رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-01-04 13:26 شماره خبر : 3186 https://sobhezagros.ir/short/Vwo3n 0
ماجرای تیراندازی در دهدشت چه بود؟

انتشار برخی اخبار توسط رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد منجر به ایجاد حس ناامنی در استان شده است که لازم است با مصادیق آن برخورد قانونی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» امروزه رسانه‌های جمعی با کارکردهای مشخص و تعیین‌شده خود جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند به‌نحوی‌که به بارزترین عامل نظم و امنیت اجتماعی، همبستگی و مشارکت مردمی تبدیل‌شده‌اند، در این‌ راستا رسانه‌های جمعی نقش بسیار مهمی در بسترسازی افکار عمومی و تأمین امنیت ایفا می‌کنند.

 آنچه مسلم است رسانه‌ها با توجه به توسعه کمی و کیفی که یافته‌اند در عمل می‌توانند هم فرصت و تهدیدی برای دوام و قوام احساس امنیت در جامعه باشند.

متأسفانه برخی از رسانه‌ها بدون توجه به بحث لزوم تأمین امنیت روانی مردم و تنها برای کسب نام و عنوان برای خود اخبار به‌ویژه در بخش حوادث را به‌طور غلو شده‌ای منتشر می‌کنند و سبب تشویق اذهان عمومی می‌شوند.

 

دامن‌زدن برخی رسانه‌های کهگیلویه‌وبویراحمد به ناامنی روانی جامعه

نمونه این اتفاق را در روزهای ابتدایی سال در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان مثال زد که برخی رسانه‌ها با بزرگنمایی کردن برخی موضوعات و جهت دادن به آن اقدام به برهم زدن امنیت روانی جامعه کردند.

وقوع دو اتفاق تیراندازی در شهرستان‌های باشت و کهگیلویه به سوژه این رسانه‌ها تبدیل‌شده است و از تیترهای سنگین و البته عجیب برای اخبار خود استفاده کردند که همین تیترها مستقیماً مورداستفاده برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی قرار گرفت.

این اخبار در حالی منتشر شد که شاید اصل ماجرا با تیترهای رسانه‌های موردنظر تفاوت داشت و اختلاف آنچه در متن آمده بود با تیتر نشان از بزرگنمایی و اصطلاحاً استفاده از تیترهای زرد برای جلب نظر مخاطب می‌دهد.

شب گذشته اخباری مبنی بر تیراندازی در نزدیکی منزل نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در شهر دهدشت منتشر شد که برخی رسانه‌ها با عنوان «درگیری مسلحانه» این خبر را مخابره کردند و سعی در انتخاباتی نشان دادن این موضوع کردند.

محمد موسوی در گفتگو با رسانه‌ها با رد شایعات درگیری انتخاباتی در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه، درگیری مُسلحانه بامداد امروز را یک درگیری عادی در خیابان منزل مسکونی نماینده فعلی مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد که از سوی نیروی انتظامی کنترل شده است.

 

دامن‌زدن برخی رسانه‌های کهگیلویه‌وبویراحمد به ناامنی روانی جامعه

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از دستگیری ۲ نفر از عوامل نزاع در درگیری مسلحانه در نزدیکی منزل سید محمد موحد نماینده فعلی مردم در مجلس هم خبر داد و تأکید کرد که سایر عوامل این نزاع تحت تعقیب پلیس قرار دارند و البته‌ هنوز انگیزه درگیری مشخص نیست.

سرهنگ موسوی با تأکید اینکه درگیری هیچ ربطی به انتخابات ندارد، خاطرنشان کرد: تلقی سیاسی بودن درگیری به خاطر این است که در مجاورت منزل نماینده روی‌داده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه با اظهار تأسف از بزرگ‌نمایی برخی از رویدادهای عادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، افزود: برخی با بزرگنمایی رویدادها به حاشیه دامن می‌زنند و با انتشار اخبار ضدونقیض، در جامعه تنش ایجاد می‌کنند. 

بهتر است مسئولان دستگاه مربوط به این نمونه از موارد ایجاد ناامنی در استان ورود کنند و با رسانه‌هایی که پیش‌ازاین نیز سوابق این‌چنینی داشته‌اند برخورد کنند تا بیش از این خوراک رسانه‌های فارسی‌زبان را فراهم نکنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار