسی تعارف نداریم؟

فرماندار شهرستان دنا ابراز داشت:ما هم همانند شهروندان منتظر نتیجه این موضوع هستیم و اگر کسی که طبق قانون باید عزل شود عزل می‌شود و اعضای علی‌البدل به‌جای آن‌ها انتخاب خواهند شد.

 

شعبانی به اشاره به تعطیلی خدمات در شهر نیز اشاره داشت و گفت:شهروندان امروز نیازمند سنگ‌فرش، خدمات شهری  و حتی ترمیم خیابان‌ها و فضای سبز هستند و تعطیلی شورای شهر نمی‌تواند باعث ارائه این خدمات شوند.

 

وی با تأکید بااینکه بر اساس قانون باکسی تعارف نداریم ،گفت: ما در بخشداری این را نشان داده‌ایم که باکسی تعارف نداریم و طبق قانون با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار