رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-05 13:55 شماره خبر : 3729 https://sobhezagros.ir/short/NK6Qj 0

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور حکمی دبیر جدید شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان را منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»عادت صالحی نیا مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین تکریم و معارفه این دبیران شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های بی وقفه فرزاد اقدسیان دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: همانطور که شهید بهشتی به زیبایی دانشجو رو مؤذن جامعه می دانستند، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی باید همانند بلندگو و تریبونی در اختیار این مؤذنان باشد تا صدای رسایی برای جامعه باشند.

صالحی نیا افزود: امروز دانشگاه آماج توطئه ها و دسیسه های دشمن جهت به انفعال کشیدن و بی دغدغه کردن دانشجویان و جوانان نسبت به مسائل مختلف کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر دانشگاه و دانشجو منفعل شود، فضای نخبگانی و علمی نسبت به کشور و اجتماع و مردم منفعل شده است، و اگر دشمن به این خواسته خود برسد به تمامی اهداف خود رسیده است.

وی افزود: نگاه جهموری اسلامی به دانشگاه و دانشجو یک نگاه بنیادین و محوری است، که ثمره آن پیشرفت علمی کشور عزیزمان در زمینه مختلف پزشکی، هسته ای، موشکی، هوش مصنوعی و... در طول ۴۰ سال گذشته است.

صالحی نیا ابراز داشت: جهش علمی ایران در طول سالیان گذشته کشورهای پیشرفته و صاحب علم دنیا را حیرت زده کرده است، و این توانمندی علمی جز با خودباوری و دغدغه مندی دانشجویان و جوانان اتفاق نمی افتاد.

مسئول بسیج دانشجویی استان با نقش دانشجویان در حوادث معاصر و ارزشمند خواندن فعالیت تشکل های دانشجویی افزود: دانشجو پیشرو و پیشران جامعه است، دانشجویان با هر نگاه و اندیشه ای که فعالیت می کنند در مواجه با اتفاقات و حوادث روز جهت تصمیم گیری باید به این دو نکته توجه کنند؛ ابتدا دشمن را بشناسند و بفهمند و دوم عزت و اقتدار و امنیت کشور و هموطنانش را در نظر بگیرند.

فرزاد اقدسیان دبیر پیشین شورای تبیین مواضع استان ضمن تبریک به دبیر جدید این شورا گفت: از دانشجویان عزیز استدعا دارم دانشگاه را نه فقط به عنوان مکانی برای تحصیل بلکه جبهه ای برای مقابله با دشمنان این کشور و این مردم در نظر بگیرند.

وی افزود: در مقابل حوادث و تحولات استان و کشور بی دغدغه و بیخیال نباشید، اگر شما تصمیم نگیرید، دیگران به جای شما تصمیم میگیرند. تشکل های دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی و شورای تبیین مواضع باید مواظب آفت سیاست زدگی باشد، در مطالبه گری ها و فعالیت های دانشجویی خودتان نه به وضع و جناح دولت ها و مسئولان بلکه به وضعیت و نگاه مردم و اقشار مختلف جامعه نگاه کنید و بر اساس مصلحت کشور و مردم تصمیم بگیرید.

گفتنی است از مهمترین فعالیت های شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در زمان دبیری فرزاد اقدسیان می توان به؛ پیگیری و مطالبه گری مسئله تپه دمالی سروک یاسوج، مطالبه گری سدخرسان ۳، برگزاری همایش علمی عدالت زیستی ناظر به سدسازی در استان (سد خرسان، سد آبریز و سد تنگ سرخ)، پیگیری وام های ازدواج در استان که متاسفانه به جهت پرداخت استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر را در این زمین دارد و سایر اقدامات درون دانشگاهی اعم از رویداد های علمی و ... اشاره کرد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی هر ساله پس از انتخابات و رای گیری بین تمامی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان دبیر آن از میان اعضا انتخاب می شود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و نقش آفرینی بسیج دانشجویی استان است.موضع گیری در قبال حوادث و مسائل اساسی دانشگاه‌ها، تحولات استان و کشور و جریان‌سازی از وظایف اصلی شورای تبیین مواضع و بسیج دانشجویی است.

در این آیین سبحان احسانی به عنوان دبیر جدید شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان معرفی و از زحمات فرزاد اقدسیان دبیر پیشین شورای تبیین مواضع استان تقدیر شد.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار