رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-16 20:53 شماره خبر : 1581 https://sobhezagros.ir/short/V5KQ4 0
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

رئیس دانشگاه پیام نورلنده گفت: امروز دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی، مبلغ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و امیدآفرینی در جامعه است.

حمید دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، با تبریک روز دانشجو گفت: امروز دانشجو به‌عنوان کسی که با هوشیاری و تیزبینی درست خود به یک روشنگری حقیقی در جامعه دست‌یافته است که این روشنگری می‌تواند در کالبد جامعه تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: امروز دانشجویان ما سیاسی هستند؛ ولی سیاست‌زده نیستند و در تجزیه‌وتحلیل مسائل سیاسی چنان آگاه هستند که تمام نقشه‌های دشمنان را در دانشگاه‌ها خنثی می‌کنند.

وی افزود: حضور دانشجویان در تمامی میدان‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی در طی این چهار دهه گذشته همراه با مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف باعث شد تا اثرگذاری کار آنان بیشتر احساس شود.

دهقان خاطرنشان کرد: روز دانشجو یادآور رشادت و حماسه‌آفرینی شهیدان «مصطفی بزرگ‌نیا»، «احمد قندچی» و «مهدی شریعت رضوی» در سال ۱۳۳۲ است که اعتراض به سفر معاون رئیس‌جمهور امریکا به ایران آن هم در دانشگاه اعتراض کردند که این شهیدان والامقام به خون خود یک حرکت و جنبش دانشجویی را در کشور پایه‌گذاری کردند که نقش آن در پیدایش انقلاب اسلامی در انقلاب ۱۳۵۷ کاملاً روشن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری در بدنه دانشجویی ایجاد شود، مقدمه حرکت در جوانان است که از آن به‌عنوان جنبش دانشجویی یاد می‌شود و این جنبش غالباً در دانشگاه‌ها از دیدگاه‌های مختلف به چند بعد تقسیم می‌شود.

دهقان گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات دانشجویان شهرستان لنده از سال ۱۳۸۸ تا کنون بحث تکمیل ساختمان دانشگاه پیام‌نور لنده است که متاسفانه تا کنون با وجود همه پیگیری‌های که دانشجویان داشتند این ساختمان با بیش از 60درصد پیشرفت کاری به حال خود رها شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: امیدواریم مسئولان استانی و ملی دانشگاه پیام‌نور نسبت به رفع بلاتکلیفی دانشجویان و ساختمان نیمه‌کاره این دانشگاه چاره‌جویی لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار