رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام جمعه موقت لیکک:

امام‌جمعه موقت لیکک گفت: اینک که دولت چهاردهم بارأی یکپارچه مجلس و حمایت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری شروع بکار کرد ان‌شاءالله مطالبات مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالرضا موسوی منش با اشاره به جمعه سیاه گفت: هفده شهریورماه مصادف است با کشتارجمعی از مردم جنوب تهران به دست مأموران رژیم شاهنشاهی که به شهادت رسیدن قریب 80 نفر از مردم تظاهرکننده منجر شد و این روز را جمعه سیاه یا جمعه خونین نام‌گذاری کردند.

امام‌جمعه موقت با اشاره به اینکه حکومت وقت باخشم و کشتار بی‌گناه مردم و فضایی ترسناکی که به وجود آوردند نتوانستند صدای مجاهدان خدا را خفه کنند افزود: مجاهدان خدا چون روح دینی، مذهبی و اتحاد داشتند توانستند انقلابشان را به پیروزی برسانند.

وی با اشاره به وفات حضرت آیت‌الله طالقانی اولین امام‌جمعه تهران گفت: آیت‌الله طالقانی که به ابوذر زمان معروف بود، یک روحانی مبارز و انقلابی مرتباً به سیاست‌های رضاشاه مخصوصاً در مورد کشف حجاب اعتراض می‌کرد بد نبال مبارزات در سال 1341 همراه اعضای نهضت آزادی زندانی شد.

خطیب نماز جمعه لیکک افزود: مقام معظم رهبری از وی به‌عنوان یک عالم مجاهد، انقلابی، روشن‌بین و صادق یادکردند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی منش به شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی تمام جمعه تبریز اشاره کرد و گفت: شهید آیت‌الله مدنی انسانی وارسته و قابل‌اعتماد امام خمینی (ره) بود که در شهریور 1360 توسط سازمان مجاهدین خلق در سنگر نماز جمعه تبریز ترور و به فیض بزرگ شهادت نائل آمد.

تعاون و همکاری سبب رشد جامعه هست

خطیب جمعه لیکک با گرامیداشت هفته تعاون گفت: تعاون و همکاری در رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی دارد.

وی گفت: در جهان امروز برای  کسب توفیق در کلیه مسائل اقتصادی و فرهنگ باید همکاری باشد تا بتوان به مقاصد عالی دست‌یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی منش تصریح کرد: تعاونی‌ها و اداره تعاون در تولید ملی، کارآفرینی و جذب نیروی کار با افراد جامعه مشارکت می‌کنند، که امیدواریم قدم‌های مثبتی را برای خدمت به مردم بردارند.

مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار دولت قرار گیرد

خطیب جمعه لیکک در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شروع بکار دولت چهاردهم افزود: اینک که دولت چهاردهم بارأی یکپارچه مجلس و حمایت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری فرصت بسیار ارزشمندی بری رئیس‌جمهور و همکارانش جهت خدمت به ملت ایران فراهم‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی منش تأکید کرد: انشاء الله مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد.

وی گفت: بر سر راه همه دولت‌ها موانعی وجود دارد که باید متوجه آن‌ها باشیم و با این موانع داخلی و بیرونمی مبارزه کنیم و در خدمت صادقانه به ملت شریف ایران اسلامی بیدارباشیم.

فضای مجازی فرصتی برای بصیرت افزایی است

خطیب جمعه لیکک در فضای مجازی را نسل جدیدی از روابط اجتماعی دانست و افزود: با توجه به اینکه عمر چندانی از فضای مجازی سپری نمی‌شود ولی توانسته به‌سرعت در زندگی مردم جا باز کند.

وی گفت: فضای مجازی علی‌رغم همه دستاوردهای مثبتی که دارد متأسفانه آسیب‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی و شکاف بین نسل‌ها را در بردارد.

امام‌جمعه موقت لیکک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی گفت: در اهمیت فضای مجازی همین بس که مقام معظم رهبری می‌فرماید: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالرضا موسوی منش افزود: نباید فضای مجازی را در اختیار دشمن گذاشته اجازه ندهیم افرادی از بیرون فضای مجازی ما را مدیریت کنند.

وی فضای مجازی را فرصتی برای بصیرت افزایی دانست و گفت: باید آفات و زیان‌های احتمالی فضای مجازی را با آموزش‌های لازم مدیریت کرد زیرا فضای مجازی فرصتی برای بصیرت افزایی است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار