رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 13:13 شماره خبر : 4062 https://sobhezagros.ir/short/Vv8zg 0
امام‌جمعه موقت شهر یاسوج:

امام‌جمعه موقت شهر یاسوج گفت: خیزشی که در بیش از ۲۰۰ دانشگاه آمریکا شکل گرفته نشانه منویات و هدایت‌های حکیمانه و ارزشمند رهبر انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس» حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتی نیک در خطبه‌های اول نماز عبادي سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: یکی از جلوه‌های بندگی دعا به درگاه خداوند است موضوع دعا موضوع پیچیده‌ای است که مورد تاکید قرار گرفته در متون دینی از ما خواسته‌اند اهل دعا و تضرع به درگاه الهی باشیم و نیازمندی هایمان را در نزد خدا مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاید بگوییم ما اهل دعا هستیم اما چرا مستجاب نمی شود گفت: شخصی نزد پیامبر رفت از اجابت نشدن دعاهایش گلایه کرد که ایشان نیز ۱۰ مورد را بیان کردند یکی از علت‌های اصلی عدم اجابت خداوند دلمردگی انسان‌هاست مانع اصلی استجابت دعا دلمردگی است اما چرا دل انسان می‌میرد؟

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک افزود: اولین عامل دلمردگی انسان‌ها این است که حق بندگی را آنگونه که باید انجام نمی‌دهیم ، بنده و مطیع خوبی برای خداوند نیستیم، خداوند شریعت آسمانی دارد ما موظف هستیم حق بندگی را ادا کنیم، اینکه فقط بگوییم قل هو الله احد کافی نیست؛ باید اهل عمل باشیم اگر این کار را نکردیم دل می‌میرد، باید خدا را بشناسیم و معرفت الهی پیدا کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: ما قرآن می‌خوانیم اما اهل عمل کردن به دستورات خداوند نیستیم، آیات مختلف را می‌خوانیم اما اهل عمل نیستیم و فقط اهل تلاوت هستیم.

وی تصریح کرد: سوم اینکه ما مردم دوست داریم به بهشت برویم اما به دستورات دین عمل نمی‌کنیم که رضوان الهی شامل ما شود ، تا زمانی که عمل نکنیم دل می‌میرد و وقتی دل بمیرد دعا مستجاب نمی‌شود، چهارمین عامل دلمردگی این است که ادعا می‌کنیم خدا را دوست داریم اما حب اهل بیت را نداریم اینها هر دو با هم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک بیان داشت: پنجمین عامل دلمردگی این است که ادعا می‌کنیم دشمن شیطان هستیم اما در مقام عمل دنبال رو شیطان هستیم باید در مقابل شیطان ایستادگی کنیم صرف گفتن کفایت نمی‌کند.

وی گفت:ششمین عامل دلمردگی این است که ما مردم ادعا می‌کنیم دنیا طلب نیستیم اما همه دور آن جمع شده ایم و بر روی مال دنیا اختلاف و درگیری داریم.

امام جمعه موقت یاسوج افزود هفتمین عامل دل‌دادگی این است ادعا می‌کنیم از عذاب خداوند می‌ترسیم اما مردم هنوز از دنیا نرفته با عمل‌های بدمان بستر جهنم را فراهم کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک  ابراز داشت: هشتمین عامل دلمردگی این است مردم به جای پرداختن به عیب‌های خودشان با سراغ عیب‌های دیگران رفته‌اند عیب‌جویی می‌کنیم اما سراسر وجود خودمان عیب است.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک تصریح کرد: نهمین عامل این است همه ما می گوییم می‌میریم اما خودمان را آماده نکرده‌ایم چقدر آماده قبض روح هستیم اقرار می‌کنیم اما آماده نیستیم، وقتی دل مُرد دعا مستجاب نمی‌شود و دهمین عامل دلمردگی این است که مردگان را دفن می‌کنیم و مراسمات برگزار می‌کنیم اما عبرت نمی‌گیریمريال فرشته مرگ سراغ همه انسان‌ها خواهد رفت روزی هم نوبت ماست.

وی در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: در تامین معیشت اهل حلال و حرام باشیم برای آن زحمت کشیده باشیم نتیجه آن حیات پاک و فرزندان صالح خواهد بود.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: امروز سالروز ولادت حضرت معصومه است، از روز تولد ایشان تا تولد امام رضا دهه کرامت است که این روز و این دهه را تبریک می‌گوییم، دختر از رحمت‌های الهی است در گذشته و قبل از ظهور اسلام دختران را زنده به گور می‌کردند دختر نعمت و رحمت الهی است از فرزندانمان به ویژه دختران بیشتر مراقبت کنیم .
خیزش دانشگاههای آمریکا برگرفته از منویات‌حکیمانه رهبرانقلاب است

حکمتی نیک در ادامه با اشاره به ۲۱ اردیبهشت سالروز فتوای حرام اعلام شدن تنباکو و توتون گفت: میرزای شیرازی وقتی دیدند انگلیس و آمریکا چه نقشه‌هایی دارند، فتوایی صادر کرد که این فتوای مهم اثر بسیار زیادی داشت این موضوع نقش ارزشمند مرجعیت را نشان می‌دهد آثار حکیمانه هدایت‌های رهبر انقلاب را در دنیا می‌بینیم، خیزشی که در بیش از ۲۰۰ دانشگاه آمریکا شکل گرفته نشانه منویات و هدایت‌های حکیمانه و ارزشمند رهبر انقلاب است.

وی با اشاره به ۲۶ اردیبهشت سالروز اشغال فلسطین توسط اسرائیل گفت: ۷۶ سال است در سرزمین بیت المقدس جنایت رخ می‌دهد و کودکان زیادی در حال قتل عام شدن هستند، رژیم جعلی اسرائیل حامی منافع آمریکا است به زودی شاهد نابودی این رژیم جعلی خواهیم بود.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دست اندرکاران حج گفت: حج امسال حج برائت است یعنی اوج برایت از مشرکین را خواهد بود جبهه استکبار مرتکب بزرگترین جنایت‌ها شده است و نیاز است این برائت در سراسر دنیا اتفاق بیفتد که ان شاالله اتفاق خواهد افتاد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار