رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
قابل توجه مسئولان درمان؛

نبود ماموگرافی در دهدشت سبب گلایه شهروندان و حضور آنها در استان‌های همجوار برای انجام ماموگرافی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛  با پیشرفت تکنولوژی و گسترش تجهیزات پزشکی شاهد جلوگیری از بیماری‌ها و افزایش سریع‌تر و بهتر تشخیص در حوزه درمان و پزشکی هستیم.


امروزه روش‌های چدید درمانی در حوزه رادیوگرافی در مناطق مختلف کشور گسترش پیدا کرده است و افزایش کمی و کیفی آن نشان از رشد و پیشرفت ایران در حوزه درمانی دارد.



در این ارتباط ماموگرافی که یک عکس رادیوگرافی است و ابزاری برای کشف زودرس سرطان‌های غیرقابل لمس سینه است و می‌تواند سرطان را ده سال قبل از آن که قابل لمس شود شناسایی کند بر همین اساس همه زنان چهل ساله و بیشتر باید هر دو سال یکبار ماموگرافی انجام دهند.



در کنار اهمیت ماموگرافی طبق گزارشات دریافتی، شهر دهدشت فاقد این مرکز است به گونه‌ای که شهروندان به ناچار مجبور به حضور در دیگر استان‌ها نظیر فارس یا خوزستان می‌شوند.



نبود ماموگرافی در دهدشت سبب شده است تا شهروندان علاوه بر تحمیل هزینه‌های درمانی از طریق حضور در دیگر مناطق هزینه‌های مختلف رفت و آمد را بپردازند.



شهروندان دهدشتی در این رابطه اظهار داشتند: نبود ماموگرافی و عدم آنجام آن سبب ناتوانی در تشخیص به موقع برای بیماری احتمالی سرطان سینه می‌شود و شخص در شرایط حاد سرطان مجبور به برداشت سینه می‌شود.



این شهروند به خطرات جا به جایی برای انجام ماموگرافی اشاره داشته و اذعان کرد: در کنار هزینه‌های درمانی رفت و آمد‌های مکرر به دیگر مناطق علاوه بر ایجاد هزینه‌های مالی خطرات مختلفی از جمله تصادف برای ما به همراه دارد.

 

وی افزود: ماموگرافی یکی از روش‌های مهم برای کشف زودرس سرطان پستان است اما این موضوع در شهر دهدشت وجود ندارد و شهروندان در نبود آن دچار نگرانی و خواهان توجه مسئولان درمان استان برای پیگیری ماموگرافی در شهر دهدشت هستند.



این پایگاه خبری بعد از تماس و عدم پاسخگویی متولیان درمان استان، آماده درج پاسخ مسئولان مربوطه برای پیگیری مطالبات درمانی شهروندان در شهر دهدشت است.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار